Problem z elektrycznymi szybami z tyłu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Problem z elektrycznymi szybami z tyłu

Post autor: bacik » wt kwie 29, 2008 22:53

Witam mam 5 drzwiowego Golfa III i mam następujący problem. Elektryczne szyby szyby nie maja jakby zasilania chodź wiem ze sa sprawne bo jakiś czas temu działały przełączniki od sterowania nie mają podświetlenia a w stykach nie ma prądu po obu stronach. jednak przy tym jak otwieram i za długo przytrzymam kluczyk to sie uchylaja a jak zamykam do sie zamykają proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 22:54 przez bacik, łącznie zmieniany 1 raz.



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » wt kwie 29, 2008 23:05

A nie masz przypadkiem wlaczonej blokady otwierania tylnych szyb na przelaczniku w konsoli srodkowej?Z tego przelacznika tez nie dzialaja?


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt kwie 29, 2008 23:09

Dokladnie jak kolega wyzej pisze. Na wlaczniku tylnych szyb w panelu srodkowym konsoli, masz taki pionowy prostokat. To tzw blokada przed dziecmi. Musisz o wcisnac, wowczas tylne wlaczniki beda dzialac, beda podswietlone.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 29, 2008 23:24

bacik pisze:wiem ze sa sprawne bo jakiś czas temu działały
wiem, że mój post nic nie wniesie do tego tematu, nie mam też zamiaru śmiać się z jego autora bo rozumiem, że takie wesołe opisy każdemu się trafiają (mnie kilka razy również) ale no nie mogę się powstrzymać aby napisać z czym mi się to stwierdzenie kojarzy :
"mam paczkę zapałek ale żadna zapałka nie chce się od potarcia o draskę zapalić... dziwne bo jeszcze niedawno każdą sprawdzałem i zapalała się...".


Obrazek

Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Post autor: bacik » śr kwie 30, 2008 11:51

gdybym miał taki problem to bym nie pisał. Moze nie jestem elektrykiem ale kretynem tez nie :/


Obszywanie Kiertownic gałek zmiany bieógw i innych. BRY NA MASKE Obszyte kierownice gąłki i inne
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247787

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 30, 2008 12:30

bacik nie chciałem Cię urazić, nie mam nic do Ciebie więc przepraszam, to że czasem napisany tekst może być zabawny to przecież nic takiego, ja potrafię się śmiać nawet z samego siebie i tego co napiszę.
Napisz chociaż czy po radach kolegów problem zniknął.


Obrazek

Awatar użytkownika
bacik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: ndz paź 14, 2007 22:46
Lokalizacja: VWałbrzych
Kontakt:

Post autor: bacik » śr kwie 30, 2008 13:44

no ok ja sprawdzałem czy to to klikałem na ten przełacznik wyciagnełem go nawet i nic zmieniałem te przełaczniki w drzwiach i tez nic nie wiem co to moze być :/


Obszywanie Kiertownic gałek zmiany bieógw i innych. BRY NA MASKE Obszyte kierownice gąłki i inne
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247787

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr kwie 30, 2008 13:56

Sprawdzales czy zmienia sie cos z napieciem na wlacznikach z tylu gdy wcisniesz / wycisniesz blokade tylnych szyb?


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 30, 2008 14:02

bacik pisze:klikałem na ten przełacznik wyciagnełem go nawet i nic
po wyjęciu tego przełącznika spróbuj go sprawdzić próbnikiem elektrycznym w ten sposób, że jeden przewód próbnika zwierasz do masy a drugi na wyjściu tego przełącznika na nóżce i tak trzymając podpięty próbnik przełączaj przełącznikiem, powinien na zmianę podawać napięcie czyli lampka próbnika powinna raz się zapalać a raz gasnąć - w zależności od trybu pracy przełącznika czyli zwiera/rozłącza obwód. Jeżeli w każdym z jego trybów, tzn. włączony/wyłączony, lampka próbnika nie zapala się to znaczy, że włącznik jest uszkodzony i zawiesił się lub ma przerwę na stykach. Jeśli nie posiadasz próbnika to łatwo go wykonać np z jakiejś żarówki 12 Volt z obsadką, do której dolutujesz dwa przewody - masowy i zasilający. Wszystko wskazuje na wadę tego przełącznika bo inaczej nie działała by tylko jedna z tylnych szyb a nie obydwie - no chyba że mamy tu do czynienia z nieoczekiwanym zbiegiem okoliczności i przerwę na obydwu kablach zasilających silnik lewej i prawej tylnej bocznej szyby.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 30, 2008 16:24

We włączniku konsoli interesuje cię pin 3 oraz 6. Pin 6 ma mieć doprowadzoną masę (brązowo żółty). Włącznik podaje ją na kabel czarny wychodzący z pinu 3, więc to musisz sprawdzić próbnikiem lub miernikiem.
Masa ta leci na piny silniczków 6, kablem brązowo-czarnym (kolor zmienia się w kostkach), to już masz wszystkie info do sprawdzania.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 30, 2008 17:20

Paweł Marek jeśli jest tak jak piszesz, że włącznik na konsoli zwiera obwód na przewodzie masowym zasilania silniczków tylnych szyb (ja nie wiem czy tak jest, myślałem że włączniki stosuje się, wg zasady, zawsze na przewodach "+") to podany przeze mnie w poście powyżej sposób sprawdzenia tego wyłącznika nic nie da i bacik pomyśli, że ma włącznik uszkodzony a w rzeczywistości może być inaczej gdyż połączenie próbnika jednym przewodem do masy a drugim do pinu wyjściowego - również na przewodzie masowym - nie spowoduje zapalenia się lampki próbnika.
Jak więc to faktycznie jest ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 30, 2008 17:29

Sztomel, po pierwsze moduł szyb ma kilaknaście kabli, to sa kable zasilające i sterujące, to nie jest takie proste .
Akurat w tym wypadku sygnałem sterującym do wyłączenia lub uruchomienia blokady tylnych szyb jest masa.
Sztomel pisze:gdyż połączenie próbnika jednym przewodem do masy a drugim do pinu wyjściowego - również na przewodzie masowym - nie spowoduje zapalenia się lampki próbnika.
a czy ja piszę o łączeniu próbnikiem obu pinów??? Jeden kabel próbnika dajesz do plusa gdziekolwiek, a drugim dotykasz do sprawdzanych pinów, zaświeci to masa jest i tyle. Jesteś ciekaw schematu to wklejałem kilka dni temu popatrz sobie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 30, 2008 17:42

Paweł Marek pisze:a czy ja piszę o łączeniu próbnikiem obu pinów???
nie zrozumiałeś co miałem na myśli pisząc to co przytoczyłeś w moim cytacie - otóż to ja radziłem połączenie jednego przewodu próbnika do masy a drugiego do pinu wyjściowego włącznika sądząc, że włącznik jest na przewodzie "+", nic nie pisałem, że sugerujesz mostkowanie obydwu pinów,
dlatego zadałem Ci pytanie czy włącznik jest na przewodzie masowym bo wtedy moja rada nie pomoże bacikowi, skoro jest tak jak piszesz to oczywistym jest, że drugi przewód próbnika należy w takim razie podpiąć pod jakiś "+"
Paweł Marek pisze:Jeden kabel próbnika dajesz do plusa gdziekolwiek, a drugim dotykasz do sprawdzanych pinów, zaświeci to masa jest i tyle

dokładnie to samo radziłem tylko odwrotnie - będąc przekonanym, że włącznik łączy przewody plusowe i dlatego chciałem abyś potwierdził to o co Cię pytałem w moim wcześniejszym poście.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 30, 2008 17:46

OK ok. No więc włącznik blokady jest na przewodzie masowym.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Joeaffes i 88 gości