Mrugająca kontrolka temperatury i poziomu płynu chłodzącego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mrugająca kontrolka temperatury i poziomu płynu chłodzącego
Witam!
Od pewnego czasu miga mi kontrolka temperatury i poziomu cieczy. Przestudiowałem schemat instalacji elektrycznej i doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym. Zrobiłem pomiar omomierzem, i czujnik pokazuje przerwę. Mam w związku z tym pytanie, czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
Pozdrawiam!
Od pewnego czasu miga mi kontrolka temperatury i poziomu cieczy. Przestudiowałem schemat instalacji elektrycznej i doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym. Zrobiłem pomiar omomierzem, i czujnik pokazuje przerwę. Mam w związku z tym pytanie, czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
Pozdrawiam!
Re: Mrugająca kontrolka temperatury i poziomu płynu chłodząc
oj wydaje mi się że właśnie powinno pokazywać przerwęlimal pisze:Witam!
Od pewnego czasu miga mi kontrolka temperatury i poziomu cieczy. Przestudiowałem schemat instalacji elektrycznej i doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym. Zrobiłem pomiar omomierzem, i czujnik pokazuje przerwę. Mam w związku z tym pytanie, czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
Pozdrawiam!
ale jutro ci zmierzę swój w samochodzie i drugi jaki kupiłem
i jest zupełnie suchy (będę zmieniał, ze względów na przezroczystość)
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Re: Mrugająca kontrolka temperatury i poziomu płynu chłodząc
Będę Ci bardzo wdzięczny za info bo nie mam u kogo sprawdzić jak powinno być.RobertP pisze:oj wydaje mi się że właśnie powinno pokazywać przerwęlimal pisze:Witam!
Od pewnego czasu miga mi kontrolka temperatury i poziomu cieczy. Przestudiowałem schemat instalacji elektrycznej i doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik który znajduje się w zbiorniczku wyrównawczym. Zrobiłem pomiar omomierzem, i czujnik pokazuje przerwę. Mam w związku z tym pytanie, czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
Pozdrawiam!
ale jutro ci zmierzę swój w samochodzie i drugi jaki kupiłem
i jest zupełnie suchy (będę zmieniał, ze względów na przezroczystość)
Ja mierzyłem na zakresie 0-20k (kiloohmów)
limal, pewien nie jestem, ale wydaje mi się, ze ten czujnik działa na zasadzie :jest-nie ma. Jeśli poziom płynu spadnie poniżej pewnej granicy, zwiera się sty i świeci kontrolka. Zmienną wartość oporu ma czujnik poziomu paliwa, ale od tego zależy położenie wskazówki, a do płynu jej nie ma.
Ale to tylko tak myslę..
Ale to tylko tak myslę..
właśnie tez mi się tak wydaje, stąd przerwa pokazana na miernikubodzio_j pisze:limal, pewien nie jestem, ale wydaje mi się, ze ten czujnik działa na zasadzie :jest-nie ma.
działa prawie jak włącznik od światła na ścianie ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Próbowałem śiągnąć wtyczkę z czujnika (w ten sposób robiłem przerwę) kontrolka mruga, zwarłem te dwa przewody od czujnika kontrolka też mruga.
Problem polega na tym że nie mam pewności co szwankuje, czujnik, a może coś z zegarami.?
[ Dodano: 26 Sty 2007 23:49 ]
Hmmm.!
A czy ten czujnik w zbiorniczku wyrównawczym sygnalizuje również przekroczenie temperatury płynu?
Według schematu el. który mam wynika że ten czujnik sygnalizuje i poziom
i przekroczoną temperaturę płynu.
Problem polega na tym że nie mam pewności co szwankuje, czujnik, a może coś z zegarami.?
[ Dodano: 26 Sty 2007 23:49 ]
Hmmm.!
A czy ten czujnik w zbiorniczku wyrównawczym sygnalizuje również przekroczenie temperatury płynu?
Według schematu el. który mam wynika że ten czujnik sygnalizuje i poziom
i przekroczoną temperaturę płynu.
jakbyś wyłączył i włączył stacyjkę to by nie mrugałolimal pisze:Próbowałem śiągnąć wtyczkę z czujnika (w ten sposób robiłem przerwę) kontrolka mruga, zwarłem te dwa przewody od czujnika kontrolka też mruga.
przekonalem sie jak zaczęło mi mrugac jak wyjechałem
z garazu bo nie bylo stanu (a nie wiedziałem) no to silnik
nie był rozgrzany więc odkręciłem korek dolałem do stanu
silnik cały czas chodził wsiadłem patrzę a tu pupa co jest
dalej mruga, więc go wyłączyłem i odruchowo włączyłem
patrze a tu nic nie mruga, wiec sprawdź to :- )
a jutro i tak Ci podam co mi wyszło na mierniku
[ Dodano: Sob Sty 27, 2007 00:15 ]
wiesz co Ci powiem a może masz bardzo dużo kamienia w zbiorniczku ?limal pisze:Problem polega na tym że nie mam pewności co szwankuje, czujnik, a może coś z zegarami.?
i jest osadzony na tym czujniku/włączniku przez co nie ma odpowiednich
wskazań, można deczko pozbyć się kamienia wlewając do zdemontowanego
zbiorniczka gorącą wodę z octem i potrząsając nim ostro, albo moze jakieś
inne świństwo do odkamieniania, później tylko płukanie woda i zbiorniczek
bedzie jak trzeba
[ Dodano: Sob Sty 27, 2007 15:39 ]
zmierzyłem Ci jak mowiłem, zakres w mierniku miałem tak jak napisałeś :limal pisze:czy mógłby mi ktoś podać jaka mniej więcej powinna być wartość na tym czujniku przy odpowiednim poziomie cieczy.
- na suchym i używanym zbiorniczku nie pokazalo mi nic-przerwę.
Ale wiesz nie gwarantuję że dobrze stykałem do końcówek w zbiorniczkach
bo pourywałem obie ostre końcówki z tych kabli na mrozie, generalnie
jak zwarlem końcówki kabla to pokazywało zwarcie ale co do stykania
z tymi końcówkami czujnika to sam nie wiem, mierzyłem na przemian
zmieniając nawet bieguny i niestety ale była przerwa, więc tak jak
pisaliśmy działa on raczej na zasadzie włącz/wyłącz czy inaczej jest/nie ma .
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Witam !
Dzięki za pomoc,jutro spróbuję jeszcze raz się "pobawić" z kontrolką i zobaczymy.
Tutaj mam jeszcze jedną prośbę do "RobertP" gdybyś miał możliwość zrobienia pomiaru na zbiorniczku w samochodzie (prawidłowy stan i temp. cieczy) to byłbym Ci naprawdę b.wdzięczny.
Pozwoliłoby mi to wykluczyć pomyłkę. Ja zdaję sobie sprawę że koszty nowego zbiorniczka to nie majątek ale w związku z tym że mi się nie przelewa, chciałbym być pewien że nie wyrzucam pieniędzy w błoto.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam!
Dzięki za pomoc,jutro spróbuję jeszcze raz się "pobawić" z kontrolką i zobaczymy.
Tutaj mam jeszcze jedną prośbę do "RobertP" gdybyś miał możliwość zrobienia pomiaru na zbiorniczku w samochodzie (prawidłowy stan i temp. cieczy) to byłbym Ci naprawdę b.wdzięczny.
Pozwoliłoby mi to wykluczyć pomyłkę. Ja zdaję sobie sprawę że koszty nowego zbiorniczka to nie majątek ale w związku z tym że mi się nie przelewa, chciałbym być pewien że nie wyrzucam pieniędzy w błoto.
Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam!
tzn. ten z płynem któy mam jeszcze też mierzyłem i powiar był taki samlimal pisze:Tutaj mam jeszcze jedną prośbę do "RobertP" gdybyś miał możliwość zrobienia pomiaru na zbiorniczku w samochodzie (prawidłowy stan i temp. cieczy) to byłbym Ci naprawdę b.wdzięczny.
jak i w tym na such, ale na serio nie daję na dzisiaj gwarancji że kable
tzn same odizolowane końcówki dobrze stykałem, ale robiłem to wielokrotnie
przy tym zbiorniczku i pokazało mi także przerwę;
niestety bardzo mi przykro ale nie mam możliwości zmierzenie temperatury
mój miernik tego nie mierzy (kurcze muszę sobie sparwić taki
albo kupić jakiś interfejs do mojego laptopa- pewnie są),
termometru takiego nie mam
heh widzę po tym że mam braki w sprzęcie i co muszę kiedyś kupić
co do kosztów zbiorniczka to kupiłem na szrocie, sam sobie wybrałem
i zdemontowałem taki najczystszy najbnardziej przezorczysty (czyli nie
zakamieniony i nie zaolejony, chociaż i tak go gorącą wodą i ocetem przepłukałem)
to zapłaciłem na szrocie za niego 2 tyg. temu 20zł
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Witam! mam podobny problem jak opisany wyzej. Kontrolka od poziomu i temp. wody mruga mi co jakis czas. Co ciekawe wg wskaznika temperatury silnik nagrzewa sie prawidlowo. (do polowy, co najwyzej lekko ja przekracza i schladza sie [dodam, ze Gofer pelni ciezka, kurierska sluzbe we wroclawskich korkach]) Czy powinienem to mruganie ignorowac, czy to moze byc cos powazniejszego? Wyruszam na dniach w dluzsza trase i troche sie boje. Pozdrawiam
Witam !
Jeśli poziom i temperatura płynu jest ok. to nie przejmowałbym się tym zbytnio tą kontrolką. Sprawdź czy nie robi się przerwa w obwodzie czujnika poziomu płynu przy zbiorniczku wyrównawczym. Od wtyczki z tego zbiornika jeden przewód to masa, drugi idzie do wtyczki zegarów (pin nr. 2).
Pozdrawiam !
Jeśli poziom i temperatura płynu jest ok. to nie przejmowałbym się tym zbytnio tą kontrolką. Sprawdź czy nie robi się przerwa w obwodzie czujnika poziomu płynu przy zbiorniczku wyrównawczym. Od wtyczki z tego zbiornika jeden przewód to masa, drugi idzie do wtyczki zegarów (pin nr. 2).
Pozdrawiam !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości