gażnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RK33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 20:01
Lokalizacja: Strzelce Kraj (Gorzów )

gażnik

Post autor: RK33 » pn maja 12, 2008 22:47

Jaki typ gażnika jest zastosowany w golfie 1.6 ABU 94r.
Czy można dopasować taki gażnik np.od seata 1.6 ?



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt maja 13, 2008 00:19

Zapewne chodzi o zespół wtryskowy lub jednostkę wtryskującą czy jak ją zwą. Ibiza i Cordoba miały silniki ABU więc powinno być to wykonalne. Małe zacięcie w tym że ABU w golfie 94r. miały trochę różniące się sterowanie. Nowsze mają czujnik spalania detonacyjnego i zapewne inne oprogramowanie. W Seatach także są minimalne różnice a chyba bez większego znaczenia. A tak w ogóle to po co chcesz to wymieniać na zespół wtryskowy od seata?


JaroW

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » wt maja 13, 2008 01:23

musisz patrzec na nr czesci...

albo na układ mocowania węży paliwowych...



RK33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 20:01
Lokalizacja: Strzelce Kraj (Gorzów )

Post autor: RK33 » wt maja 13, 2008 07:56

Dzięki za podpowiedż.
Tak chodziło mi ozespół wtryskowy do golfa 1.6 ABU.
A chcem podmienić ze względu na obroty z którymi nie mogę sobie poradzić i jestem przekonany że walnięty jest potencjometr przepustnicy.
Jeśli ktoś wie jak można sobie z tym poradzić to proszę o jakieś sugestie,dodam że silnik przerywa na wolnych obrotach tzn.obroty spadają gwałtownie z 900 np do 400(zawsze w dół) tak jakby na chwilę zamierał.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt maja 13, 2008 08:36

to sie dzieje na wolnych obrotach? a jak nacisniesz lekko na gaz to da sie utrzymac obroty na jednym poziomie?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

RK33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 20:01
Lokalizacja: Strzelce Kraj (Gorzów )

Post autor: RK33 » wt maja 13, 2008 08:41

Nawet jak leciutko dodaję gazu to jest wszystko ok. (i dodam że to przerywanie dzieje się na benzynie jak i na LPG i bez różnicy czy ciepły czy zimny )



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt maja 13, 2008 08:43

zanim wymienisz wtrysk to sprawdz kable WN, świece, palec, kopólke



RK33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 20:01
Lokalizacja: Strzelce Kraj (Gorzów )

Post autor: RK33 » wt maja 13, 2008 08:46

świece wymienione ,kable, dwie kopułki tylko palca nieruszałem i zakażdym razem bez zmian !



Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » wt maja 13, 2008 08:48

spróboj jeszcze odczepić czujnik temperatury który jest na króćcu i zobacz wtedy jak bedą sie obroty zachowywać



RK33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 20:01
Lokalizacja: Strzelce Kraj (Gorzów )

Post autor: RK33 » wt maja 13, 2008 08:51

Po rozłączeniu czujnika na zimym zwiększa obroty ,na ciepłym bez reakcji(może dodam jeszcze to że zdażyło się w czasie jazdy lekkie podszarpywanie po dodaniu gazu )
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2008 09:03 przez RK33, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt maja 13, 2008 17:26

Moim zdaniem powinieneś zacząć od sprawdzenia czujnika przepustnicy przez dokonanie pomiarów napięć i rezystancji jeżeli go podejrzewasz, wystarczy zwykły miernik (dane jak nie masz podrzucę wieczorem). Jak masz dostęp do vaga to jeszcze lepiej bo można odczytać błędy i sprawdzić w blokach pomiarowych jak ECU widzi pracę czujnika. Druga sprawa to to, że jak wymienisz cały kompletny zespół wtryskowy i jak się poprawi to się nie dowiesz co tak naprawdę było zepsute, a czasem warto takie rzeczy wiedzieć. Po trzecie jak walczysz z obrotami to może problem leży po stronie silnika krokowego lub jeszcze gdzieś w innym miejscu. i znowu przydał by ci sie vag. Generalnie sugerował bym najpierw zbadać w miarę dostępnych przez ciebie możliwości osprzęt sterujący silnikiem. Wymiana w ciemno a w szczególności kilku elementów na raz to kiepski pomysł, choć czasem skuteczny.


JaroW

RK33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 20:01
Lokalizacja: Strzelce Kraj (Gorzów )

Post autor: RK33 » wt maja 13, 2008 22:36

Dzięki za tak wyczerpującą wypowiedż .Po badaniu na kompie wyszło : potencjometr przepustnicy,ale mechanik stwierdził że wcale nie jest powiedziane że właśnie to jest walnięte ,no i znowu jestem w kropce.
I bardzo poproszę te dane do pomiaru.
Pwalczymy w miarę możliwości i zobaczymy.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt maja 13, 2008 23:45

Czujnik położenia przepustnicy mierzy kąt wału przepustnicy przy użyciu potencjometru. Czujnik zwraca sygnał proporcjonalny do kąta wału przepustnicy.
(1)
napięcie zasilania końcówka 5: 5V (+) ze styku 14 sterownika
napięcie wyjściowe, końcówka 2: 0 do 5 V na styk 41 sterownika
napięcie wyjściowe, końcówka 4: 0 do 5 V na styk 18 sterownika
opór pomiędzy 1 i 5: od 520 do 1 300 omów
wg schematu na styku 1 jest (-). Mam dwa schematy tego sinika i w zależności od daty prod jest to połączenie z masą ,które także idzie do styków 1,12,17,20 sterownika lub jest to połączenie ze stykiem 17 sterownika i czujnikami temp wody i powietrza
(2)
Inne źródło podaje że rezystancja powinna być:
Pomiędzy stykami 1 a 5 520 - 1300 omów
pomiędzy stykami 1 a 2 (przepustnica 0 - 25% otwarta) zmienna
pomiędzy stykami 1 a 2 (przepustnica 25% - 100 otwarta) stała
pomiędzy stykami 1 a 4 (przepustnica 0 - 25% otwarta) stała
pomiędzy stykami 1 a 4 (przepustnica 25% - 100% otwarta) zmienna
styki 1 – 5 dostarczane napięcie 5V
Jest także oczywista uwaga, że wtyczkę odłączamy kiedy zapłon (kluczyk) jest off

Wersja (1) była po polsku a (2) to moje tłumaczenie z angielskiego

A swoją drogą to ciekawe czy na kompie wyskoczył tylko błąd czujnika, czy także na blokach pomiarowych widać było jego nieprawidłową pracę.
RK33 pisze:mechanik stwierdził że wcale nie jest powiedziane że właśnie to jest walnięte
I ma rację bo może być usterka instalacji elektrycznej np. uszkodzony przewód, zanieczyszczone styki, uszkodzony układ wejściowy sterownika itp.


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 468 gości