Płyn do chłodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Płyn do chłodnicy
Jade jade, a tu nagle sie zaczelo kopcic spod maski. Otwieram i zauwazylem ze to ze zbiornika z plynem chlodniczym. Jak otworzylem to plyn zaczal wypryskiwac i duzo pary przy tym bylo. Poprostu sie zagotował.. tylko czemu? jestem amatorem i niewiem :> niech mi ktos powie:D
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 15:12 przez FreeZ, łącznie zmieniany 1 raz.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Akurat nie jestem ekpertem w sprawie ukłądu chłodzenia, ale wydaje sie ze masz termostat zepsuty. Czy przypadkiem po nagrzaniu silnika dolny wąż od chłodnicy nie jest zimniejszy od górnego. Jesli tak to niestety termostat padł. OCzysicie zakłądam ze płyn jest zalany pod korek. No i ze oleju takze uzywasz do silnika
Akurat nie jestem ekpertem w sprawie ukłądu chłodzenia, ale wydaje sie ze masz termostat zepsuty. Czy przypadkiem po nagrzaniu silnika dolny wąż od chłodnicy nie jest zimniejszy od górnego. Jesli tak to niestety termostat padł. OCzysicie zakłądam ze płyn jest zalany pod korek. No i ze oleju takze uzywasz do silnika
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Najlepiej wymienić ale zapamiętaj jedno- nie otwiera się korka jak jest płyn rozgrzany! W układzie jest pewne ciśnienie i dlatego Ci płyn wypryskiwał. Uważaj bo już niejeden się w ten sposób poparzył!
Maćkooo, "płyn pod korek"? Płyn ma być w połowie pojemności zbiorniczka, zaś na nagrzanym silniku trochę ponad wskaźnik "max".
Sprawdź właśnie to co pisał Maćkooo, odnośnie węży. Jak najbardziej prawdopodobne będzie, że to termostat.
Myślę, że stan płynu masz odpowiedni, i że układ odpowietrzony był.
Maćkooo, "płyn pod korek"? Płyn ma być w połowie pojemności zbiorniczka, zaś na nagrzanym silniku trochę ponad wskaźnik "max".
Sprawdź właśnie to co pisał Maćkooo, odnośnie węży. Jak najbardziej prawdopodobne będzie, że to termostat.
Myślę, że stan płynu masz odpowiedni, i że układ odpowietrzony był.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ehh to była przenośnia, każdy wie że nie leje sie wiecej niż wskazuje max. A wlewa sie tylko na zimnym silniku.gailbraith pisze:Maćkooo, "płyn pod korek"? Płyn ma być w połowie pojemności zbiorniczka, zaś na nagrzanym silniku trochę ponad wskaźnik "max".
Co do naprawy termosatatu to nie słyszałem zeby ktos to robił, pewnie sie nie da. Zresztą nowy nie jest tak drogi żeby kombinowac. Koszt termostatu to 15 zł i więcej.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
powiem Ci ze malo brakowalo, bo tryskalo jak gupie :> ale moj refleks kota pozwolil mi odskoczyc w poregailbraith pisze:ale zapamiętaj jedno- nie otwiera się korka jak jest płyn rozgrzany! W układzie jest pewne ciśnienie i dlatego Ci płyn wypryskiwał. Uważaj bo już niejeden się w ten sposób poparzył!
o wężu moge powiedzieć tyle ze początek (przy zbiorniku) byl ostro przypalony, a reszta węża ok.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
Maćkooo, pisz takie przenośnie a jeszcze Ci ktoś kiedyś uwierzy i sobie "piwa nawarzy" albo płynu w chłodnicyMaćkooo pisze:Ehh to była przenośnia, każdy wie że nie leje sie wiecej niż wskazuje max. A wlewa sie tylko na zimnym silniku.gailbraith pisze:Maćkooo, "płyn pod korek"? Płyn ma być w połowie pojemności zbiorniczka, zaś na nagrzanym silniku trochę ponad wskaźnik "max".
Nam chodzi o jego temperaturę. Jak wąż górny jest gorący, silnik dobrze nagrzany to dolni nie powinien być zimny wtedy. Jeśli jest- termostat nie puścił.FreeZ pisze:o wężu moge powiedzieć tyle ze początek (przy zbiorniku) byl ostro przypalony, a reszta węża ok.
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 19:05 przez gailbraith, łącznie zmieniany 3 razy.
dokładnie tak samo powiem jak gailbraithgailbraith pisze:Troszeczkę byłoby to dziwne bo podczas jazdy pokazały Ci się owe objawy a wtedy wentylatorem chłodnica nie nie jest chłodzona a samym powietrzem wpadającym przez atrapę.
Choć zależy też jaka to była jazda, korki, zatrzymywania się itp.
nie pisałeś ile km przejechałeś od uruchomienia silnika, ja liczę że jakieś 5-8 km
i termostat nie otworzył się i nie puścił płynu chłodzącego na duży obieg tylko płyn gotował się na małym obiegu - wiadomo bez chłodzenia - no bo czym - i dlatego wywaliło podczas jazdy,
gdyby to była wina wentylatora lub jego bezpiecznika (jak twierdzi mechanik) to płyn wywaliło by Ci dopiero po zatrzymaniu auta po pewnej chwili,
lepiej zmień mechanika - no chyba że opisałeś nam ten przypadek w wielkim skrócie z pominięciem istotnych szczegółów takich jak :
gailbraith pisze:Choć zależy też jaka to była jazda, korki, zatrzymywania się itp.
a no to zmienia postać rzeczy - zatem mechanik jest na dobrej drodze, poza silnikiem wentylatora lub jego bezpiecznikiem przyczyną może być jeszcze przerwa na kablach, zaśniedziały styk przy kostce wentylatora, czujnik termiczny do dupy lub styk od niego.FreeZ pisze:a no to pominąłem.. przejechałem ponad 20km w dużych korkach..
Sprawdziłem bezpieczniki, i posypany był ten :
wymieniłem go, ale wentylator dalej nie dziala.. Chyba ze zle sprawdzam, a sprawdzam to tak ze ta wtyczke z boku na dole chłodnicy wyciagam i w te 2 dziurki wtyczki wsadzam drucik (zamykam obieg) no i wentylator sie nie urchamia a powinien chyba nie ?:>
wymieniłem go, ale wentylator dalej nie dziala.. Chyba ze zle sprawdzam, a sprawdzam to tak ze ta wtyczke z boku na dole chłodnicy wyciagam i w te 2 dziurki wtyczki wsadzam drucik (zamykam obieg) no i wentylator sie nie urchamia a powinien chyba nie ?:>
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 16:39 przez FreeZ, łącznie zmieniany 2 razy.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
[img]http://laska.czest.pl/~freez/Ja/golfczarne1.JPG[/img]
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kolego to jest właśnie bezpiecznik od wentylatora chłodnicy. Byc moze po włozeniu nowego ten takze sie spalił. Czyli wyglada na to ze masz zwarcie. Zawsze nie podobała mi sie ta wtyczka do wentylatora - taka zgieta ona jest. Moze gdzies tam cos nie łączy. Moim zdaniem wentylator jest zdrów - one sa trwałe (to w koncu golf).FreeZ pisze:wymieniłem go, ale wentylator dalej nie dziala..
Szukaj gdzie jest zwarcie lub przerwa .
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości