Kontrolka oleju, duze spalanie?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka oleju, duze spalanie?
Witam,
wiem ze pytanie ktore zadam padalo juz nie raz na forum (uzywalem opcji szukaj), ale wlasnie przez to natrafilem sie na tak gruba ilosc roznorodnych informacji ze jakies 3 tygodnie zajeloby mi czytanie tego wszystkiego by znalezc tak naprawde problem ktory dotyczy takze mojego samochodu.
Silnik 1.6 benzynka, po przejechaniu ... 10-20 kilometrow zaczyna mi migac kontrolka oleju, najczesciej na wysokich obrotach ~3000. Czasami wystarczy zdjac noge z gazu i sie troche pokulac aby wszystko ucichlo, a czasami trzeba po prostu zgasic silnik :/ Problem pojawia sie tylko latem wiec myslalem ze to moze cos z chlodzeniem, ale dopiero co wymienilem plyn, a wiatrak chodzi bez zarzutow. Sprawdzalem poziom oleju ktory jest dopiero po wymianie i takze jest wszystko ok (castrol magnatec 15w40), filtr zalozony nowy oryginalny vw.
Co moze byc przyczyna takiego zjawiska? czy ktos moze mi podac konkretna porade? czy wystarczy tylko wymienic czujnik cisnienia oleju? Czy to wlasnie cos z cisnieniem jest nie tak? ile ew. moze mnie wyniesc naprawa/wymiana takiej usterki?
i ostatnie pytanie - w jaki sposob sprawdzic czy do oleju nie bierze paliwa? Zauwazylem ze moje spalanie oscyluje w granicach 10l/100km (srednio), a mysle ze nie jest to malo jak na taki silnik.
Za wszystkie porady bede bardzo wdzieczny (jak i rowniez za nie zbywanie postem - bylo na forum poszukaj - SZUKALEM). Za ewentualne polecenie mechanika w poznaniu lub okolicach takze
pozdravwiam.
wiem ze pytanie ktore zadam padalo juz nie raz na forum (uzywalem opcji szukaj), ale wlasnie przez to natrafilem sie na tak gruba ilosc roznorodnych informacji ze jakies 3 tygodnie zajeloby mi czytanie tego wszystkiego by znalezc tak naprawde problem ktory dotyczy takze mojego samochodu.
Silnik 1.6 benzynka, po przejechaniu ... 10-20 kilometrow zaczyna mi migac kontrolka oleju, najczesciej na wysokich obrotach ~3000. Czasami wystarczy zdjac noge z gazu i sie troche pokulac aby wszystko ucichlo, a czasami trzeba po prostu zgasic silnik :/ Problem pojawia sie tylko latem wiec myslalem ze to moze cos z chlodzeniem, ale dopiero co wymienilem plyn, a wiatrak chodzi bez zarzutow. Sprawdzalem poziom oleju ktory jest dopiero po wymianie i takze jest wszystko ok (castrol magnatec 15w40), filtr zalozony nowy oryginalny vw.
Co moze byc przyczyna takiego zjawiska? czy ktos moze mi podac konkretna porade? czy wystarczy tylko wymienic czujnik cisnienia oleju? Czy to wlasnie cos z cisnieniem jest nie tak? ile ew. moze mnie wyniesc naprawa/wymiana takiej usterki?
i ostatnie pytanie - w jaki sposob sprawdzic czy do oleju nie bierze paliwa? Zauwazylem ze moje spalanie oscyluje w granicach 10l/100km (srednio), a mysle ze nie jest to malo jak na taki silnik.
Za wszystkie porady bede bardzo wdzieczny (jak i rowniez za nie zbywanie postem - bylo na forum poszukaj - SZUKALEM). Za ewentualne polecenie mechanika w poznaniu lub okolicach takze
pozdravwiam.
Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 17:35 przez bsq, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
czujnik kosztuje coś koło 100 pln a może mniej, na 98 % to on jest przyczyną zapalającej się kontrolki, jednak czasem sama wymiana nie pomaga, trzeba jeszcze coś zrobićbsq pisze:czy wystarczy tylko wymienic czujnik cisnienia oleju? Czy to wlasnie cos z cisnieniem jest nie tak? ile ew. moze mnie wyniesc naprawa/wymiana takiej usterki?
