Wymina sondy lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kiwu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw lut 24, 2005 11:13
Lokalizacja: świętokrzyskie

Wymina sondy lambda

Post autor: kiwu » pt maja 09, 2008 10:35

Mam uszkodzą sonde za katalizatorem czyli drugą, chciałbym zapytać o jej oznaczenie oraz ile posiada przewodów. Czy w warunkach domowych można samemu ją wymienić, bo zadaje się będzie zapieczona.



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » pt maja 09, 2008 13:09

a wejdź na strone sklepu nternetowego intercars, zobaczysz co tam u ciebie siedzi i ile ma kabelków. z odkręceniem nie koniecznie musisz mieć kłopot, nawet jak szlag trafi sonde to chyba ci "wsio rawno" i tak wkręcisz tam nową.
inaczej by było gdybyś chciał sprawdzić stan sondy, miałbyś 50% szans na sukces :D
pzdr



Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt maja 09, 2008 13:15

Witam.
Sonda w tym silniku jest czteroprzewodowa (2biale,czarny i szary).
Oznaczenie fabryczne :06A 906 262 AH
Oznaczenie wg NGK :OZA659-EE19

Oczywiscie zamiast kupować oryginalną sondę za 600-700 PLN możesz kupić zamiennik BOSCH na allegro za 75PLN i śmigać dalej.

żeby odkręcić sondę użyj jakiegoś odrdzewiacza np WD40, popukaj w gwint i uzyj klucza oczkowego- powinno puścić.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 13:17 przez ordy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » pt maja 09, 2008 14:28

klucza oczkowego mozesz uzyc jak utniesz kabel.
klucz plaski tylko zniszczy szesciokat jak sa problemy z odkreceniem.
skoro sonda jest uszkodzona to nie ma sie co patyczkowac.
jak nie idzie po moczeniu w wd40 to podgrzej gwint palnikiem
kabel mozesz uzyc do eksperymentow z uniwersalna sonda lambda
trzeba polaczyc przewody przez zaciskanie.

druga sonda jest sonda kontrolna wiec warto sprobowac z tanim uniwersalnym boschem niz kupowac oryginal za kilkaset zl.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pt maja 09, 2008 15:28

ordy pisze:.. możesz kupić zamiennik BOSCH na allegro za 75PLN ..
Tak zamiennik ale, uniwersalny. Zamienniki dedykowane do danego silnika zaczynają sie od 350zł.
Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 15:29 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.



kiwu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw lut 24, 2005 11:13
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: kiwu » czw maja 15, 2008 09:14

Dziękuje panowie. Punkt został dodany za pomoc.
Zastosowałem sonde zamienną BOSCH LS 6255 o numerze 0 258 006 255.
Jak na razie wszystko jest ok.
Dziękuje za pomoc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 314 gości