1.9 SDI wymiana rozrządu spawanie głowicy. Kopci i szarpie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vw_piter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 00:49
Lokalizacja: Poznań

1.9 SDI wymiana rozrządu spawanie głowicy. Kopci i szarpie

Post autor: vw_piter » czw maja 08, 2008 11:24

Witam. Tak jak w temacie VW Caddy 1.9 SDI. Miałem problemy z odpalaniem rano. Musiałem z 10 razy próbować aż w końcu zapalił, później po zgaszeniu i 1-2h stania odpalał od razu. Wywalona była uszczelka pod głowicą i pęknięcie w głowicy przy trzeciej świecy (wydobywało się paliwo). Przed wyjęciem głowicy i zdjęciem rozrządu ustawiłem na znakach, zdjąłem pasek rozrządu i odkręciłem kółko rozrządu. Głowica pospawana, nowe świece, uszczelka, nowe filtry, olej itp... Po założeniu tego wszystkiego odpalił od razu za pierwszym razem, mimo iż stał 2 tygodnie. Teraz za każdym razem pali na dotyk. Problem tkwi w tym że: STRASZNIE KOPCI na wolnych i wyższych obrotach. Dodam że silnik w sumie pracuje równomiernie, ale co 4 sekundy zaczyna przebierać i znowu pracuje równomiernie. I tak w kółko. Nie był odpalany na dłużej niż 5 minut. Może dlatego że się dokładnie nie zagrzał? Wiem że trzeba ustawić kąt wtrysku, ale nie chcę tego rozkręcać. Czy mogę po prostu przestawić kółko od pompy wtryskowej o jeden ząbek? Czy nic mi się nie zepsuje?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw maja 08, 2008 13:52

najpierw sprawdź na vagu jaki masz ten kąt wtrysku ...



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw maja 08, 2008 14:03

Rozrzad poskladales jak nalezy ? Zblokowales walek, pompe i dokrecales kolko walka dopiero po odpowiednim napięciu paska (napinaczem czy pompą zależy co to za motor) ? Wygląda mi to na pochrzaniony rozrząd.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

vw_piter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 00:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: vw_piter » czw maja 08, 2008 14:24

Nie mogę go sprawdzić na VAGu bo nie mogę nim ruszyć. Zablokowało mi tylne hamulce (nie wiem dlaczego). Kółko rozrządu przykręcałem na zablokowanym wałku (w tym wycięciu z tyłu). Dopiero później założyłem pasek i naciągnąłem go napinaczem.
Czy na te objawy mogą mieć wpływ wtryskiwacze? Nie ruszałem ich (nie mam klucza), a przed zdjęciem głowicy 3 i 4 był lekko mokry od paliwa. I co jeszcze ciekawe to chyba trzeci jest lekko przekręcony, dlatego że wcześniej wężyki powrotu paliwa były ustawione w linii prostej a teraz nie. Na czym polega regeneracja takich wtryskiwaczy? Z góry dzięki za podpowiedzi.

[ Dodano: 13 Maj 2008 21:22 ]
Witam, ponownie. Udało się naprawić :okej: silnik chodzi idealnie. Chodziło faktycznie o ustawienie kąta wtrysku. Przy zmianie paska się przestawił. Dziękuję za podpowiedzi i zainteresowanie. Temat zamknięty



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości