to musze kupić nowy? czy bedzie jeszcze działał ?Maćkooo pisze:Byc moze po włozeniu nowego ten takze sie spalił.
Płyn do chłodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Bezpieczniki sa jednorazowe. Kup 5 nowych. A na próbe to wkadaj o podobnej wartosci amper. Dojdz gdzie jest zwarcie. Na koću włóz zalecany przez producenta czylo 30 A.FreeZ pisze:to musze kupić nowy? czy bedzie jeszcze działał ?
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zgadza się. Wentylator raczej sie nie zepsuł. Sprawdź czy masz styki wyczyszczone i jak poprzednicy pisali może masz zwarycho. Także spróbuj kilka bezpieczników wsadzić w to wejscie... A może za słaby włożyłeś?
[ Dodano: 30 Kwi 2008 17:57 ]
Maćkooo, - widzę, że jesteśmy jednomyślni i jednoczasowi
[ Dodano: 30 Kwi 2008 17:57 ]
Maćkooo, - widzę, że jesteśmy jednomyślni i jednoczasowi
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
można się o tym przekonać podpinając "na krótko" sam wentylator przewodami do akumulatora (z pominięciem włącznika termicznego) i jeśli zakręci to wiadomo - na 100%M_vw pisze:Wentylator raczej sie nie zepsuł
sprawny, jeśli nie wiesz jak sprawdzić bezpiecznik to wepnij go FreeZ do połączenia na krótko i jak razem z nim wentylator też zakręci to znaczy, że sprawny a skoro on sprawny to przerwy w obwodzie zasilania trzeba szukać gdzie indziej np. włącznik termiczny/przewody.
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 18:09 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli w obwodzie nie ma zwarcia to czy będzie działać czy od razu go szlag trafi zależy od tego jaki w obwodzie zasilania płynie prąd bo jeśli płynie prąd o większym amperażu niż 15A to bezpiecznik od razu możesz wyrzucić,FreeZ pisze:No ale to jak wloze inny, np 15, to bedzie dzialac? (zakladajac ze nie bedzie znowu spięcia)
zastanawiam się jaki ma sens wkładanie mniejszego bezpiecznika niż zalecany !?
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 18:20 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Już wiem co jest..
Blacha otaczająca wiatrak, jest od dołu wgnieciona, co nie pozwala wiatrakowi sie obracac. To wgniecenie jest dosłownie nad poduszką ktorą wymienialem niedawno, czyli wczesniej jak jej nie było (poduszki), wybijany silnik do gory musial zrobic to wgniecenie.
Tylko czy on przez to 'nieobracanie' sie czasem nie popsul.. ale to sprawdze jutro :> dzieki za pomoc :>
Blacha otaczająca wiatrak, jest od dołu wgnieciona, co nie pozwala wiatrakowi sie obracac. To wgniecenie jest dosłownie nad poduszką ktorą wymienialem niedawno, czyli wczesniej jak jej nie było (poduszki), wybijany silnik do gory musial zrobic to wgniecenie.
Tylko czy on przez to 'nieobracanie' sie czasem nie popsul.. ale to sprawdze jutro :> dzieki za pomoc :>
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
Kurcze, czasem przy aucie są anomalia przez taki durny błąd Ale najważniejsze że jest ok
Pozdro dla Dieselka
Pozdro dla Dieselka
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 20:06 przez M_vw, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
a ten, trzy pytania jeszcze:
1. To ze sie ten wiatrak wlasnie nie mógl obracac, to to moglo spowodowac zwarcie? czy raczej zwarcia nie bylo w takim razie?
2. Plynu chlodniczego mam b malo i jak wlaczylem silnik to po 5min zaczelo sie kopcic ze zbiornika i przewodu, czy to normalne? jakbym mial pelny zbiornik to by sie tak nie kopcilo?
3. Jak sie bezpiecznik spali to widać to po nim? Czy jest jaki byl?
1. To ze sie ten wiatrak wlasnie nie mógl obracac, to to moglo spowodowac zwarcie? czy raczej zwarcia nie bylo w takim razie?
2. Plynu chlodniczego mam b malo i jak wlaczylem silnik to po 5min zaczelo sie kopcic ze zbiornika i przewodu, czy to normalne? jakbym mial pelny zbiornik to by sie tak nie kopcilo?
3. Jak sie bezpiecznik spali to widać to po nim? Czy jest jaki byl?
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 21:25 przez FreeZ, łącznie zmieniany 2 razy.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
Oczywiście, że jeżeli dostał sygnał, że ma się obracać a się nie obracał bo nie mógł to istnieje ryzyko że silnik sie spalił... Ale prędzej wywaliłoby bezpiecznik1. To ze sie ten wiatrak wlasnie nie mógl obracac, to to moglo spowodowac zwarcie? czy raczej zwarcia nie bylo w takim razie?
[ Dodano: 30 Kwi 2008 22:25 ]
Uważam, że jeżeli miałbyś odpowiednią ilość płynu to nie miałbyś takich objawów. Może być że tak się dzieje, jeżeli płynu jest za mało. Płyn zaczyna gotować się, temp. cały czas rośnie i powstaje para z ciśnieniem i uchodzi gdzieś2. Plynu chlodniczego mam b malo i jak wlaczylem silnik to po 5min zaczelo sie kopcic ze zbiornika i przewodu, czy to normalne? jakbym mial pelny zbiornik to by sie tak nie kopcilo
[ Dodano: 30 Kwi 2008 22:27 ]
Jeżeli masz standardowe bezpieczniki jakie występują w golfie to widać czy bezpiecznik jest przepalony czy nie. Postaw sobie bezpiecznik na tych 2 blaszkach, i spójrz z góry czy masz przerwany blaszany drucik. Jeżeli tak to bezpiecznik jest do wyrzucenia, jeśli nie to jest okFreeZ pisze:3. Jak sie bezpiecznik spali to widać to po nim? Czy jest jaki byl?
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Mogło spowodować wywalenie bezpiecznika jak najbardziej. Ew. mogeś rozwalić silnik wiatraka.FreeZ pisze:1. To ze sie ten wiatrak wlasnie nie mógl obracac, to to moglo spowodowac zwarcie? czy raczej zwarcia nie bylo w takim razie?
Jak go wyciagniesz to widac, ma w środku przepalony drucik.FreeZ pisze:. Jak sie bezpiecznik spali to widać to po nim? Czy jest jaki byl?
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
powiem Ci tak :FreeZ pisze:no to z tego co mowicie silnik wiatraka poszedl sie.. bo bezpiecznik jest w porzadku
wymiana silnika wentylatora to zawsze jakiś tam koszt, aby mieć pewność, że jest spalony i trzeba kupić inny to najpierw sprawdź ten silnik podłączając bezpośrednio do niego napięcie ale upewniając się, że nic nie blokuje już ruchu samego wentylatora.
Zawsze jest lepiej wykorzystać wszystkie możliwości sprawdzenia danego podzespołu zanim zdecydujesz się na jego wymianę.
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
to i ja sie wypowiem
mam lekkie doswiadczenie z tym
wiatraki jak kazda czesc mechaniczna padaj
mi ie zatarl silnik 2 lata temu na wyjezdzie nad morze
nie imial zadnych oporow ani nic z tych rzeczy
zaczol buczec stanol i wywalilo bezpiecznik
jak bezpiecznik wyglada na caly to nie znaczy ze dziala
najlepiej wepnij go w jakis obwod nawet w glupia zarowke podlacz to do akumulatora i sprawdz czy dziala
zdaza sie badzo zadko ale sie zdaza (rozbieralem przez to cala instalacja od radia) ze bezpiecznik wyglada jak nowy a nie rzewodzi pradu
jak juz masz kupowac wiatrak to radze znalezc oryginal jakas uzywke i tak podziala dluzej niz zmamiennik
ale napierw podlacz na krotko ten
bo to zawsze kasa i troszke roboty z tym jest
mam lekkie doswiadczenie z tym
wiatraki jak kazda czesc mechaniczna padaj
mi ie zatarl silnik 2 lata temu na wyjezdzie nad morze
nie imial zadnych oporow ani nic z tych rzeczy
zaczol buczec stanol i wywalilo bezpiecznik
jak bezpiecznik wyglada na caly to nie znaczy ze dziala
najlepiej wepnij go w jakis obwod nawet w glupia zarowke podlacz to do akumulatora i sprawdz czy dziala
zdaza sie badzo zadko ale sie zdaza (rozbieralem przez to cala instalacja od radia) ze bezpiecznik wyglada jak nowy a nie rzewodzi pradu
jak juz masz kupowac wiatrak to radze znalezc oryginal jakas uzywke i tak podziala dluzej niz zmamiennik
ale napierw podlacz na krotko ten
bo to zawsze kasa i troszke roboty z tym jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości