login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

peyo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob paź 06, 2007 18:02
Lokalizacja: przemyśl,podkarpacie

login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: peyo32 » pt maja 09, 2008 17:53

Witam jak w temacie za co odpowiada ten blok i jaka ma być wartość standardowa w silniku AFN
Dzięki za info.
Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 19:46 przez peyo32, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pt maja 09, 2008 19:30

Wartość standard to 32768, i chyba odpowiada za EGRa.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt maja 09, 2008 19:37

Grześko pisze:odpowiada za EGRa.
dokładnie



Sivyx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw paź 27, 2011 13:46

Re: login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: Sivyx » śr sty 18, 2012 22:38

A po ustawieniu na max bodajże 33768, co będzie się działo?

Nigdzie nie znalazłem, a na stronie ross-tech:
To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road :-)
Again, this EGR setting is for off-road use only !!!

-Tzn. że zamknie egr na stałe dobrze kumam?

-Jeśli tak, to zaślepianie egr nie ma już sensu?

-czy zaślepienie egr lub ustawienie powyższej wartości, omija problem z klapą gaszącą?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: t0mal » czw sty 19, 2012 03:29

Nie zamknie całkiem, będzie się mniej otwierał.
Tak zaślepienie egr nie ma sensu, bo sterownik może łapać tryb awaryjny w pewnych warunkach.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: Sztomel » czw sty 19, 2012 08:17

t0mal pisze:Tak zaślepienie egr nie ma sensu, bo sterownik może łapać tryb awaryjny w pewnych warunkach.
Zaślepienie EGR nie będzie powodować trybu awaryjnego ani w silniku ALH i pozostałych VP jak i również nie łapie go w silnikach 1.9 TDI PD i 2.0 TDI. W tych ostatnich dwóch rodzajach silników (ale w 1.9 TDI PD począwszy od Golfa 5 i chyba jeszcze w silniku AXR w Golfie 4) będzie tylko sygnalizacja usterki w obwodzie EGR kontrolką na blacie i/lub komunikatem na FIS'ie ale nic poza tym.
Nie rozumiem tylko tego pytania :
Sivyx pisze:czy zaślepienie egr lub ustawienie powyższej wartości, omija problem z klapą gaszącą?
Klapa gasząca nie ma nic do EGR w przypadku ALH chyba, że chodziło Ci w tym pytaniu zupełnie o coś innego a jeśli tak to wyjaśnij dokładniej o co.


Obrazek

Sivyx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw paź 27, 2011 13:46

Re: login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: Sivyx » czw sty 19, 2012 11:51

No chodziło mi właśnie o to.. Myślałem po przeczytaniu paru stron, obejrzeniu kilku zdjęć, że klapa jest przy samym zaworze egr.. Więc chyba się myliłem..
A jeśli klapa źle chodzi to wywali bład?



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: daniel.wwe » czw sty 19, 2012 12:32

No bo klapa jest przy zaworze EGR
Źle chodzi tzn?
Klapa odpowiada tylko za gaszenie silnika. Podczas gaszenia się zamyka i silnik wtedy miękko gaśnie (nie telepie nim)


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: Sztomel » pt sty 20, 2012 00:56

Dokładnie tak jak kolega daniel19843 napisał a od siebie dodam, że zaślepienie EGR powoduje tylko to, że spaliny nie dostają się do wnętrza obudowy EGR i dalej do komór spalania poprzez kolektor ssący. Klapa gasząca i tak cały czas będzie pracować prawidłowo, niezależnie od tego, czy EGR jest zaślepiony czy nie gdyż jest sterowana niezależnie od EGR.


Obrazek

spyrek10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt gru 07, 2012 10:25
Lokalizacja: śląsk

Re: login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: spyrek10 » pt gru 07, 2012 10:36

Witam, sorka za odświeżenie, ale mam problem z adaptacją EGR, w VCDS przy próbie adaptacji kanału 03 wyskakuje błąd "Channel 03 not available". W Basic Settings(nastawy podstawowe) wartości się pokazują, ale ja potrzebuje je zmienić.


Jeśli to zły dział to proszę o przeniesienie.



kornat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 17:29
Lokalizacja: Podkarpacie

login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: kornat » pt gru 07, 2012 11:09

spyrek10, a wpisałeś login?



spyrek10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt gru 07, 2012 10:25
Lokalizacja: śląsk

login 12233 -> adaptacja bloku 03, od czego on jest?

Post autor: spyrek10 » pt gru 07, 2012 15:55

Tzn. nie mam opcji Login, ale mam opcje security access we wcześniejszym menu, tam wpisałem 12233. Nie pamiętam, ale chyba przy próbie wejścia w adaptacje wyskakiwało info, że potrzebne logowanie. Po wpisaniu tego w security access problemu nie było.

Edit:
Sprawdzałem w passacie B5, tam jest normalnie opcja login, po wpisaniu kodu 12233 w menu adaptacji pojawia się możliwość edycji parametrów EGR. U mnie zamiast opcji Login jest Coding II. Jeśli ktoś cokolwiek wie, co zrobić, zmienić, przekodować żebym mógł edytować kanał 3 w menu adaptacji.
Gdzieś czytałem o jakiejś edycji bitów, ale nie jestem pewien co do tego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 164 gości