Brak szczelności dolotu powietrza Silnik AXR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Brak szczelności dolotu powietrza Silnik AXR
Mam problem z uszczelnieniem rury od intercooler'a do silnika. Silnik AXR 74kW, PD. Czy możecie podpowiedzieć jakie mogą być skutki nieszczelności w układzie dolotowym? Pod plastikową pokrywą górną na silniku widać slady oleju, które zapewnie są wyrzucane z rury powietrza. Na pewno nie pojawiło się to dziś, mechanicy rozkładają ręce, bo rura jest podobno nie do kupienia - tylko w serwisach, jeszcze nie pytałem jaki to rząd cenowy.
Na końcówce rury są dwa zaczepy, z których jeden jest starty. Czy brak szczelności w tym obwodzie może mieć duży wpływ na pracę silnika, jak to uszczelnić (doraźnie!)?
Czy nie przejmować się tym, w planie wyjazd - jakieś 3 tys. km
Na końcówce rury są dwa zaczepy, z których jeden jest starty. Czy brak szczelności w tym obwodzie może mieć duży wpływ na pracę silnika, jak to uszczelnić (doraźnie!)?
Czy nie przejmować się tym, w planie wyjazd - jakieś 3 tys. km
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
auto będzie kopcić , straci moc i turbina będzie dostawać po du.ie
zalep to mocniejszą taśmą ...
poszukaj rury na szrocie , lub zrób cos takigo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=375
zalep to mocniejszą taśmą ...
poszukaj rury na szrocie , lub zrób cos takigo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=375
Brak szczelności w dolocie to poważny problem. Po pierwsze turbina wkręca się na bardzo wysokie obroty i to jest dla niej szkodliwe.
Po drugie masz za niskie ciśnienie w dolocie. Silnik podczas przyspieszania musi strasznie dymić. Ponadto nie masz właściwej mocy.
Ta głupia rura w serwisie kosztuje chyba za 300zł.
Po drugie masz za niskie ciśnienie w dolocie. Silnik podczas przyspieszania musi strasznie dymić. Ponadto nie masz właściwej mocy.
Ta głupia rura w serwisie kosztuje chyba za 300zł.
nie snuj domysłów tylko zdejmij dekiel zakrywający silnik i wtedy zobaczysz skąd wyciska olej a potem zobacz co jest do uszczelnienia ewentualnie wymiany, przypuszczam, że wyciek możesz mieć z EGRa a nie plastikowej rury, daj foty miejsca wycieku to coś pomyślimystanislawski pisze:Pod plastikową pokrywą górną na silniku widać slady oleju, które zapewnie są wyrzucane z rury powietrza.
oczywiście, że tak !stanislawski pisze:Czy brak szczelności w tym obwodzie może mieć duży wpływ na pracę silnika
auto będzie wpadało w tryb awaryjny z powodu niedoładowania turbo,
jeśli faktycznie masz tam nieszczelność a jeszcze nie miałeś "notlaufu" ty chyba tylko dlatego, że nie pogoniłeś mocniej auta ale jeśli planujesz trasę o długości 3 kkm i trochę mu przyciśniesz gazu to szybko się dowiesz co to znaczy "notlauf" i czym się on objawia.
