Zasysanie korka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zasysanie korka
Witam, mam takie pytanie czy po odpaleniu silnika, jak sie odkreci korek wlewowy oleju i sie go spusci z malej wysokosci na otwor to czy to ze go zasysa swiadczy o tym ze silnik jest zdrowy? bo slyszalem dzis taka opinie od mechanika, ze jak sie zassa to znaczy ze silnik brzytwa, w moim golfiku zaraz po odpaleniu sa lekkie przedmuchy z korka, ale to normalne i korek hmm jakos niespecjalnie ale sie zasysa, natomiast w golfie znajomego ten sam silnik, jak sie odpali to dmucha strasznie spod korka i jak sie pusci korek to faktycznie mocniej zasysa...czy to o czyms w ogole swiadczy?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
trzeba pamiętać że przy źle działającej odmie nawet największa brzytwa bedzie dmuchała przez korek jak sie go odkręci. (a na zakreconym przez bagnet)
Takie dmuchanie przez korek moze faktycznie swidczyc o tym ze auto nie trzyma cisnienia na tłoku/tłokach ale moze tez swiadczyc o problemach z odmą.
Ale jak zasysa to cisnienie sprezania powinno byc w normie. To taka metoda zamiast badania cisnienia sprezania na oko bez przyrzadu. A pusczac cisnienie, co powoduje dmuchanie przez korek mogą zawory bądź pierscienie
Takie dmuchanie przez korek moze faktycznie swidczyc o tym ze auto nie trzyma cisnienia na tłoku/tłokach ale moze tez swiadczyc o problemach z odmą.
Ale jak zasysa to cisnienie sprezania powinno byc w normie. To taka metoda zamiast badania cisnienia sprezania na oko bez przyrzadu. A pusczac cisnienie, co powoduje dmuchanie przez korek mogą zawory bądź pierscienie
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 19:49 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Skrzynia korbowa wraz z głowicą tworzą jedną przesteń dzięki czemu odpowietrzenie jest tylko w głowicy, a nie musi być też w skrzyni korbowej jednocześnie. Dlatego w/g mnie nie powinno podwiewać ani korka ani dmuchać z gabnetu albo ewentualnie odwrotnie ze moze dmuchac i tędy u tędy gdy sie odkreci korek albo wyjmie bagnet, ale nie wydaje mi sie ze moze sie dziac sie jedno bez drugiego,. Poza tym jak jest niedrożna odma to pierwsze miejsce którym wywala olej to wlasnie bagnet. Co moze z kolei sugerowac ze silniki które dmuchają przez bagnet (i również korek) mają problemy z odmą a nie koniecznie są w złym stanie technicznym pod wzdledem trzymania ciśnienia sprezania. takie jest moje rozumowanie.
Ja zartowalem. Jesli nie masz problemow ze swoim silnikiem tzn. zapala normalnie nie wciaga oleju jeden litr na sto kilometrow to mysle ze powinno byc Ci wszystko jedno co dzieje sie z twoim korkiem odwlewu oleju.Natomiast jesli masz jakies problemy to sa bardziej profesjonalne metody diagnostyczne niz odkrecanie korka. Natomiast jesli jestes na gieldzie czy w miejscu gdzie nie ma profesjonalnego sprzetu mozesz posilkowac sie ta metoda posrednia tzn. jesli odkrecisz korek i opary wydostajace sie z pod niego nie wyrywaja Ci go z rak i nie wali z tamtad jak z komina parowozu znaczy nie jest zle. A i tak w jakim stanie jest silnik wychodzi przy dalszej eksploatacji.
Podsumowujac jesli nie masz problemow z autem nie przejmuj sie tym co dzieje sie z Twoim korkiem od oleju. Pozdrawiam
Podsumowujac jesli nie masz problemow z autem nie przejmuj sie tym co dzieje sie z Twoim korkiem od oleju. Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości