Problem z elektrycznymi szybami z tyłu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z elektrycznymi szybami z tyłu
Witam mam 5 drzwiowego Golfa III i mam następujący problem. Elektryczne szyby szyby nie maja jakby zasilania chodź wiem ze sa sprawne bo jakiś czas temu działały przełączniki od sterowania nie mają podświetlenia a w stykach nie ma prądu po obu stronach. jednak przy tym jak otwieram i za długo przytrzymam kluczyk to sie uchylaja a jak zamykam do sie zamykają proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 22:54 przez bacik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Dokladnie jak kolega wyzej pisze. Na wlaczniku tylnych szyb w panelu srodkowym konsoli, masz taki pionowy prostokat. To tzw blokada przed dziecmi. Musisz o wcisnac, wowczas tylne wlaczniki beda dzialac, beda podswietlone.
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
wiem, że mój post nic nie wniesie do tego tematu, nie mam też zamiaru śmiać się z jego autora bo rozumiem, że takie wesołe opisy każdemu się trafiają (mnie kilka razy również) ale no nie mogę się powstrzymać aby napisać z czym mi się to stwierdzenie kojarzy :bacik pisze:wiem ze sa sprawne bo jakiś czas temu działały
"mam paczkę zapałek ale żadna zapałka nie chce się od potarcia o draskę zapalić... dziwne bo jeszcze niedawno każdą sprawdzałem i zapalała się...".
no ok ja sprawdzałem czy to to klikałem na ten przełacznik wyciagnełem go nawet i nic zmieniałem te przełaczniki w drzwiach i tez nic nie wiem co to moze być :/
Obszywanie Kiertownic gałek zmiany bieógw i innych. BRY NA MASKE Obszyte kierownice gąłki i inne
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247787
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247787
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Sprawdzales czy zmienia sie cos z napieciem na wlacznikach z tylu gdy wcisniesz / wycisniesz blokade tylnych szyb?
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
po wyjęciu tego przełącznika spróbuj go sprawdzić próbnikiem elektrycznym w ten sposób, że jeden przewód próbnika zwierasz do masy a drugi na wyjściu tego przełącznika na nóżce i tak trzymając podpięty próbnik przełączaj przełącznikiem, powinien na zmianę podawać napięcie czyli lampka próbnika powinna raz się zapalać a raz gasnąć - w zależności od trybu pracy przełącznika czyli zwiera/rozłącza obwód. Jeżeli w każdym z jego trybów, tzn. włączony/wyłączony, lampka próbnika nie zapala się to znaczy, że włącznik jest uszkodzony i zawiesił się lub ma przerwę na stykach. Jeśli nie posiadasz próbnika to łatwo go wykonać np z jakiejś żarówki 12 Volt z obsadką, do której dolutujesz dwa przewody - masowy i zasilający. Wszystko wskazuje na wadę tego przełącznika bo inaczej nie działała by tylko jedna z tylnych szyb a nie obydwie - no chyba że mamy tu do czynienia z nieoczekiwanym zbiegiem okoliczności i przerwę na obydwu kablach zasilających silnik lewej i prawej tylnej bocznej szyby.bacik pisze:klikałem na ten przełacznik wyciagnełem go nawet i nic
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
We włączniku konsoli interesuje cię pin 3 oraz 6. Pin 6 ma mieć doprowadzoną masę (brązowo żółty). Włącznik podaje ją na kabel czarny wychodzący z pinu 3, więc to musisz sprawdzić próbnikiem lub miernikiem.
Masa ta leci na piny silniczków 6, kablem brązowo-czarnym (kolor zmienia się w kostkach), to już masz wszystkie info do sprawdzania.
Masa ta leci na piny silniczków 6, kablem brązowo-czarnym (kolor zmienia się w kostkach), to już masz wszystkie info do sprawdzania.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek jeśli jest tak jak piszesz, że włącznik na konsoli zwiera obwód na przewodzie masowym zasilania silniczków tylnych szyb (ja nie wiem czy tak jest, myślałem że włączniki stosuje się, wg zasady, zawsze na przewodach "+") to podany przeze mnie w poście powyżej sposób sprawdzenia tego wyłącznika nic nie da i bacik pomyśli, że ma włącznik uszkodzony a w rzeczywistości może być inaczej gdyż połączenie próbnika jednym przewodem do masy a drugim do pinu wyjściowego - również na przewodzie masowym - nie spowoduje zapalenia się lampki próbnika.
Jak więc to faktycznie jest ?
Jak więc to faktycznie jest ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Sztomel, po pierwsze moduł szyb ma kilaknaście kabli, to sa kable zasilające i sterujące, to nie jest takie proste .
Akurat w tym wypadku sygnałem sterującym do wyłączenia lub uruchomienia blokady tylnych szyb jest masa.
Akurat w tym wypadku sygnałem sterującym do wyłączenia lub uruchomienia blokady tylnych szyb jest masa.
a czy ja piszę o łączeniu próbnikiem obu pinów??? Jeden kabel próbnika dajesz do plusa gdziekolwiek, a drugim dotykasz do sprawdzanych pinów, zaświeci to masa jest i tyle. Jesteś ciekaw schematu to wklejałem kilka dni temu popatrz sobieSztomel pisze:gdyż połączenie próbnika jednym przewodem do masy a drugim do pinu wyjściowego - również na przewodzie masowym - nie spowoduje zapalenia się lampki próbnika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
nie zrozumiałeś co miałem na myśli pisząc to co przytoczyłeś w moim cytacie - otóż to ja radziłem połączenie jednego przewodu próbnika do masy a drugiego do pinu wyjściowego włącznika sądząc, że włącznik jest na przewodzie "+", nic nie pisałem, że sugerujesz mostkowanie obydwu pinów,Paweł Marek pisze:a czy ja piszę o łączeniu próbnikiem obu pinów???
dlatego zadałem Ci pytanie czy włącznik jest na przewodzie masowym bo wtedy moja rada nie pomoże bacikowi, skoro jest tak jak piszesz to oczywistym jest, że drugi przewód próbnika należy w takim razie podpiąć pod jakiś "+"
Paweł Marek pisze:Jeden kabel próbnika dajesz do plusa gdziekolwiek, a drugim dotykasz do sprawdzanych pinów, zaświeci to masa jest i tyle
dokładnie to samo radziłem tylko odwrotnie - będąc przekonanym, że włącznik łączy przewody plusowe i dlatego chciałem abyś potwierdził to o co Cię pytałem w moim wcześniejszym poście.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Joeaffes i 88 gości