pewnie u Ciebie wygląda to tak, to jest fota AXR-astanislawski pisze:Na końcówce rury są dwa zaczepy, z których jeden jest starty
rura w seriwsie z tego co pamietam kosztuje nie całe 200 zł, u mnie jeden zaczep był zerwany (starty) w miejsce te wkręciłem mały wkręt spasowałem i siedzi do dzisiaj, jeżeli ta rura wchodzi do przepustnicy to jest to, bo w starszych TDI rure naciągało się na przepustnice i ściskało opaską, a w tym przypadku opaska służy do tego aby rura się nie wysuwała z przepustnicy
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 17:28 przez Kulon, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
AndrzejP4 czytając różne fora i wypowiedzi doczytałem, że tryb awaryjny włącza się nie tylko przy przeładowaniu ale i przy niedoładowaniu a bierze się to z takiej przyczyny, że:
Komputer sterujący (przy nieszczelności w dolocie) usiłuje podnieść ciśnienie doładowania do zadanego w mapie sterującej, tak aby jego wartość zgadzała się z zadaną wartością wtryskiwanego paliwa. Realizuje to poprzez regulowanie strumienia spalin w turbinie tak, aby doładowanie narastało w przewidziany przez producenta sposób. Ale ponieważ w przypadku nieszczelności ciśnienie narasta za wolno, komputer decyduje się na bardziej zdecydowane przekierowanie strumienia gazów wylotowych w turbinie przez odpowiednie nachylenie łopatek kierownicy spalin. Jednak z uwagi na nieszczelność w dolocie i utratę żądanego ciśnienia, w miarę spadku ciśnienia doładowania komputer orientuje się w sytuacji i rozpoczyna przyśpieszanie turbiny od nowa, zmieniając geometrię tak, aby była dopasowana do wymogu uzyskania odp. ciśnienia doładowania
A wnioski? Wnioski są następujące: komputer wymusza na turbinie wytworzenie zadanego ciśnienia a ciśnienie to nie zostanie uzyskane przy większym wysiłku turbiny właśnie z powodu nieszczelności dolotu, turbo jest zabezpieczone przez ECU przed przekroczeniem nadmiernego-granicznego dla danej turbiny ciśnienia doładowania i dlatego sterownik powoduje włączenie się trybu awaryjnego.
Komputer sterujący (przy nieszczelności w dolocie) usiłuje podnieść ciśnienie doładowania do zadanego w mapie sterującej, tak aby jego wartość zgadzała się z zadaną wartością wtryskiwanego paliwa. Realizuje to poprzez regulowanie strumienia spalin w turbinie tak, aby doładowanie narastało w przewidziany przez producenta sposób. Ale ponieważ w przypadku nieszczelności ciśnienie narasta za wolno, komputer decyduje się na bardziej zdecydowane przekierowanie strumienia gazów wylotowych w turbinie przez odpowiednie nachylenie łopatek kierownicy spalin. Jednak z uwagi na nieszczelność w dolocie i utratę żądanego ciśnienia, w miarę spadku ciśnienia doładowania komputer orientuje się w sytuacji i rozpoczyna przyśpieszanie turbiny od nowa, zmieniając geometrię tak, aby była dopasowana do wymogu uzyskania odp. ciśnienia doładowania
A wnioski? Wnioski są następujące: komputer wymusza na turbinie wytworzenie zadanego ciśnienia a ciśnienie to nie zostanie uzyskane przy większym wysiłku turbiny właśnie z powodu nieszczelności dolotu, turbo jest zabezpieczone przez ECU przed przekroczeniem nadmiernego-granicznego dla danej turbiny ciśnienia doładowania i dlatego sterownik powoduje włączenie się trybu awaryjnego.
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
pewnie u Ciebie wygląda to tak, to jest fota AXR-akulon-x pisze:stanislawski pisze:Na końcówce rury są dwa zaczepy, z których jeden jest starty
Zgadza się, to jest dokładnie to!
Górny zaczep jest starty. A to zabezpieczenie które ma trzymać końcówkę rury w środku z powodu braku tego ząbka praktycznie tylko od dołu trzyma. Ale pomysł z wkrętem jest niezły.
Faktycznie auto wielokrotnie wpadało w notlauf, ale moi kolejni mechanicy tylko snuli przeróżne domysły, raczej nie przyczynowe, tylko skutkowe. Tę nieszczelność zauważył dopiero człowiek, od którego ja to auto kupiłem. Na razie jest owinięte taśmą i wciśnięte w korpus silnika, puki co nic się nie dzieje. Dzięki za porady, szukam oryginału rury.
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 07:33 przez stanislawski, łącznie zmieniany 1 raz.
