Problem z pompa wtryskową...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z pompa wtryskową...
Witam!
Od dłuższego czasu mam pewien problem z pompa wtryskową w moim Golfie, jednak dopiero dziś znalazłem czas, by napisać na forum. Oto dane silnika i objawy:
silnik: 1.6 diesel - JP
przebieg: ok. 180 - 190 tyś.km
1. Pompa przecieka w miejscu, gdzie mocyje sie linke gazy (zaznaczone na foto). Do niedawna, jak docisnalem cały ten element, to obroty były idealne. Gdy puszczałem, obroty były lekko podwyzszone. Teraz są cały czas stakie same, ale ropka cieknie....
2. Podczas jazdy, przy obrotach 2000 - 2500 obr./min., coś rzęzi w silniku. Poniżej i powyzej tych obrotów rzężenie ustaje. Odgłos dochodzi z pompy wtryskowej...
3. Gdy rano zapalam autko, sa dość spore drgania wewnąrz autka. Obroty są OK, ale troszke rzuca. Po ok. 3 - 5 min. pracy na wolnych obrotach, automatycznie troszke podwyższaja się obroty i drgania się uspokajają.
Dodam jeszcze, że autko nie kopci (przy odpalaniu tylko troszke na ciemno).
Bardzo proszę o pomoc, bo niewiem, czy wymieniać pompe czy regenerować, czy jeszcze co robić?
Od dłuższego czasu mam pewien problem z pompa wtryskową w moim Golfie, jednak dopiero dziś znalazłem czas, by napisać na forum. Oto dane silnika i objawy:
silnik: 1.6 diesel - JP
przebieg: ok. 180 - 190 tyś.km
1. Pompa przecieka w miejscu, gdzie mocyje sie linke gazy (zaznaczone na foto). Do niedawna, jak docisnalem cały ten element, to obroty były idealne. Gdy puszczałem, obroty były lekko podwyzszone. Teraz są cały czas stakie same, ale ropka cieknie....
2. Podczas jazdy, przy obrotach 2000 - 2500 obr./min., coś rzęzi w silniku. Poniżej i powyzej tych obrotów rzężenie ustaje. Odgłos dochodzi z pompy wtryskowej...
3. Gdy rano zapalam autko, sa dość spore drgania wewnąrz autka. Obroty są OK, ale troszke rzuca. Po ok. 3 - 5 min. pracy na wolnych obrotach, automatycznie troszke podwyższaja się obroty i drgania się uspokajają.
Dodam jeszcze, że autko nie kopci (przy odpalaniu tylko troszke na ciemno).
Bardzo proszę o pomoc, bo niewiem, czy wymieniać pompe czy regenerować, czy jeszcze co robić?
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
Żeby wymienić oring trzeba rozebrać pompę od góry- zdjąć linkę, odkręcić 4 śruby imbusowe, następnie odkręcić nakrętkę od bolca na którym są sprężyny, zdjąć sprężyny i górną obudowę pompy wtryskowej( pod pokrywą trzeba odczepić jeszcze jakiś dzyndzelek. Zmienić oring i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Życzę miłej pracy:)
Mobil: Uniden 520 XL
Mój Golf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179906
Mój Golf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179906
bettek, czyli wiesz co 3ba juz zrobic. da sie to zrobic samemu ale jak sie niechcesz bawic to moge ci sperzedac pompe do 1.6 D po regeneracji u pompiarza 100 sie ceni
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
bettek nie masz co z kasą robić? Zamiast zmieniać pompe albo regenerować zmień ten oring, ustaw sobie obroty i zobaczysz efekt będzie. A za kase którą masz wydać na pompe zatankuj do pełna . Musze dodać jeszcze że demontaż pompy wiąże się ze zdjeciem paska rozrządu, i powinno się go już nie zakładać tylko kupić nowy, więc jest kolejny wydatek.
PS. Ja bym wolał regenerować starą pompe niż kupić używaną jeśli by była taka konieczność.
PS. Ja bym wolał regenerować starą pompe niż kupić używaną jeśli by była taka konieczność.
Giugiaro1,
ok. Słyszałem, że pasek rozrządu mozna samemu wymienić, ze niby na znaki sie ustawia. Prawda to?
Mam gdzieś drugi pasek rozrządu wraz z rolką napinającą po przebiegu 10 tys.km. Moze być taki, czy trzeba kupić nowy pasek?
ok. Słyszałem, że pasek rozrządu mozna samemu wymienić, ze niby na znaki sie ustawia. Prawda to?
Mam gdzieś drugi pasek rozrządu wraz z rolką napinającą po przebiegu 10 tys.km. Moze być taki, czy trzeba kupić nowy pasek?
BETTEK
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
[url=http://ilespala.pl/podsumowanie/932][img]http://ilespala.pl/obrazek/932/3/1[/img][/url]
no chyba nie wiesz ile kosztuje regeneracja pompy, bo zgoda jezelimozna naprawic jakas małą awarie ale do regeneracji to trzebamiec umiejetnosci i stół. chyba ze Ty zrobisz to na imadleGiugiaro1 pisze:PS. Ja bym wolał regenerować starą pompe niż kupić używaną jeśli by była taka konieczność.
bettek,jasne ze mozna samemu, anwet sie to robi bo szkoda komus dawac ZŁ
teoretycznie musisz ustawiac na znaki choć powiem szczerze ze czesto sie koryguje to na pompie
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Witam
2 dni temu rozebrałem pompe wtryskową w celu wymiany uszczelek [golf 3 TD], głowiczka dekielki, dźwignia, sekcja wysokociśnieniowa- rozsypała mi się ale poskładałem.
nie reaguje na początku na pedał gazu, strasznie mułowaty, no i nie chce się wkręcać na wyższe obroty, mało tego musi być wyciągnnieta dźwignia od przyśpieszenia zapłonu bo gaśnie.
Miał ktoś podobny problem, sugestie mile widziane, ew sprawdzony pompiarz w małopolskiem,
aha, byłem u mechanika: kąt wtrysku i rozrząd OK
tutaj link do tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166317
2 dni temu rozebrałem pompe wtryskową w celu wymiany uszczelek [golf 3 TD], głowiczka dekielki, dźwignia, sekcja wysokociśnieniowa- rozsypała mi się ale poskładałem.
nie reaguje na początku na pedał gazu, strasznie mułowaty, no i nie chce się wkręcać na wyższe obroty, mało tego musi być wyciągnnieta dźwignia od przyśpieszenia zapłonu bo gaśnie.
Miał ktoś podobny problem, sugestie mile widziane, ew sprawdzony pompiarz w małopolskiem,
aha, byłem u mechanika: kąt wtrysku i rozrząd OK
tutaj link do tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166317
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 155 gości