Napisz jeszcze jaki olej masz zalany, bo podejrzewam, że czas na minerala
Pozdrawiam
ps. tylko nie pisz, proszę, że masz 100 tys przebiegu
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2008 22:34 przez makeć, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
- Biolyvyoob
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: pn maja 23, 2005 11:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Czytaj dokładnie posty jest napisane jaki olej ma zalany.Napisz jeszcze jaki olej masz zalany, bo podejrzewam, że czas na minerala
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem, prawdopodobnie padł ci czujnik wysokiego ciśnienia, kosztuje ok 15zł
Choć w tych silnikach zdażały mi się już uszkodzenia pompy oleju.
Podstawa to sprawdznie ciśnienia żeby mieć spokojną głowę
Potrzebujesz części ?? Napisz do mnie, mam wiele części do MK2 , MK3
ok dzisiaj podjade aby sprawdzic, chociaz z tego co kojarze to czujnik byl wymieniany zaraz po sprowadzeniu auta (czyt. rok temu) czy mozliwe by tak szybko sie popsul?
jjacekkx, napisalem jaki jest olej - auto ma 214000
[ Dodano: 12 Maj 2008 16:30 ]
podjechalem do warsztatu i koles mi krzyknal 50zl
lekko sie usmiechnalem i stwierdzilem ze chyba mnei chce wyciulac, wiec szukam innego mechanika
jjacekkx, napisalem jaki jest olej - auto ma 214000
[ Dodano: 12 Maj 2008 16:30 ]
podjechalem do warsztatu i koles mi krzyknal 50zl
lekko sie usmiechnalem i stwierdzilem ze chyba mnei chce wyciulac, wiec szukam innego mechanika
[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
ok, ok ,przeoczyłem .bsq pisze:jjacekkx, napisalem jaki jest olej
czujnik raczej nie powinien się tak szybko zepsuć, byle to nie była pompka oleju
Pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
- Biolyvyoob
- Mały gagatek
- Posty: 73
- Rejestracja: pn maja 23, 2005 11:02
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
ale bez przesady ....Biolyvyoob pisze:Jeśli czujnik był kupiony w zamienniku to niestety często się zdaże że za długo nie działa
Pozdrawiambsq pisze:byl wymieniany zaraz po sprowadzeniu auta (czyt. rok temu)
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
bylem dzisiaj u kolejnego mechanika - powiedzial ze to 100% nie jest cisnienie oleju i ze nawet nie musi go mierzyc bo wie ze to taka przypadlosc w golfie.
Stwierdzil ze to na pewno cos z elektryka i ja mu chyba wieze... po wizycie u autoelektryka powiem jak sie sprawa zakonczyla....
Stwierdzil ze to na pewno cos z elektryka i ja mu chyba wieze... po wizycie u autoelektryka powiem jak sie sprawa zakonczyla....
[url=http://bushqn.mybrute.com]Pokonasz mnie?[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
[img]http://fazi.karolin.pl/golfforum.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1350413#1350413]mk3 PINK FLOYD by bsq[/url]
Dokładnie tak. Bo znów się zacznie zabawa z czujnikami, kablami konsola itp..Maro_GT pisze: jasnowidz :green_fuck: pewnie że może się okazać że to wina elektryki, ale zmierzenie ciśnienia to podstawa
Ale żeby dotarło: Co robimy jak się zapala rezerwa ? NAJPIERW tankujemy. Nie zaczynamy od rozbierania baku i wyciągania czujnika celem wymiany, nie sprawdzamy kabli, nie sprawdzamy lampki kontrolnej.
Tak samo czujnik oleju: NAJPIERW sprawdzamy ciśnienie oleju, później kombinujemy.
Dlaczego na tym forum jeśli chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju panuje obsesja że zapala ona się z wszystkich możliwych powodów tylko nie z tego dla którego została ona zamontowana????
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 19:55 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.
Konto usunięte.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 367 gości