pasek klinowy ślizga się
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Mam ten sam problem , regulacje mam na max i dalj już nie moge , nie pozostaje chyba nic innego jak rozwiercić tą szparkę na regulacji i dociągnąć jeszcze pasek
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
specWROC pisze:a może zacząć od wymiany koła na alternatorze?dzisiaj wyczyściłem wszystkie kółka ekstrakcyjną i zobaczymy czy da to jakiś efekt
Po jakimś czasie i tak się pobridza
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
U mnie ślizga się koło pasowe od pompy , ja to będe przerabiał z kolgą i dam Ci znaćspecWROC pisze:a ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ślizgania się paska klinowego?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
bo zakres regulacji mi się skon a pasek mam nowy
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Dziś kupuje odpowiedni pasek , ja mam 10x735 i sie slizga , jak juz kupie to Ci napisze rozmiar bo nie mialem kasy przy sobie
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Panowie mam podobny problem czasami gdy ruszam autem jedynie na sprzęgle to przez chwile dopóki nie puszcze calkien pedału wydobywa sie dzwięk jakby piszczenia (podobny do slizgania sie paska). Dziwny dzwięk wydobywa się także gdy czasami krecę kierownicą (dzwięk jakby coś się zatarło na chwilę). Dzwięk podobny do piszczenia pojawia się także gdy odpalę klimę a auto jest na wolnych obrotach. Gdy tylko auto zlapie obroty pisk i odglosy cichną. Bylem w piątek u dobrego i taniego mechanika na ul. Nowodworskiej 19 we Wrocławiu zdjął pasek myśląc, że to napinacz paska alternatora i założył jakąś używkę na próbę która była w dobrym stanie. Po próbie dzwięk nadal się wydobywał na włączonej klimie pomimo zmiany napinacza. Sprawdził koło pasowe alternatora tzw. wolne koło alternatora i okazało się że jest zatarte. Sprawdził je poprzez zakręcenie kołem alternatora i nagłe zatrzymanie ręką. Wirnik powinien dalej się kręcić natomiast po zatrzymaniu koła stanął w miejscu. Mechanik jest pewien że na 150% jest walnięte koło a na 99% według niego to jest przyczyną piszczenia i objawów wadliwego napinacza paska alternatora. Proponuje żeby zacząć od tego bo to na 100% jest zepsute i z autopsji to powinno zaradzić sytuacja. Dzisiaj wybieram się do niego na wymiane koła polecił mi firmę INA czy coś takiego ponieważ te części dają na pierwszy montaż. Koszt takiego koła od niego to 200zł najtaniej tej firmy znalazłem we Wrocku za 210zł w S-Auto koło Traugutta naprzeciwko szpitala do tego robota 50zł. Do wymiany kwalifikuje się również pasek i tutaj poleca Contitecha ponieważ inne np. Gates lub Bosh lubią się w tym silniku ślizgać. O 17 jadę do niego na wymianę zobaczymy czy będą pozytywne efekty.
Tak jak pisałem w poniedziałek byłem u mechanika z wymianą koła pasowego alternatora tzw. wolne koła alternatora a co za tym idzie paska klinowego. Przyglądałem się wymianie, wpierw została wymontowana obudowa filtra powietrza przez co zrobiło sie miejsce, a następnie za pomocą klucza pod dużym naciskiem na niego okrecono koło pasowe alternatora (bez wyciągania alternatora). Mechanik miał racje co do tego że należy kupić koło pasowe firmy INA ponieważ zdjęte uszkodzone koło było produkcji tej właśnie firmy. Ponoć inne o wiele szybciej dokonują żywota i należy zakładać tylko tej firmy. Wymienił pasek założył nowe koło EFEKT po odpaleniu auta i włączeniu klimy praca silnika wydaje mi się o wiele ciższa a przede wszystkim zniknęło te piekielne piszczenie po włączeniu alternatora oraz pisk przy ruszaniu na samym sprzęgle. Dzwięk podczas kręcenia kierownicą, który czasami się pojawiał (o którym mowa w pierwsyzm poście) w dalszym ciągu się pojawia.
Koszt:
200zł wolne koło firmy INA
40zł pasek Contitech
50zł robota (w cenie podłączył mi jeszcze auto do komputera)
Koszt:
200zł wolne koło firmy INA
40zł pasek Contitech
50zł robota (w cenie podłączył mi jeszcze auto do komputera)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 342 gości