czy dobze ustawiłem rozrząd??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
- Lokalizacja: Okolice jarosławia
- Kontakt:
czy dobze ustawiłem rozrząd??
mam takie pytanie :zmieniłem wałek w siilniku 1.6 pn na wałek z pg ,i co do ustawienia rozrządu to ustawiłem go na kole z pg i tak na który znak(jedna kropka,czy dwie)? mam ustawić wałek rozrządu ,chodzi mi o to ze są dwa znaki i którym mam się sugerować ,teraz ustawiłem na poziomo do głowicy (dwie kropki)na chłopski rozum jest dobrze bo tłok jest w GMP a zawory pozamykane jest ok czy coś spieprzyłem??
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ustaw na znakach na kole zębatym rozrządu. Na tylnej stronie tego koła jest nacięcie
(rowek szerokości 2mm.) Ten rowek musi sie znaleźc na wysokości głowicy, przy czym zaleca sie zdjęcie pokrywyw zaworów aby widziec gładz głowicy. Dodatkow w punkcie GMP zawory na 1 cylindrze powinny byc zamkniete i dodatkowo ustawione równolegle do glowicy. patrz rys.
>>
Dla pewności po ustawieniu przekrec ręcznie używajac klucza 19mm wał korbowy o 720 stopnii (czyli pełne dwa obroty ) wtedy zobaczymy czy silnik nie rozsypie sie. Krecisz wkładajac klucz w koło pasowe wału korbowego przy prawym kole największe koło.
(rowek szerokości 2mm.) Ten rowek musi sie znaleźc na wysokości głowicy, przy czym zaleca sie zdjęcie pokrywyw zaworów aby widziec gładz głowicy. Dodatkow w punkcie GMP zawory na 1 cylindrze powinny byc zamkniete i dodatkowo ustawione równolegle do glowicy. patrz rys.
>>
Dla pewności po ustawieniu przekrec ręcznie używajac klucza 19mm wał korbowy o 720 stopnii (czyli pełne dwa obroty ) wtedy zobaczymy czy silnik nie rozsypie sie. Krecisz wkładajac klucz w koło pasowe wału korbowego przy prawym kole największe koło.
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 09:46 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
- Lokalizacja: Okolice jarosławia
- Kontakt:
ja zrobiłem tak :ustawiłem wałek pośredni z wałem na znakach tzn :nacięcie na kole napędzającym alternator i znakiem na kole pośrednim (jedną kropką ) a wałek ustawiłem tak ze znak (jedna kropka patrząc od strony silnika poziomo do głowicy,patrzyłem na palec zapłonu jest ustawiony na 1 cylinder ,tłok w GMP i zawory zamknięte ,to znaczy że jest ok??
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kolizyjny czy bezkolizyjny lepiej nie spradzać.
Kolega wyzej pokazał na obroazu to co ja opisałem. Naciecie równo z poziomem głowicy. Tak ma byc. Zawory w tymże punkcie po spojrzeniu na 1 tłok (jego zawory) powinny tworzyc swoimi krzywkami płaska powierzchnie( jak to ujałem wczesnien powinny byc równolegle do głowicy).
Kolega wyzej pokazał na obroazu to co ja opisałem. Naciecie równo z poziomem głowicy. Tak ma byc. Zawory w tymże punkcie po spojrzeniu na 1 tłok (jego zawory) powinny tworzyc swoimi krzywkami płaska powierzchnie( jak to ujałem wczesnien powinny byc równolegle do głowicy).
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 276 gości