Wymiana skrzyni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Wymiana skrzyni

Post autor: carter19 » sob maja 10, 2008 20:05

Witam, znlazlem fajnego golfika 3 ale automat. Mam pytanie ile mnie moze wyniesc zmiana skrzyni biegów z automatycznej na manualną? (oczywiscie nalezy brac pod uwage skrzynie uzywana), czy trzeba wtedy równiez zmienic sprzeglo? czy trzeba zmienic cos jescze? Czy LPG bedzie jakos przeszkadzalo?
Z gory THX



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob maja 10, 2008 20:25

Jeśli nie chcesz automatu to nie kupuj. Wymiana na manual jest dość kosztowna i troche trzeba wymięć.

Podaj maila a wyśle Ci poradę jak kupowac samochód używany z automatem.

[ Dodano: 10 Maj 2008 20:27 ]
Do wymiany: skrzynia, sprzęgło z kołem zamachowym, łapy silnika, rozrusznik, nie wiem jak z sertownikiem ECU silnika bo chyba do automatu jest inny, mechanizm zmiany biegów. Tak z grubsza to tyle



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » sob maja 10, 2008 20:47

no to rzeczywiscie sie nie oplaca....
Poprostu nigdy nie jezdzilem automatem i tak sobie myslalem ze jakby sie w 1000 zmiescil to bym to kupil.... Mnie raczej nikt nie przekona do automatu w aucie ponizej 250KM a golf ma 90 :D No i podobno na automacie mogą przy normalnej jezdzie golfy 1.8 spalic do 16LPG!!! Czy to prawda?



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob maja 10, 2008 20:55

Mnie 1,6 spala w mieszanym poniżej 10. Niewiele poniżej ale zawsze. Cykl mieszany powiedzmy 200 km kiepska trasa z miasteczkami po drodze, 30 po mieście olsztyn w korkach. wiec
carter19 pisze:golfy 1.8 spalic do 16LPG!
przy normalnej jeździe raczej między bajki chyba że ktoś ma rozregulowaną uszkodzoną instalke lub sondę. Kiedyś i mi spalał około 15 na mieście ale przy gnieceniu i kiepskim stanie silnika. teraz po regulacji spalanie bardzo spadło. Miałem podparte zawory na 2 cyl.

Ja też myślałem że mnie nikt nie namówi na automat ale się przekonałem i jestem zadowolony.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 20:56 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob maja 10, 2008 21:08

carter19, tutaj co nieco znajdziesz odnosnie twego tematu http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz maja 11, 2008 14:38

Jak ja sobie liczyłem po zakupie auta ile bym musiał wydać na zamianę na manual to sobie odpusciłem. Bez minimum 1000 zet nie miałbym co podchodzić. Z tym że ja kopiłem samochód z uszkodzoną skrzynią, konkretniej pękniętą, i stąd tylko myśli o zamianie. A tak kupiłm skrzynie używkę z gwarancją, sciąganą z niemiec za 450 zet. Co na tamte lata było niezłą ceną.



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » ndz maja 18, 2008 20:31

a jeśli bym sie zdecydował na tego automata to jak mam go sprawdzic przy kupnie? (to jest 250km drogi)



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » ndz maja 18, 2008 22:14

Przy zakupie używanego samochodu z automatyczną skrzynią biegów należy zwrócić szczególną uwagę na stan techniczny skrzyni. Najrozsądniej jest skorzystać z usług wykwalifikowanego fachowca, który będzie w stanie lepiej ocenić stan techniczny tego podzespołu. Automatyczna skrzynia biegów w przypadku konieczności naprawy jest zazwyczaj drogim przedsięwzięciem i może okazać się, że z pozoru tanio zakupiony samochód w efekcie, z uwagi na rychłą konieczność naprawy skrzyni - będzie bardzo drogi. Najważniejszą rzeczą jaką należy zrobić przed zakupem jest przeprowadzenie odpowiedniego testu drogowego. Test ten potencjalny nabywca pojazdu może wykonać we własnym zakresie.

Do pierwszego testu silnik musi być całkiem zimny. Po uruchomieniu silnika i odczekaniu około 15-20 sekund sprawdzamy zachowanie się samochodu przy przełączaniu dźwigni zmiany biegów z pozycji P-parking i N-neutral w każde inne położenie. Załączanie biegów, przy wciśniętym pedale hamulca powinno następować w sposób zdecydowany ale płynny, bez gwałtownych szarpań. Po zwolnieniu pedału hamulca, na załączonym biegu samochód powinien się toczyć.