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
nie wiem skąd to wyczytałeś, normalnie pierwszy raz się z taką opinią spotykam, wydaje mi się że jesteś w błędzie. Nie ma możliwości, żeby wpadł w tryb awaryjny z powodu niedoładowania.Sztomel pisze:auto będzie wpadało w tryb awaryjny z powodu niedoładowania turbo,
po pierwsze turbina kręci się cały czas. Co najwyżej n75 może zmienić położenie sztangi, żeby wywołać większe doładowanie, w przypadku nieszczelnego dolotu i tak to powietrze poleci w las. Wysterowywanie sztangi nic nie da.Sztomel pisze:Jednak z uwagi na nieszczelność w dolocie i utratę żądanego ciśnienia, w miarę spadku ciśnienia doładowania komputer orientuje się w sytuacji i rozpoczyna przyśpieszanie turbiny od nowa, zmieniając geometrię tak, aby była dopasowana do wymogu uzyskania odp. ciśnienia doładowania
tu też się nie zgodzę, bo opisujesz wszystko używając przypadku dziury w dolocie, a więc jeśli jest dziura w dolocie to map sensor będzie miał kłopoty żeby zmierzyć ile właściwie ładuje turbina.Sztomel pisze:turbo jest zabezpieczone przez ECU przed przekroczeniem nadmiernego-granicznego dla danej turbiny ciśnienia doładowania i dlatego sterownik powoduje włączenie się trybu awaryjnego.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
żałuję, że nie zacytowałem wypowiedzi w tym temacie uzyskanych z forum www.tdi-tuning.pl podając ich autorów ale nie upieram się bo jak mówią - nie ma ludzi nieomylnych, poczekajmy aż ktoś obeznany z tematem wypowie się w tej kwestii.
[ Dodano: 01 Maj 2008 16:17 ]
ale muszę wspomnieć, że sam łąpię notlaufy od jakiegoś już czasu a dodam, że pojawiły się one po tym jak poobijałem się od prawego i lewego krawężnika na łuku jezdni kiedy przeliczyłem się z prędkością przy pokonywaniu tego łuku, mechanik podwiązał intercooler bo pozrywały się jego mocowania,
no i w tym przypadku te notlaufy spowodowane są w 90 % nieszczelnością w dolocie a co za tym idzie niedoładowaniem
i co ty na to jasiek21 ? możliwe czy nie ?
[ Dodano: 01 Maj 2008 16:17 ]
ale muszę wspomnieć, że sam łąpię notlaufy od jakiegoś już czasu a dodam, że pojawiły się one po tym jak poobijałem się od prawego i lewego krawężnika na łuku jezdni kiedy przeliczyłem się z prędkością przy pokonywaniu tego łuku, mechanik podwiązał intercooler bo pozrywały się jego mocowania,
no i w tym przypadku te notlaufy spowodowane są w 90 % nieszczelnością w dolocie a co za tym idzie niedoładowaniem
i co ty na to jasiek21 ? możliwe czy nie ?
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
chętnie bym poczytał, bo zdziwiony bardzo jestem?Sztomel pisze:żałuję, że nie zacytowałem wypowiedzi w tym temacie uzyskanych z forum www.tdi-tuning.pl podając ich autorów ale nie upieram się bo jak mówią - nie ma ludzi nieomylnych, poczekajmy aż ktoś obeznany z tematem wypowie się w tej kwestii.
masz to potwierdzone vagiem albo chociażby wskaźnikiem doładowania?Sztomel pisze:ale muszę wspomnieć, że sam łąpię notlaufy od jakiegoś już czasu a dodam, że pojawiły się one po tym jak poobijałem się od prawego i lewego krawężnika na łuku jezdni kiedy przeliczyłem się z prędkością przy pokonywaniu tego łuku, mechanik podwiązał intercooler bo pozrywały się jego mocowania,
no i w tym przypadku te notlaufy spowodowane są w 90 % nieszczelnością w dolocie a co za tym idzie niedoładowaniem
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
wiesz ja mam po 0,3 bara niedoładowania i nic się nie dzieje, a powodem jest zawalony kat. i nic się nie dzieje.Sztomel pisze:jeszcze nie vagowałem ale jestem pewien, że taka właśnie będzie diagnoza
Jakby co zapraszam na diagnozę, cobyś do zdzierców nie pojechał.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości