skąd wziąć prąd
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
tez mam takie zegary, ale nie wiem jak je dokladnie podlaczyc, dlatego mam do Ciebie prośbe czy mogl bys mi dac ten schemat ich podlaczenia??
[url=http://img142.imageshack.us/my.php?image=new1wj9vr2.gif][img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/][img]http://img142.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/w400.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/][img]http://img142.imageshack.us/img142/new1wj9vr2.gif/1/w400.png[/img][/url]
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
Re: skąd wziąć prąd
mase masz wszedzie ta sama wiec spoko. zostaje kwestia zlapania plusa. jak chcesz zeby sie wlanczaly razem z silnikiem no to ze stacyjki. mozesz tez np zrobic swoj obwodzik pod bezpiecznikiem. dolozysz jakis wlacznik ladny i gitarajarzy pisze:Witam,
chciałbym poprosić o pomoc, bo z elektryki to ja tak nie za bardzo...
Przymierzam się do montażu tych dodatkowych zegarków (ciśnienie oleju, temp. oleju, woltomierz).
Do podłączenia jest oświetlenie - tu rozumiem, że mogę wciąć się w oświetlenie np. panelu sterowania ogrzewania?
Ale druga kwestia. Wg schematów potrzebuję prąd ze stacyjki, wtedy gdy jest przekręcony kluczyk. Wiadomo - żeby działały tylko wtedy gdy silnik pracuje. Nie chciałbym bardzo grzebać w tych kablach żeby przy okazji czegoś nie zepsuć, stąd moje pytanie - gdzie bezproblemowo się podłączyć?
No i czy masa od oświetlenia może być zmostkowana z masą zegara?
Jak nie potrzebujesz obrzydliwie dużo prądu (tak do 2...3A) to może weź plus z radia? Tam masz i po stacyjce i na stałe - prosto z baterii. Zaleta - masz gotowe obwody z bezpiecznikami, możesz dosyć łatwo przepiąć zasilanie - stale/z zapłonem, niedaleko do prowadzenia przewodów. Jak się nie mylę, to znajdziesz tam również +12V z oświetlenia, ale ręki nie dam sobie obciąć - może mi się tylko wydaje. Na złączu ISO ten sygnał na bank jest przewidziany, ale w MK2 to nie pamiętam dokładnie. Jest jedna wada - niewielka obciążalność z uwagi na przekroje przewodów.
pzdr
pzdr
Muszą się chyba włączać z zapłonem bo inaczej aku będzie przysiadał tak więc z zasilania radia nie radzę. Musisz brać PLUS jak koledzy piszą po zapłonie.
To Wam powinno pomóc
http://rapidshare.com/files/114137858/vdo.zip.html
To Wam powinno pomóc
http://rapidshare.com/files/114137858/vdo.zip.html
Koło radia kolego jhosef ZAWSZE znajdziesz plus po stacyjce, czyli " (...) PLUS jak koledzy piszą po zapłonie". Jak przyjżysz się kostce ISO ze sklepu to masz żółty i czerwony przewód - oba to zasilanie. Na jednym +12V jest po stacyjce, na drugim zawsze (nie pamiętam który jest który ). To, czy radio zgaśnie po wyłączeniu zapłony zależy od klienta, lub "widzimisię" montującego radio.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Dokładnie tak jak pisze jhosef, w niektórych kostkach stacyjki nie było tego pinu (choć cała instalacja była podciągnięta). Poza tym taki bajer był montowany w golfach od sierpnia 1990r.
Ale do rzeczy - ten sygnał raczej kiepsko się nadaje, ponieważ pojawia się on po włożeniu kluczyka do stacyjki, a nie po przekręceniu zapłonu.
Bez problemu weźmiesz sobie +12V po zapłonie np. z przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, choć ja jestem zwolennikiem bardziej eleganckich rozwiązań - czyli schemat do łapy i szukamy złączki na panelu z bazpiecznikami, gdzie pojawia się +12V po stacyjce i tam się podłączamy.
Masę możesz wziąć z blaszki, która się znajduje nad panelem bezpieczników - dorabiasz sobie ładną wsuweczkę i jest git.
Ale do rzeczy - ten sygnał raczej kiepsko się nadaje, ponieważ pojawia się on po włożeniu kluczyka do stacyjki, a nie po przekręceniu zapłonu.
Bez problemu weźmiesz sobie +12V po zapłonie np. z przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, choć ja jestem zwolennikiem bardziej eleganckich rozwiązań - czyli schemat do łapy i szukamy złączki na panelu z bazpiecznikami, gdzie pojawia się +12V po stacyjce i tam się podłączamy.
Masę możesz wziąć z blaszki, która się znajduje nad panelem bezpieczników - dorabiasz sobie ładną wsuweczkę i jest git.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
po jedno :
jarzy
Nowicjusz
Auto: MK II '90
Silnik: 1.3 NZ
po drugie:
jeszcze w okolicach jest sterowanie nawiewem. Tam prąd pojawia się dopiero razem zapłonem - we wcześniejszych wersjach zdaje się też? U mnie na pewno nie daje się załączyć dmuchawy ani jak nie ma kluczyka, ani jak włożę do stacyjki. Dopiero jak zaświecą się kontrolki to nawiew się kręci.
pzdr
jarzy
Nowicjusz
Auto: MK II '90
Silnik: 1.3 NZ
po drugie:
jeszcze w okolicach jest sterowanie nawiewem. Tam prąd pojawia się dopiero razem zapłonem - we wcześniejszych wersjach zdaje się też? U mnie na pewno nie daje się załączyć dmuchawy ani jak nie ma kluczyka, ani jak włożę do stacyjki. Dopiero jak zaświecą się kontrolki to nawiew się kręci.
pzdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 342 gości