Pomożecie mi ze sprzęgłem??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Pomożecie mi ze sprzęgłem??

Post autor: Tomek » sob kwie 26, 2008 21:10

no jednak po wszystkich objawach choc mechaniorem nie jestem stwierdzam ze pada mi sprzegło
szarpanie przy ruszaniu, wyje jakby na 1 biegu, 1 wchodzi nieraz ciezko ze zgrzytem do tego dzis pedał sprzegla jakby opadł

na czesci moze znalazl by sie hajs ale na wymianę krucho, postanowilem zabrac sie za to sam ...zdejmowałem kedys skrzynie w astrze i teraz pytanie czy istnieje jakis FAQ co do wymiany sprzegła w tdi?? na co uwazaac i wogole jak ugryźc, warunki mam narzedzia takrze
mysle na d komletem nowym czyli docisk i tarcza co polecacie by przy okazji nie wydac fortuny??
wdzieczny bede z a wszelkie sugestie i pomoc


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob kwie 26, 2008 21:28

Wnioskuje z Twojego opisu ze siada Ci docisk albo sprzeglo.

Przy wymianie nie bedzie zbyt duzo problemow, wazne jest tylko zeby dokladnie wysrodkowac tarcze sprzegla przed skreceniem docisku. Jesli tego nie zrobisz bedziesz mial problem zalozyc skrzynie.

Masz silnik 1Z wiec skrzynie na linki, pewnie po zamontowaniu bedziesz musial wyregulowac t linki zeby biegi dobrze wchodzily.

Jesli planujesz jakies mody w silniku to polecam sprzeglo z dociskiem od G60, jesli nie bedziesz robil modow to zaloz seryjne sprzeglo.

Przy okazji wymien tez lozysko wyciskowe w skrzyni.

Pozdr

P.S. moim zdaniem na 90% poszedl docisk :).
Ostatnio zmieniony sob kwie 26, 2008 21:30 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » ndz kwie 27, 2008 12:22

Dario84,modow nie bedziemoze tylko opornik, dziekuje , nie pamietam jak to jest z przegubami czy musze porozkrecac mc persony ?? no raczej bo jak inaczej zdemontowac przeguby...
co jeszcze bede musial rozebrac??

http://allegro.pl/item349249089_sprzegl ... _9tdi.html

co myslicie??


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
SzostakP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 17:31
Lokalizacja: Nadbrzeż
Kontakt:

Post autor: SzostakP » ndz kwie 27, 2008 13:57

Ja u siebie tydzień temu zmieniłem komplet: tarcza, docisk, łożysko firmy sachs(na allegro są po 350zł a w tańszych sklepach około 420), to jest dużo roboty i wolałem tańszego nie zakładać. Zmieniałem ponieważ ślizgało się na 5 i 4 biegu ostatnio tez na 3.

Po wymianie samochód lepiej rusza. Pedał chodzi lżej nie czuć na nim drgań i sprzęgło łapie na samym początku i co najważniejsze nie ślizga się.

To ze jedynka wchodzi Ci ciężko to raczej wina skrzyni, u mnie przed wymianą i po tak samo wchodzi (ze czasami trzeba najpierw na dwójkę).

Jeśli sprzęgło ci się nie ślizga to może nie warto wymieniać, wciśnij jadąc na 4 lub 5 biegu gaz do końca, zaraz powyżej 2000 obrotów u mnie się ślizgało.
Pedał bierze ci już prawie na samej górze?

Skrzynia u mnie nie wyszła tak lekko jak piszą w książkach, trochę trzeba się namęczyć.
Pytasz o przeguby, najlepiej półośki wyjąc, na pewno lewą (krótszą), odkręcasz nakrętkę w kole numer klucza chyba 30 a od strony skrzyni musisz odkręcić 6 śrub kluczem trzpieniowym „SPLINE”. Prawą półośkę odkręcasz tylko od skrzyni i można ja podwiesić do nadwozia

Jeśli pedał ci opadł to nie musi to być docisk może układ hydrauliczny sterujący sprzęgłem się zapowietrza, zobacz czy nie ubywa płynu hamulcowego.

A wyje ci jak naciśniesz na pedał sprzęgła?

PS. Regulacja tych linek to niezauważalny problem w stosunku do całej wymiany.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz kwie 27, 2008 16:32

SzostakP pisze:Jeśli pedał ci opadł to nie musi to być docisk może układ hydrauliczny sterujący sprzęgłem się zapowietrza, zobacz czy nie ubywa płynu hamulcowego.
1Z ma wysprzeglik na linke.
SzostakP pisze:To ze jedynka wchodzi Ci ciężko to raczej wina skrzyni, u mnie przed wymianą i po tak samo wchodzi (ze czasami trzeba najpierw na dwójkę).
Tutaj sie nie zgodze, bo jesli pojdzie docisk to nie ma mozliwosci pelnego rozdzielenia napedu, i biegi beda wchodzic ciezko.
SzostakP pisze:Jeśli sprzęgło ci się nie ślizga to może nie warto wymieniać, wciśnij jadąc na 4 lub 5 biegu gaz do końca, zaraz powyżej 2000 obrotów u mnie się ślizgało.
Pedał bierze ci już prawie na samej górze?
Max moment obr jest przy 2tys obr dlatego najwiecej bedzie sie slizgaz przy 2tys obr.
Jesli pedal bierze na gorze (przy wysprzegliku mechanicznym na linke) to oznacza ze tarcza sprzeglowa jest cienka.
SzostakP pisze:A wyje ci jak naciśniesz na pedał sprzęgła?
To by z kolei oznaczalo koniec lozyska wysprzeglajacego.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
SzostakP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 17:31
Lokalizacja: Nadbrzeż
Kontakt:

Post autor: SzostakP » ndz kwie 27, 2008 17:44

U mnie w 1Z z pierwszej połowy 94 roku jest hydrauliczny wysprzęglik :grin: ,
w pierwszych 1Z pewnie były linki.

Z jedynką mam zupełnie tak samo po wymianie jak i przed. coś kiedyś czytałem że to synchronizatory w skrzyni . Niektórzy się wypowiadali na forum ze jak olej zmienili albo dolali do skrzyni to pomogło, ja tego nie sprawdzałem.



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » ndz kwie 27, 2008 17:59

Dario84, co myslisz o tym komppeciku???z posta wyzej??

wyje jak ruszam juz po puszczeniu sprzegła, dodam ze zeżygała sie jeszcze poduszka pod serwem hamulca,ponadto przy 2 tys obr nie czuc juz tego kopa jak zawsze tzn predkosc obrotowa silnika nieadekwatna do rzyspieszenia

[ Dodano: 27 Kwi 2008 18:00 ]
a pedał opadł i stał sie całkiem krotki, i puka przy delikatnym dotknieciu
Ostatnio zmieniony ndz kwie 27, 2008 18:01 przez Tomek, łącznie zmieniany 1 raz.


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 27, 2008 19:39

Tomek, kup komplet sachsa a nie no name'a


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz kwie 27, 2008 23:14

Ten komplet z allegro sobie odpusc, to jakis no name, lepiej kupic cos dobrego niz 2 razy robic ta sama robote... kup Sachsa tak jak mowi Adamm...

Co do wysprzeglikow, rzeczywiscie w 1z byly hydrauliki, moj blad :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » pn kwie 28, 2008 11:49

http://moto.allegro.pl/item347586487_sp ... _nowe.html

u mnie w miejscowosci 470 zł warto?? a jak niee bedzie pasowac do mojego....1z


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » śr kwie 30, 2008 00:47

Ja też mam problem ze sprzęgłem, mianowicie jak ruszam na 1 to po puszczeniu sprzęgła jest takie zęrzęnie (jadąc bez gazu na 1) dodatkowo są wibracje na pedale sprzęgła, zanikają po coraz mocniejszym wciskaniu sprzęgła. Na luzie słychać te zerzenie jak wcisnę sprzęgło zanika. A i też mam problemy z wrzuceniem 1 jednak nastąpiło to po umyciu silnika.
Co o tym myślicie ??


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » śr kwie 30, 2008 17:00

Arczi pisze:. A i też mam problemy z wrzuceniem 1 jednak nastąpiło to po umyciu silnika.
popsikaj na mechanizm kołyskowy przy skrzyni WDkiem u mnie pomogło
Arczi pisze:Na luzie słychać te zerzenie jak wcisnę sprzęgło zanika
nie jest drogie ale stosunkowo duzo z nim roboty....łożysko oporowe


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości