Maly remoncik silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Maly remoncik silnika
Witam.
Mam 1.6 TD, z pompa z grzybkiem. Jak narazie jest niekrecony, chcialbym go troche podkrecic ale wole go najpierw do tego przygotowac.
Silniczek odpala od strzala, pali po miescie 6 litrow, nie ma problemow z moca, temeratura trzyma sie na srodku skali (w korku pojdzie troche dalej, ale zaraz zalacza sie wentylator i wraca do normy). Raz go przegrzalem.
Turbinka nie wali olejem (w dolocie minimalne slady oleju), wirnik nie ma luzow.
Ucieka plyn chlodniczy - wyciek dosc spory z przodu silnika, cieknie z tego plastiku gdzie sa zamontowane czujniki temp., mozliwe ze tez spod glowicy, dokladnie pod kroccem, ale musze tam umyc silnik zeby sie upewnic.
Od ostatniej wymiany oleju minelo 9tys. km, w miedzyczasie dolalem 1,2 litra oleju zeby stan byl taki jak po wymianie.
Autko przy odpaleniu puszcza dyma, i lekko kopci tuz po odpaleniu przez jakies czas.
Przy mocnym przyspieszaniu zostaje za mna chmura, dosc spora, koloru czarnego/ciemno szarego.
Spaliny smierdza troche jakbym jechal na oleju roslinnym. ropka ciagnieta prosto z tira.
Leje sie z powrotow z wtryskow, juz 2 razy wymienialem wezyki (3,2 mm ze szmata na zewnatrz)
pompa jest wilgotna od ropy na gorze.
Co moge sprawdzic zeby sie upewnic co jest do zrobienia;>
Moze macie dla mnie jakies rady;>
Mam 1.6 TD, z pompa z grzybkiem. Jak narazie jest niekrecony, chcialbym go troche podkrecic ale wole go najpierw do tego przygotowac.
Silniczek odpala od strzala, pali po miescie 6 litrow, nie ma problemow z moca, temeratura trzyma sie na srodku skali (w korku pojdzie troche dalej, ale zaraz zalacza sie wentylator i wraca do normy). Raz go przegrzalem.
Turbinka nie wali olejem (w dolocie minimalne slady oleju), wirnik nie ma luzow.
Ucieka plyn chlodniczy - wyciek dosc spory z przodu silnika, cieknie z tego plastiku gdzie sa zamontowane czujniki temp., mozliwe ze tez spod glowicy, dokladnie pod kroccem, ale musze tam umyc silnik zeby sie upewnic.
Od ostatniej wymiany oleju minelo 9tys. km, w miedzyczasie dolalem 1,2 litra oleju zeby stan byl taki jak po wymianie.
Autko przy odpaleniu puszcza dyma, i lekko kopci tuz po odpaleniu przez jakies czas.
Przy mocnym przyspieszaniu zostaje za mna chmura, dosc spora, koloru czarnego/ciemno szarego.
Spaliny smierdza troche jakbym jechal na oleju roslinnym. ropka ciagnieta prosto z tira.
Leje sie z powrotow z wtryskow, juz 2 razy wymienialem wezyki (3,2 mm ze szmata na zewnatrz)
pompa jest wilgotna od ropy na gorze.
Co moge sprawdzic zeby sie upewnic co jest do zrobienia;>
Moze macie dla mnie jakies rady;>
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 577
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
- Lokalizacja: jastrzębie zdrój
no to faktycznie duzo ci bierze tego oleju. tez mam 1v i praktycznie od wymiany do wymiany nic nie dolewam pomierz mu kompresje i zobaczymy ale cos kiepsko to widze zeby tam modzic bo chyba szybko by ci sie rozlecial
kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Mozliwe...Ja na Twoim miejscu nie kombinowalbym z ta turbina, tylko wrzucil turbine Garreta od VW Transportera T3.Nie znam sie na tym wiec Ci nie powiem jak i co ale wydaje mi sie ze to najlepsze rozwiazanie, bo te turbiny byly montowane seryjnie do Busow, wiec pewnie wiekszych problemow ani z kupieniem ani z zalozeniem nie bedziesz mial.No i zuzycie paliwa bedzie pewnie mniejsze niz przy tradycyjnym tuningu.MaSa_Golf pisze:a moze u mnie z olejem jest tak jak pisze dominik7 w Twoim poscie "znikajacy olej" ?? tez mam wlany lotos mineralny
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Znikajacy olej to czesto problem z uszczelniaczami na zaworach, koszt wymiany nie wielki, jesli zrobi sie samemu.
to moze nie byc wina wezykow, ale koncowek na ktore je zakladasz, kiedys kupilem wezyki w Boschu na Bugajskiej i nic nie cieklo.MaSa_Golf pisze:Leje sie z powrotow z wtryskow, juz 2 razy wymienialem wezyki (3,2 mm ze szmata na zewnatrz)
pompa jest wilgotna od ropy na gorze.
Ja bym zaraz zmienil olejMaSa_Golf pisze:tez mam wlany lotos mineralny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 83 gości