Jaki rozmiar zestawu naprawczego do zacisku?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Jaki rozmiar zestawu naprawczego do zacisku?

Post autor: czabu » pn kwie 28, 2008 20:55

Witam,

czy może mi ktoś pomóc w określeniu jaki rozmiar gumek (zestaw naprawczy) zacisku hamulca na przód muszę kupić do mojego traktorka?
Chodzi konkretnie o MK3 TDI rok prod. grudzień '96, tarcze wentylowane, ABS, silnik AHU, wersja GT. W Intercarsie sprzedawca stwierdził, że jest kilka rozmiarów na różne typy zacisków (system Lucas albo Ate?) i nie jest w stanie określić, który będzie pasował do mojego samochodu. Gdzieś mi majaczy, że na wklejce w bagażniku, któryś z symboli określa dokładnie jaki system hamulcowy jest zastosowany, ale za cholerę nie wiem który to skrót (za dużo jest tych symboli ;-)
Wiem, że najlepiej zwalić koło i sprawdzić, ale mam rozwaloną rękę i nie bardzo mogę to zrobić... :-( Chciałbym kupić ten zestaw przed weekendem bo kumpel i brat obiecali mi pomóc zmienić tarcze i klocki, a jak znam życie to gumki też będzie trzeba zmienić, a w święta sklepy będą pozamykane...

I jeszcze jedno... Kupiłem tarcze Brembo 09.5166.14 i klocki Ferodo FDB774. Ale dziś na forum znalazłem w dwóch postach, że do takich modeli jak mój wchodzą klocki FDB1312...
W Intercarsie podawałem numer klocków wg ATE 13.0460-2821.2 Czy FDB774 to jest to samo? Mają grubość 16mm, kształtem wyglądają jak te które mam teraz zamontowane... Już zgłupiałem...
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 21:06 przez czabu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn kwie 28, 2008 21:13

czabu, zglos sie do uzytkownika SAS_GTI on handluje zestawmi naprawczymi do zaciskow i jest z wawy, dobierze Ci na bank dobre i odpowie na Twoje pytania


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 30, 2008 23:37

no hej
faktycznie tak jest ze jest kilka typow ale to mozna ustalic
najpierw powiedz jaki masz rozmiar tarcz? 256 czy 280?



czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czabu » śr kwie 30, 2008 23:51

Witam,

tarcze mają rozmiar 256mm. Wg informacji wygrzebanych na forum, zaciski mam typu Lucas (na wklejce w bagażniku mam kod 1LY, a to podobno oznaczenie Lucasa).

W Intercarsie sprzedali mi na podstawie tych informacji zestaw Autofren D4073, sprzedawca stwierdził też, że klocki Ferodo FDB774 i FDB1312 do tych hamulców są zamienne.

Jutro zweryfikuję te informacje :-) Mam nadzieję, że uda mi się wszystko zmontować i nie będzie potrzebne drugie podejście ;-)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw maja 01, 2008 00:33

sprzedawca w IC jak zwykle jest mądrzejszy od katalogu. Skoro fakt że dana część ma różny numer pozwala mu twierdzić że są to czesci zamiennie to ma chyba coś z głową :) , producent dał różne numery tak dla jaj pewnie :). Do myslania powinna mu dac tez roznica w cenie okolo 30 zł

do rzeczy:

klocki fdb 774 to tylne klocki
wyglądają tak
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL

klocki FDB1312 to tez tylne klocki o takim samym kształcie okładziny
wyglądają tak
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL

są to uproszczone rys techniczne w tej samej skali i widać że różna jest długość wypustek od prowadzenia klocka w zacisku, oraz że różny jest zamek (inaczej ukształtowana spreżyna)
dodam ze oba klocki pasują ale jedne będą tworzyły zbyt duży rant na obrzeżu tarczy, około 1 cm podczas gdy te odpowiednie tworzą rant tylko około 1 mm.
Czesto widać golfy ze złymi klockami i rantem na tarczy 1 cm awlasciciele nie wiedzą czemu tak jest.
przypuszczam ze te zle to są te tansze

a teraz co do zestauw naprawczego zacisku to D4073 to jest to przedni zestaw pod tlok 54mm
Do zaciksow przednich na tarcze 256 bedzie pasować

[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 00:35 ]
dziwne troche że piszesz na raz o tylnych klockach i przednim zestawie naprawczym, czy to nie pomyłka?
wlasnie wydedukowałem ze te 774 osadzają się głębiej przez to ze wypustka jest krótsza i to wlasnie one będą źle ścierały tarczę, ale to też przeciez zależy od zacisku...klocek pod zacisk trzeba dobrać a wydaje mi sie ze do golfa na tył powinny isc te 1312
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 00:36 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czabu » czw maja 01, 2008 01:43

No toś mnie zmartwił... :-(

Cały czas chodzi mi o przód. W moim egzemplarzu z tyłu mam bębny i tam już okładziny i linki są wymienione. Teraz przyszedł czas na remont przednich hamulców...

