czujniki temperatur
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czujniki temperatur
Czym róznią się kolory czujników temperatur? np VW posiada różne kolory tych czujników
Niebieski od ssania?? A w jakich silnikach?? Ja się męczę z moim golfikiem (EZ) - wziąłem się za jego przegląd przed zimą i właśnie z czujnikami mam największy problem.
Miałem prawdopodobnie założone nie te co trzeba:
czerwony (popsuty) - wymieniłem
czarny - od spodu - od wskaźnika temperaty (działa dobrze)
?? - nie wiem jaki miałem wpięty czarny- zwalony czujnik temperatrury, ktróry nie reagował w żaden sposób na ciepło i puszczał prąd cały czas! jaki założyć w jego miejsce?
Niebieski? Nie jestem pewiem? Zdaje się, że ten powinien być w silnikach z kompem. Jaki powinien być w silniki EZ - wiecie?
Miałem prawdopodobnie założone nie te co trzeba:
czerwony (popsuty) - wymieniłem
czarny - od spodu - od wskaźnika temperaty (działa dobrze)
?? - nie wiem jaki miałem wpięty czarny- zwalony czujnik temperatrury, ktróry nie reagował w żaden sposób na ciepło i puszczał prąd cały czas! jaki założyć w jego miejsce?
Niebieski? Nie jestem pewiem? Zdaje się, że ten powinien być w silnikach z kompem. Jaki powinien być w silniki EZ - wiecie?
niebieski jest od ssania ale w silnikach benzynowych na pewno, bo widzialem dzis charakterystyki tych czujników i niebieskli dziala na zasadzie włącz - wyłącz np po przekroczeniu 55 stopni rozłącza obwód a na logiczny sposób w jednopunktowym jest tak ze albo włącza ssanie albo wyłącza natomiast w dieslach jest plynna regulacja i taką daje nam czarny kolor tak jak od zegara ze zmianą temp zmienia nam się opór czujnika i wtedy zegar pokauzuja albo czas grzania świec jest skrócony lub jesli jest wysoka temp to wyłączy całkiem
moja koncepcja nie wiem jak jest w praktyce zwróciłem uwagę na wykresy
moja koncepcja nie wiem jak jest w praktyce zwróciłem uwagę na wykresy
Nie zgadzam się z tym - niebieski nie działa włącz/wyłącz, przynajmniej ten który widziałem i sprawdzałem (termometr + żarówka na 12V). Zimny nie przewodzi prądu, po rozgrzaniu opór się zmniejsza, ale nie skokowo, tylko płynnie (żarówka świeci się coraz jaśniej). Dlatego pytam jak jest w silnikach na gaźniku? - jaki powinien być czujnik, niebieski czy inny? Mam prośbę zaglądnijcie pod maskę swojego bollida i napiszcie co w czujnikach piszczy .niebieski jest od ssania ale w silnikach benzynowych na pewno, bo widzialem dzis charakterystyki tych czujników i niebieskli dziala na zasadzie włącz - wyłącz np po przekroczeniu 55 stopni rozłącza obwód a na logiczny sposób w jednopunktowym jest tak ze albo włącza ssanie albo wyłącza natomiast w dieslach jest plynna regulacja i taką daje nam czarny kolor
- Agamek12
- Gadatliwa bestia
- Posty: 863
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
- Lokalizacja: Radzymin / Warszawa
Jaki kształt powinien mieć czujnik znajdujący się w silniku "PN" i umieszczony w kolektorze ssącym: spód płaski jak w czujniku temperatury wody, czy też coś na kształt palca? Nie mogę niestety wstawić zdjęcia (nie wiem czemu), ale na stronie: www.automotosklep.pl/witryna_ie.htm
ten czujnik jest wskazany w: czujnik temperatury/ HP
[049919501B] lub HP
[026906161]
jest ten "palec". czy jest to czujnik ssania?
ten czujnik jest wskazany w: czujnik temperatury/ HP
[049919501B] lub HP
[026906161]
jest ten "palec". czy jest to czujnik ssania?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości