Sprężyna do GT jest taka sama jak do innych ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Sprężyna do GT jest taka sama jak do innych ?
Napisałem tego posta bo trzeba w końcu przerwać mit że springi w GT są niższe o 10mm.
Często na forum tak piszą ale zaglądając tu:
http://www.4cars.pl/dodatkowe/listaMare ... ub=SU39071
wszystko się wyjaśnia że sprężyna pasuje prawie do wszystkich modeli oprócz GTI.
Często na forum tak piszą ale zaglądając tu:
http://www.4cars.pl/dodatkowe/listaMare ... ub=SU39071
wszystko się wyjaśnia że sprężyna pasuje prawie do wszystkich modeli oprócz GTI.
Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Bywam na forum czasem i nie pamiętem żeby taka opinia się powtarzała. Nie springi są krótsze tylko tylko amorki.golofs pisze:mit że springi w GT są niższe o 10mm.
A springów (fabrycznych oczywiście) jest co najmniej 8 rodzajów i różnią się twardością.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wysokość zawieszenia zależy od długości amorka i od wysokości sprężyny po jej obciążeniu samochodem. Decydują obie rzeczygolofs pisze:Ale to sprężyny decydują o wysokości zawieszenia.
Gt ma równieź krótsze tylko mniej niż GTI, i nie chodzi o skok tylko o długość amorka czyli odległość od dolnego mocowania do dolnego talerzykaszopek87 pisze:ale jak chcesz obnizyc zawieszenie to muszisz zalozyc krotsza spezyne bo amorki w mk3 chyba wszystkie maja ten sam skok (nie jestem pewien) tylko GTI ma inne
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek pisze:wysokość zawieszenia zależy od długości amorka i od wysokości sprężyny po jej obciążeniu samochodem. Decydują obie rzeczygolofs pisze:Ale to sprężyny decydują o wysokości zawieszenia.Gt ma równieź krótsze tylko mniej niż GTI, i nie chodzi o skok tylko o długość amorka czyli odległość od dolnego mocowania do dolnego talerzykaszopek87 pisze:ale jak chcesz obnizyc zawieszenie to muszisz zalozyc krotsza spezyne bo amorki w mk3 chyba wszystkie maja ten sam skok (nie jestem pewien) tylko GTI ma inne
[ Dodano: 02 Maj 2008 10:15 ]
golofs pisze:Nie mogę na forum nic znaleść o tych oznaczeniach na sprężynie "kropkach na sprężynie".
Z tyłu mam dwie żółte kropki nie wiem co to znaczy.
Czy nie ma ktoś tabeli do tego ?
nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ja już tego szukałem i nigdzie nie znalazłem porządnej listy sprężyn. W serwisówce obejmującej auta z pierwszych lat produkcji pisze tylko że wszystkie sprężyny tylne mają dwie żółte kropkigolofs pisze:Z tyłu mam dwie żółte kropki nie wiem co to znaczy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
www.vagcat.com lub ETKA/ETOS itp ...
kolega ma rację bo sprężyn do mk3 było sporo ... zależały nie tylko od silnika ale też skrzyni biegów i obecności klimy + tzw "sports gear" osiągane właśnie przez niższe amorki lub amorki i sprężyny ...
napisz jakiego koloru masz te kropki?
z katalogami zamienników to uważaj bo tu jest straszne uproszczenie - najcześciej 3 typy benzyna, dizel i "GTI" i jeszcze co lepsze rzadko kiedy odpowiadają charakterystyce oryginalnych
całe szczęście jest takie cudo jak orgparts.com - najpierw wrzucasz numery oryginału (łącznie z literką!!) i masz wymairy sprężyny a potem możesz wrzucić numer porządnego zamiennika - Lesjofors/Sachs i poda ci jego wymiary grubość druta/szerokość/wysokość
w ten sposób jesteś w stanie dobrać identyczne lub najbardziej zbliżone ...
kolega ma rację bo sprężyn do mk3 było sporo ... zależały nie tylko od silnika ale też skrzyni biegów i obecności klimy + tzw "sports gear" osiągane właśnie przez niższe amorki lub amorki i sprężyny ...
napisz jakiego koloru masz te kropki?
z katalogami zamienników to uważaj bo tu jest straszne uproszczenie - najcześciej 3 typy benzyna, dizel i "GTI" i jeszcze co lepsze rzadko kiedy odpowiadają charakterystyce oryginalnych
całe szczęście jest takie cudo jak orgparts.com - najpierw wrzucasz numery oryginału (łącznie z literką!!) i masz wymairy sprężyny a potem możesz wrzucić numer porządnego zamiennika - Lesjofors/Sachs i poda ci jego wymiary grubość druta/szerokość/wysokość
w ten sposób jesteś w stanie dobrać identyczne lub najbardziej zbliżone ...
TDPower
Ja znalazłem w ETKA opis tych kolorków:
Przód:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/902 ... 78aa4.html
Tył.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/236 ... bd3c2.html
I powiem wam że się zgadza bo ja mam GT i na sprężynie 191 411 105 M z przodu rzeczywiście są:
trzy kropki zielone i jedna pomarańczowa
A z tego co pisał ppoll27 o ETKA i http://orgparts.com/ wyszło mi coś takiego:
Outer Diameter [mm]:138,7 Height [mm]:362 Thickness [mm]:12,4 191 411 105 M - GT
Outer Diameter [mm]:139 Height [mm]:360 Thickness [mm]:12,4 191 411 105 K
Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:330 Thickness [mm]:12,7 191 411 105 N - GT
Outer Diameter [mm]:137 Height [mm]:368 Thickness [mm]:12,50 191 411 105 P - GT
Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:330 Thickness [mm]:13 191 411 105 Q
Outer Diameter [mm]:138 Height [mm]:381 Thickness [mm]:12,1 1H0 411 105 A
Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:360 Thickness [mm]:12,7 1H0 411 105 A
Outer Diameter [mm]:135,9 Height [mm]:376 Thickness [mm]:12,5 357 411 105 B
Wynika z tego że nie każdy GT jest obniżony !
POZDRAWIAM
Przód:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/902 ... 78aa4.html
Tył.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/236 ... bd3c2.html
I powiem wam że się zgadza bo ja mam GT i na sprężynie 191 411 105 M z przodu rzeczywiście są:
trzy kropki zielone i jedna pomarańczowa
A z tego co pisał ppoll27 o ETKA i http://orgparts.com/ wyszło mi coś takiego:
Outer Diameter [mm]:138,7 Height [mm]:362 Thickness [mm]:12,4 191 411 105 M - GT
Outer Diameter [mm]:139 Height [mm]:360 Thickness [mm]:12,4 191 411 105 K
Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:330 Thickness [mm]:12,7 191 411 105 N - GT
Outer Diameter [mm]:137 Height [mm]:368 Thickness [mm]:12,50 191 411 105 P - GT
Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:330 Thickness [mm]:13 191 411 105 Q
Outer Diameter [mm]:138 Height [mm]:381 Thickness [mm]:12,1 1H0 411 105 A
Outer Diameter [mm]:141 Height [mm]:360 Thickness [mm]:12,7 1H0 411 105 A
Outer Diameter [mm]:135,9 Height [mm]:376 Thickness [mm]:12,5 357 411 105 B
Wynika z tego że nie każdy GT jest obniżony !
POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony wt maja 06, 2008 13:01 przez golofs, łącznie zmieniany 10 razy.
Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !
grzebiąc w sprężynach dotarłem jeszcze do tego że "z grubsza" możesz ocenić porównywalnie "twardość" sprężyn o podobnych wymiarach i o ch-ce liniowej (czyli fabryczne) po stosunku DO(srednicy zewnętrznej) do d (średnicy drutu) - sprężna z większym stosunkiem jest miększa, a sprężyna z mniejszym twardsza ... pod tym kątem warto też sprawdzić zamienniki
nie znam sie na tym az tak (prosze poprawić jeśli pisze bzdury) ale po przejrzeniu kilku katalogów (nie tylko VAG ale też opel, daewoo itp) wydaje się to sprawdzać np tak że lekkie wersje benzynowe mają ten stosunek ciut wyższy niż GTI a te mają wyższy niż Dizle (zależy to jeszcze od wypasu który też swoje waży:automatu/klimy) ...
co do katalogów zamienników to dużo identycznych do seryjnych (ale nie wszyskie) robi NK-automotive a np Lesjofors robi raczej te "mieksze" wersje ...
TDPower
Masz może racje bo gdzieś na forum czytałem że ktoś założył spring od GTI i zamiast mu obnizyć przód to mu dzwigło o parę centów.ppoll27 pisze:
grzebiąc w sprężynach dotarłem jeszcze do tego że "z grubsza" możesz ocenić porównywalnie "twardość" sprężyn o podobnych wymiarach i o ch-ce liniowej (czyli fabryczne) po stosunku DO(srednicy zewnętrznej) do d (średnicy drutu) - sprężna z większym stosunkiem jest miększa, a sprężyna z mniejszym twardsza ... pod tym kątem warto też sprawdzić zamienniki
nie znam sie na tym az tak (prosze poprawić jeśli pisze bzdury) ale po przejrzeniu kilku katalogów (nie tylko VAG ale też opel, daewoo itp) wydaje się to sprawdzać np tak że lekkie wersje benzynowe mają ten stosunek ciut wyższy niż GTI a te mają wyższy niż Dizle (zależy to jeszcze od wypasu który też swoje waży:automatu/klimy) ...
co do katalogów zamienników to dużo identycznych do seryjnych (ale nie wszyskie) robi NK-automotive a np Lesjofors robi raczej te "mieksze" wersje ...
Biorąc to na logikę jeśli silnik jest lekki to mogło się tak zdarzyć.
Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 413 gości