UWAGA: Takie zachowanie odnosi się do wszystkich modeli skrzyń automatycznych o klasycznej budowie, oraz do skrzyń bezstopniowych nowej generacji zaopatrzonych w sprzęgło hydrokinetyczne. Nie odnosi się natomiast do skrzyń bezstopniowych typu CVT i ECVT starszej generacji, zaopatrzonych w sprzęgło elektromagnetyczne. Przy tych modelach skrzyni przy załączaniu pozycji do jazdy w przód i w tył na załączonym hamulcu, istotna jest możliwość swobodnego przemieszczania dźwigni. Jeżeli przełączenie dźwigni zmiany biegów przy w/w skrzyniach bezstopniowych następuje ze zdecydowanie wyczuwalnymi oporami, świadczy to najczęściej o uszkodzeniu sprzęgła elektromagnetycznego. Również toczenie się samochodu z tym modelem skrzyni bezstopniowej po zwolnieniu hamulca, a bez naciśnięcia pedału przyspieszenia świadczy o nieprawidłowościach w działaniu sprzęgła elektromagnetycznego lub układów sterujących.

Przy skrzyniach o budowie klasycznej, na włączanie biegów do jazdy w przód samochód powinien reagować natychmiast po przełączeniu dźwigni. Załączenie biegu do jazdy w tył odbywa się zawsze z małym opóźnieniem. Jest to zachowanie prawidłowe o ile opóźnienie to nie wiąże się z szarpaniem przy włączaniu, lub brakiem toczenia się samochodu po zwolnieniu pedału hamulca. Po przeprowadzeniu wyżej opisanych wstępnych czynności kontrolnych, wykonujemy jazdę próbną na odcinku przynajmniej 20 km. W czasie jazdy kontrolujemy sposób załączania kolejnych biegów. Podczas zmiany biegów w górę i w dół nie mogą być wyczuwalne poślizgi ani zdecydowane, gwałtowne szarpania czy też przyhamowania między biegami. Po rozgrzaniu układu (przejechanie odcinka około 10 km) zatrzymujemy się i ponownie sprawdzamy zachowanie się samochodu w taki sam sposób jak na zimnym silniku. Podczas każdego ruszania w przód samochód musi ruszać z pierwszego biegu. (Nie dotyczy to niektórych modeli samochodów marki Mercedes, gdzie przy łagodnym ruszaniu program skrzyni zaczyna się od drugiego biegu, a załączanie pierwszego biegu następuje tylko przy silniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia).

Bez względu na temperatury układów w samochodzie i temperatury zewnętrzne przełączanie biegów w górę i w dół powinno być płynne. Bez względu na poziom wciśnięcia pedału przyspieszenia nie powinny być wyczuwalne nadmierne różnice "twardości" w punkcie zmiany biegów z niższego na wyższy, oraz z wyższego na niższy - samoistna redukcja biegów podczas zatrzymywania pojazdu. Występowanie dużych różnic, zwłaszcza przy zmianie 2-3 w górę oraz 2-1 w dół może świadczyć o konieczności wykonania dość kosztownej naprawy. Takie zachowanie nie stanowi obligatoryjnie o wystąpieniu uszkodzeń jednakże przy zaobserwowaniu takiego zjawiska wskazana jest konsultacja specjalisty celem zweryfikowania stopnia zagrożenia potencjalnym uszkodzeniem.

Przy skrzyniach sterowanych elektronicznie, wyposażonych w dodatkowe przełączniki modyfikacji programu należy sprawdzić działanie funkcji każdego przełącznika. Brak działania jakiejś funkcji świadczy o uszkodzeniu układów elektronicznych. Uszkodzenia takie nie pozostają bez wpływu na szybkość zużycia innych elementów skrzyni.

Przy oględzinach zewnętrznych szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne wycieki ze skrzyni. Jeżeli sprzedający nie ma nic do ukrycia zgodzi się na kontrolne sprawdzenie jakości oleju, oraz ilości szlamu magnetycznego nagromadzonego na magnesach filtrujących znajdujących się wewnątrz skrzyni. Oględziny takie w dużej mierze pozwalają na określenie stopnia zużycia elementów.

Przy samochodach z elektronicznymi układami sterowania wskazane jest wykonanie testu kontrolnego w serwisie wyposażonym w specjalistyczną aparaturę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 272 gości