Przydadzą się:
- śrubokręt krzyżak - rura dolotowa z filtra powietrza,
- oczkowy gięty 10 - pokrywa wtrysku,
- cienka nasadka 10 z przedłużką pionową - pokrywa i podstawa wtrysku,
- nasadka 10 z grzechotką - podstawa wtrysku,
- imbus 5 - mocowanie wtrysku, przepustnicy do podstawy,
- szmaty - do czyszczenia benzyną,
- benzyna lub inne czyścidło smaru i benzyn,
- papier ścierny lub nożyk - do czyszczenia powierzchni do zeskrobania papierowej uszczelki miksera (LPG),
- silikon - do uszczelnienia połączeń metal-metal.
1. Odkręć pokrywę wtrysku. Do śruby schowanej pod podszybiem przyda się klucz oczkowy gięty. Odpiąć odmę.
2. Odpiąć wężyki podciśnienia podłączone z tyłu obudowy (niebieskie), zdjąć obudowę, odpiąć linkę przepustnicy oraz wtyczki: wtrysku, silniczka krokowego i tps (czerwone). Nie trzeba odpinać przewodów paliwa.
3. Odkręcić 4 śruby imbusowe (zdjęcie wyżej żółte), odpiąć zatrzaski które powinny być w miejscu gdzie są niebieskie kółka. Ja nie mam bo mam LPG i cały wtrysk jest podniesiony o wysokość miksera.
4. Wyciągnąć wtrysk i przypiąć za pomocą trytki (opaska plastikowa samozaciskająca robi trrrryt jak się ciągnie - stąd trytka) na prawo do węży chłodzenia czy odmy, żeby nie przeszkadzał w dalszych pracach. I mamy widok na przepustnicę. Na przepustnicy jest plastikowa zielona podstawka. Zielonej podstawki może nie być, jeśli twój mikser LPG ma kolanko z tyłu wtrysku, a nie z przodu jak u mnie. Podstawka ta jest oryginalna volkswagenowska, a nie dokładana przez gazowników, więc jeśli nie masz gazu powinna być.
pod nią mam mikser od gazu
i po zdjęciu miksera jest przepustnica
5. Podnieś przepustnicę. Przyczepiony do niej jest gumowy wąż którego nie trzeba odpinać. Przepustnicę odłożyć na bok.
6. Odkręcić 4 śruby podstawy wtrysku. Podnieść podstawę.
7. Obejrzeć podstawę i porównać z nową.
Jak widać stara podstawa ma zgniecioną uszczelkę oraz jest pęknięta.
8. Wyczyścić kolektor ssący (w razie potrzeby) oraz miejsce gdzie jest mocowana podstawa, uważać, żeby coś grubszego nie wpadło do kolektora.
9. Wyczyścić górną i dolną powierzchnię łączenia na przepustnicy oraz na wtrysku. Można z grubsza, można dokładniej - jak kto woli. Ja musiałem zedrzeć papierową uszczelkę miksera. Wnętrze przepustnicy delikatnie wytrzeć szmatką z benzyną (nie szorować papierem ściernym!)
10. Składanie w kolejności odwrotnej. Dokręcać śruby do wyczuwalnego oporu. Śruby dokręcać na przemian na przeciw siebie. Silikon można dać pod i na plastikową podkładkę umiejscowioną na przepustnicy oraz trzeba na mikser jeśli ktoś ma zamontowany LPG.
Po zamontowaniu i odpaleniu zimny silnik wyraźnie lepiej chodził . Nie trząsł się na wolnych obrotach i pracował równiej . Poprzednio przechodziło mu dopiero jak się rozgrzał.
[MK2, MK3, 1.8] Wymiana podstawy wtrysku
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[MK2, MK3, 1.8] Wymiana podstawy wtrysku
Ostatnio zmieniony sob maja 03, 2008 12:52 przez michajlow, łącznie zmieniany 5 razy.
Audi A3 1.8T AUM
[MK2, MK3, 1.8] Wymiana podstawy wtrysku
W etce widzę jeszcze jakiś oring-uszczelkę pod gumową podstawą wtrysku.. widziałeś coś takiego tam? zakładałeś? uzyłeś silikonu?
pozdrówka
Fujimoto.
Fujimoto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości