Coś stuka w silniku :/
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Coś stuka w silniku :/
Zaczne od tego ze przewertowałem mase tematow na temat popychaczy, panewek itp. Jednakze sprawa wyglada tak - ostatnio jadac dosyc spokojnie zapaliła mi sie kontrolka od cisnienia oleju .. zjezdzam na bok i straszny stukot z silnika. Auto zgaszone, po paru minutach odpalilem, kontrolka juz sie nie pali i stukot juz taki delikatny. Teraz problem pojawia sie kiedys silnik sie rozgrzeje dosyc mocno zaczyna sie stukocik ale kontrolka od cisnienia oleju sie nie zapala. Poziom oleju jak najbardziej w normie jest, mobil 10W40 - zmieniany był razem z filtrem jakies 2 miesiace temu. Uszczelka pod klawiatura tez jest "świeża" . Tak na moje ucho wydaje mi sie ze stukot dochodzi spod pokrywy zaworów - i teraz pytanie czy to popychacze ? - gdyz jesli by to była panewka to raczej stukało bo to cały czas. Dodam jeszcze ze silnik pracuje równo, nie skacze na obrotach, oleju nie bierze, nie kopci. I ostatnie pytanie - jaka jest cena popychaczy, i przy ewentualnej wymianie czy trzeba cos jeszcze wymieniac poza uszczelniaczami ?
Czy ktos moze sie domysla co to moze byc ?
Czy ktos moze sie domysla co to moze byc ?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
napisales ze zapalila ci sie kontrolka od oleju, czyyli autko chodzilo chwile bez oleju, to moglo wystraczyc by ktorys sie uszkodzilScientist pisze:no dobra, ale skad brak oleju ? pompa sprawna raczej jestwyglada ze popyhacze sie uszkodzily z braku oleju
ma ktos dobry patent na to by sparwdzic popyhacze-sparwdzony sposob?
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
uruchomić silnik, wziąć drewniany kij od szczotki, z jednej strony przykładać go po kolei do pokrywy zaworów kolejno nad każdym popychaczem, drugi koniec kija przytknąć do ucha, wtedy będziesz w 100 % wiedział który to popychacz stuka. Jest to najlepsza sprawdzona domowa echosonda.agrala pisze:ma ktos dobry patent na to by sparwdzic popyhacze-sparwdzony sposob?
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 19:02 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
sprawdzales?prezesso pisze:uruchomić silnik, wziąć drewniany kij od szczotki, z jednej strony przykładać go po kolei do pokrywy zaworów kolejno nad każdym popychaczem, drugi koniec kija przytknąć do ucha, wtedy będziesz w 100 % wiedział który to popychacz stuka. Jest to najlepsza sprawdzona domowa echosonda.agrala pisze:ma ktos dobry patent na to by sparwdzic popyhacze-sparwdzony sposob?
a co jak wala wszystkie, z czym to wtedy porownac?
nie da sie jakos po sciagnieciu pokrywy sprawdzic?
dobra ponieważ auto stoi i kwitnie na parkingu sprawa teraz wyglada tak - po odpaleniu odrazu stuka, i po paru sekundach kontrolka od cisnienie oleju sie swieci. Gdyby to była panewka - to przy sprawdzaniu poprzez sciaganie kabla WN ze świeczek stukać nie powinno przy tej walnietej, dobrze rozumuje ? W kazdym badz razie stukalo, na kazdym garze. Istnieje jeszcze opcja ze poszła szklanka, bo ten stukot to tak na moje ucho bardziej sie wydobywa spod pokrywy zaworów, tylko czy wtedy by sie zapalała kontrolka od cisnienia ? Biore pod uwage jeszcze opcje ze sie pompa wysrała, ale tego nie wiem. W kazdym badz razie z tego co wyczytałem, jesli to by była tylko panewka korbowodowa i wał nie byłby styrany, to mozna w takim wypadku pominac szlif wału ?
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 12:46 przez Scientist, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
ja na twoim mieejscu jezeli mialbym zalozyc nowe panewki to zrobilbym szlif bo niechcialbym m iec niespodzianki w trasie
co do sciagania przewodu zeby sprawdzicz czy to panewka to wydaje mi sie to dobry patent jezeli jest to wina jednej panewki, gdy jest to wina panewek na dwuch korbowodach to sciaganie jednego przewodu nic nie da
co do sciagania przewodu zeby sprawdzicz czy to panewka to wydaje mi sie to dobry patent jezeli jest to wina jednej panewki, gdy jest to wina panewek na dwuch korbowodach to sciaganie jednego przewodu nic nie da
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 302 gości