gażnik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zapewne chodzi o zespół wtryskowy lub jednostkę wtryskującą czy jak ją zwą. Ibiza i Cordoba miały silniki ABU więc powinno być to wykonalne. Małe zacięcie w tym że ABU w golfie 94r. miały trochę różniące się sterowanie. Nowsze mają czujnik spalania detonacyjnego i zapewne inne oprogramowanie. W Seatach także są minimalne różnice a chyba bez większego znaczenia. A tak w ogóle to po co chcesz to wymieniać na zespół wtryskowy od seata?
JaroW
Dzięki za podpowiedż.
Tak chodziło mi ozespół wtryskowy do golfa 1.6 ABU.
A chcem podmienić ze względu na obroty z którymi nie mogę sobie poradzić i jestem przekonany że walnięty jest potencjometr przepustnicy.
Jeśli ktoś wie jak można sobie z tym poradzić to proszę o jakieś sugestie,dodam że silnik przerywa na wolnych obrotach tzn.obroty spadają gwałtownie z 900 np do 400(zawsze w dół) tak jakby na chwilę zamierał.
Tak chodziło mi ozespół wtryskowy do golfa 1.6 ABU.
A chcem podmienić ze względu na obroty z którymi nie mogę sobie poradzić i jestem przekonany że walnięty jest potencjometr przepustnicy.
Jeśli ktoś wie jak można sobie z tym poradzić to proszę o jakieś sugestie,dodam że silnik przerywa na wolnych obrotach tzn.obroty spadają gwałtownie z 900 np do 400(zawsze w dół) tak jakby na chwilę zamierał.
Po rozłączeniu czujnika na zimym zwiększa obroty ,na ciepłym bez reakcji(może dodam jeszcze to że zdażyło się w czasie jazdy lekkie podszarpywanie po dodaniu gazu )
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2008 09:03 przez RK33, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem powinieneś zacząć od sprawdzenia czujnika przepustnicy przez dokonanie pomiarów napięć i rezystancji jeżeli go podejrzewasz, wystarczy zwykły miernik (dane jak nie masz podrzucę wieczorem). Jak masz dostęp do vaga to jeszcze lepiej bo można odczytać błędy i sprawdzić w blokach pomiarowych jak ECU widzi pracę czujnika. Druga sprawa to to, że jak wymienisz cały kompletny zespół wtryskowy i jak się poprawi to się nie dowiesz co tak naprawdę było zepsute, a czasem warto takie rzeczy wiedzieć. Po trzecie jak walczysz z obrotami to może problem leży po stronie silnika krokowego lub jeszcze gdzieś w innym miejscu. i znowu przydał by ci sie vag. Generalnie sugerował bym najpierw zbadać w miarę dostępnych przez ciebie możliwości osprzęt sterujący silnikiem. Wymiana w ciemno a w szczególności kilku elementów na raz to kiepski pomysł, choć czasem skuteczny.
JaroW
Czujnik położenia przepustnicy mierzy kąt wału przepustnicy przy użyciu potencjometru. Czujnik zwraca sygnał proporcjonalny do kąta wału przepustnicy.
(1)
napięcie zasilania końcówka 5: 5V (+) ze styku 14 sterownika
napięcie wyjściowe, końcówka 2: 0 do 5 V na styk 41 sterownika
napięcie wyjściowe, końcówka 4: 0 do 5 V na styk 18 sterownika
opór pomiędzy 1 i 5: od 520 do 1 300 omów
wg schematu na styku 1 jest (-). Mam dwa schematy tego sinika i w zależności od daty prod jest to połączenie z masą ,które także idzie do styków 1,12,17,20 sterownika lub jest to połączenie ze stykiem 17 sterownika i czujnikami temp wody i powietrza
(2)
Inne źródło podaje że rezystancja powinna być:
Pomiędzy stykami 1 a 5 520 - 1300 omów
pomiędzy stykami 1 a 2 (przepustnica 0 - 25% otwarta) zmienna
pomiędzy stykami 1 a 2 (przepustnica 25% - 100 otwarta) stała
pomiędzy stykami 1 a 4 (przepustnica 0 - 25% otwarta) stała
pomiędzy stykami 1 a 4 (przepustnica 25% - 100% otwarta) zmienna
styki 1 – 5 dostarczane napięcie 5V
Jest także oczywista uwaga, że wtyczkę odłączamy kiedy zapłon (kluczyk) jest off
Wersja (1) była po polsku a (2) to moje tłumaczenie z angielskiego
A swoją drogą to ciekawe czy na kompie wyskoczył tylko błąd czujnika, czy także na blokach pomiarowych widać było jego nieprawidłową pracę.
(1)
napięcie zasilania końcówka 5: 5V (+) ze styku 14 sterownika
napięcie wyjściowe, końcówka 2: 0 do 5 V na styk 41 sterownika
napięcie wyjściowe, końcówka 4: 0 do 5 V na styk 18 sterownika
opór pomiędzy 1 i 5: od 520 do 1 300 omów
wg schematu na styku 1 jest (-). Mam dwa schematy tego sinika i w zależności od daty prod jest to połączenie z masą ,które także idzie do styków 1,12,17,20 sterownika lub jest to połączenie ze stykiem 17 sterownika i czujnikami temp wody i powietrza
(2)
Inne źródło podaje że rezystancja powinna być:
Pomiędzy stykami 1 a 5 520 - 1300 omów
pomiędzy stykami 1 a 2 (przepustnica 0 - 25% otwarta) zmienna
pomiędzy stykami 1 a 2 (przepustnica 25% - 100 otwarta) stała
pomiędzy stykami 1 a 4 (przepustnica 0 - 25% otwarta) stała
pomiędzy stykami 1 a 4 (przepustnica 25% - 100% otwarta) zmienna
styki 1 – 5 dostarczane napięcie 5V
Jest także oczywista uwaga, że wtyczkę odłączamy kiedy zapłon (kluczyk) jest off
Wersja (1) była po polsku a (2) to moje tłumaczenie z angielskiego
A swoją drogą to ciekawe czy na kompie wyskoczył tylko błąd czujnika, czy także na blokach pomiarowych widać było jego nieprawidłową pracę.
I ma rację bo może być usterka instalacji elektrycznej np. uszkodzony przewód, zanieczyszczone styki, uszkodzony układ wejściowy sterownika itp.RK33 pisze:mechanik stwierdził że wcale nie jest powiedziane że właśnie to jest walnięte
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 355 gości