Kiedyś pytałem tego gościa o tą aukcję:
http://www.allegro.pl/item352187919_tar ... _kmpl.html
i tez potwierdzał, że te klocki są do mojej "bestii" NA PRZEDNIĄ OŚ (zresztą w opisie aukcji też jest tak napisane)... :grrr:

Kurczę, po kiego grzyba sprzedawca dał mi złe klocki? Te 30złociszy i tak żadnej roli nie odgrywa, przecież wziąłbym te dobre, tym bardziej że podałem dokładny numer klocka wg firmy ATE... :grrr:

No nic... Jutro i tak sklepy zamknięte... Pozostaje mi tylko spróbować założyć te klocki i liczyć, że do następnej wymiany rant aż tak bardzo nie urośnie...



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw maja 01, 2008 13:06

późno było wczoraj i mi sie troche pomerdało
te 774 i 1312 to sa przednie no ale nadal różny jest rozmiar tego ząbka wiec rant na tych 774 bedzie sie robil wiekszy.
pasowac beda na pewno
to ze po nr ATE dobiera FERODO to tzw krosówka, a tu sie czasem niescislosci zdarzaja.
Podobnie jest bebnami z mk3 - katalog podaje ze pasuje tekze beben z mk2 jako zamiennik a w rzeczywistosci nie pasuje w ogole bo ma taki rant jeden ktory wadzi o blachę.

[ Dodano: Czw Maj 01, 2008 13:09 ]
a ten sprzedawca na zdjeciu ma tarcze z koncowka nr 14 a na rys technicznych sa wymiary do tarcz z koncowką nr 10



czabu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czabu » czw maja 01, 2008 22:47

Już po zabiegu, więc dla potomności napiszę jak jest naprawdę z tymi klockami ;-)

Otóż rzeczywiście, te wypustki z boku w klockach Ferodo FDB774 są mniejsze niż w oryginalnych ATE, czy też dedykowanych Ferodo FDB1312, ale w przypadku zacisków Lucas 54mm, nie ma to znaczenia. Oprócz tych wypustek, klocek jest ograniczany również w miejscu skośnych ścięć, a ponieważ w tym miejscu oba klocki Ferodo jak i ATE mają identyczny kształt i wymiar, więc pasują bez problemu. Co więcej, na oryginalnych (starych) klockach wyraźnie było widać, że klocek był ograniczany w zacisku właśnie na tych ścięciach (w miejscu wypustek praktycznie nie stykał się z zaciskiem).
Dementuję więc, że klocek FDB774 tworzy większy rant na tarczy - leży w identycznym miejscu jak dedykowane klocki. :-)
Co do tarcz, to faktycznie końcówka w dokumentacji w linku to .10 (i w katalogu na stronie Brembo, również ta końcówka jest podawana do tego samochodu), ale wszędzie sprzedają z końcówką .14 (takie też założyłem) i praktycznie wszystkie wymiary mają te same. Mam nadzieję tylko, że nie różnią się mocno jakością, ale to wyjdzie w praniu...

Poprawka: W katalogu na stronie Brembo są tarcze z końcówką .14, te z końcówką .10 widziałem w jakimś innym katalogu, ale teraz nie mogę go znaleźć...

Na razie zestaw Brembo i Ferodo polecam - nie piszczą i hamują. ;-) Jak się coś zmieni, to dopiszę :-)

Aktualizacja: jednak jak się rozgrzeją, to lubią sobie troszkę popiskiwać. Dzieje się tak tylko przy delikatnym hamowaniu (np. podjazdy w korku) i jest cichutkie i w efekcie nieuciążliwe :-)
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 23:38 przez czabu, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt maja 02, 2008 00:43

czabu pisze:Dementuję więc, że klocek FDB774 tworzy większy rant na tarczy - leży w identycznym miejscu jak dedykowane klocki
no dziwię się ze mamy tu małe dementi bo ja wczoraj pisałem mysląc cały czas o tylnych hamulcach na których zaobserwowałem tworzenie sie za dużych rantów, i zdawało mi sie że odkryłem czemu tak sie dzieje :jezor: dzięki za sprostowanie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości