czy dobze ustawiłem rozrząd??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

czy dobze ustawiłem rozrząd??

Post autor: daro46 » pn maja 12, 2008 07:56

mam takie pytanie :zmieniłem wałek w siilniku 1.6 pn na wałek z pg ,i co do ustawienia rozrządu to ustawiłem go na kole z pg i tak na który znak(jedna kropka,czy dwie)? mam ustawić wałek rozrządu ,chodzi mi o to ze są dwa znaki i którym mam się sugerować ,teraz ustawiłem na poziomo do głowicy (dwie kropki)na chłopski rozum jest dobrze bo tłok jest w GMP a zawory pozamykane jest ok czy coś spieprzyłem??



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn maja 12, 2008 09:12

A silnik odpala?? Ten typ silnika jes bezkolizyjny :grin: wiec nic ci sie nie stanie, najwyżej nie odpali :crazy:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn maja 12, 2008 09:32

Ustaw na znakach na kole zębatym rozrządu. Na tylnej stronie tego koła jest nacięcie
(rowek szerokości 2mm.) Ten rowek musi sie znaleźc na wysokości głowicy, przy czym zaleca sie zdjęcie pokrywyw zaworów aby widziec gładz głowicy. Dodatkow w punkcie GMP zawory na 1 cylindrze powinny byc zamkniete i dodatkowo ustawione równolegle do glowicy. patrz rys.
>>
Obrazek
Dla pewności po ustawieniu przekrec ręcznie używajac klucza 19mm wał korbowy o 720 stopnii (czyli pełne dwa obroty ) wtedy zobaczymy czy silnik nie rozsypie sie. Krecisz wkładajac klucz w koło pasowe wału korbowego przy prawym kole największe koło.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 09:46 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

Post autor: daro46 » pn maja 12, 2008 12:44

ja zrobiłem tak :ustawiłem wałek pośredni z wałem na znakach tzn :nacięcie na kole napędzającym alternator i znakiem na kole pośrednim (jedną kropką ) a wałek ustawiłem tak ze znak (jedna kropka patrząc od strony silnika poziomo do głowicy,patrzyłem na palec zapłonu jest ustawiony na 1 cylinder ,tłok w GMP i zawory zamknięte ,to znaczy że jest ok??



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn maja 12, 2008 13:59

Śmiem twierdzić ze PN to jednak silnik kolizyjny doczytaj przypis na tym foto z autodaty
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 14:00 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.



daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

Post autor: daro46 » pn maja 12, 2008 14:30

PN na pewno jest bezkolizyjny ,ja mam głowice splanowaną o 1 mm i wałek z PG który jest wyższy i się zawory nie spotykają NA100% bo kręciłem wałem jak zawory są na maxa otwarte i jest jeszcze z 1mm luzu :) ale jeszcze nie wiem jak dokładnie ma być z tym rozrządem ...



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pn maja 12, 2008 15:33

Kolizyjny czy bezkolizyjny lepiej nie spradzać. :D
Kolega wyzej pokazał na obroazu to co ja opisałem. Naciecie równo z poziomem głowicy. Tak ma byc. Zawory w tymże punkcie po spojrzeniu na 1 tłok (jego zawory) powinny tworzyc swoimi krzywkami płaska powierzchnie( jak to ujałem wczesnien powinny byc równolegle do głowicy).


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

Post autor: daro46 » pn maja 12, 2008 16:11

no tak zrobiłem a jak odpale to się zobaczy :) dam znać na weekendzie pozdro



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn maja 12, 2008 18:49

Kolizyjny???? JA SMIEM W TO WĄTPIC!!!!! No chyba że mam dziury w tłokach :crazy: w co wątpie. Luz miedzy tłokiem a zaworem wynosi ok 2mm.
Kolizyjny bedzie jak splanujesz powyżej tej granicy. :bigok:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

daro46
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt cze 27, 2006 15:47
Lokalizacja: Okolice jarosławia
Kontakt:

Post autor: daro46 » pn maja 12, 2008 20:06

luz jest chyba większy bo po wałku z pg i głowica splanowan 1 mm jest luz :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości