Ustawienie zaplonu 1.6 RF

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Ustawienie zaplonu 1.6 RF

Post autor: Gashkas » wt kwie 29, 2008 14:22

Witam!

Odrazu zaznaczam, ze w szukajce nie znalazlem odp na moje pytanie. Z tego co wiem to zaplon ma byc ustawiony 18 stopni przed GMP na obrotach 750 +- 50. I moje pytanie brzmi -> czy da rady go ustawic poprawnie jesli obroty beda na poziomie 850 - 900 ? Lub jesli silnik nie bedzie calkiem goracy (wtedy trzymaja sie obroty na 750-800) - wskazowka przy zegarach prawie na polowie skali? Bo wg ksiazki ma byc 80 stopni i nie pisze czy to plyn ma miec tyle czy co.

Pozdrawiam!


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt kwie 29, 2008 15:11

Witam kolege :D
Więc sprawa wygląda w ten sposób. PRzy 750 obr./min powinien być zapłon na 18 stopnia z nałożonym wężykiem od aparatu. Z tego co mnie wiadomo zapłon jest przyspieszany w RF-ce max do 18 stopni. Więc jeśli obroty będą większe to i przyspieszenie nie będzie już wyższe gdyz max wynosi własnie 18 stopni. Wiec teporetycznie mozna by i nawet przy 1000 obr./min ustawiać. Jednak dla pewności zrób tak. Zapłon w RF jak juz pisałem z nałozonym wezykiem ma miec 18 stopni przed ZZ=GMP=OT. Gdy węzyk aparatu jest zdjęty ma miec 6 stopni. Zakładam że patrzysz na znak na kole . Akurat jest tam wybity znak dla 18 stopni. Wiec robisz tak . ODmierzasz odległośc znaku zapłonu od znaku ZZ. Jest to jesli dobrze pamietam 36 mm. Dzielisz odcinek na 3 czesci aby wyszło dla 6 stopni. Bedzie to 12mm. A wiec od kropki która wskazuje na kole znak ZZ odmierzasz 12 mm w lewo- jest to znak dla 6 stopni zrób tam kropke/kreske fraba biała . Tak wiec odłaczasz wezyk od aparatu i ustawiasz na znaku który dopiero co stworzyłes. . Potem dla formalnosci podłacz wezyk i sprawdz czy na 18 jest tez dobrze ustawione.
To na tyle. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt kwie 29, 2008 15:55

Dzieki za wypowiedz dluga :helm: Ale niestety nie bardzo wiem o co chodzi z tymi znaczkami i kropeczkami. Myslalem, ze wystarczy sciagnac ta zaslepke z obudowy skrzyni i tam juz bedzie jakis fabryczny znak nabity czy cos :crazy:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt kwie 29, 2008 17:20

Gashkas pisze:Myslalem, ze wystarczy sciagnac ta zaslepke z obudowy skrzyni i tam juz bedzie jakis fabryczny znak nabity czy cos
No tak o tym znaku cały czas pisze. NApisałem "na kole" - kole zamachowym przy skrzyni. Sa tam znaki. Ten zapłonu jest jakby wybity przecinakiem, kropka to ZZ.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt kwie 29, 2008 17:58

Aha, czyli lampe ustawic na 18 i szukac tego wciecia czy jak to nazwac?:>

Kurde, poprosze kumpla, mi sie to zlewa wszystko bo jeszcze tego nie robilem, chcialbym chociaz sprawdzic jaki jest teraz i czemu az tak przestawiony :P

Tak zapytam z ciekawosci - co to ta kropka (ZZ) ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 17:59 przez Gashkas, łącznie zmieniany 1 raz.


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt kwie 29, 2008 18:50

...masz lampę stroboskopową?..Inaczej to kiszka. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt kwie 29, 2008 19:11

oldstaszek pisze:...masz lampę stroboskopową?..Inaczej to kiszka. :pub:
osobiscie nie ale w kazdej chwili moge miec od kumpla :helm:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr kwie 30, 2008 00:09

Gashkas pisze:co to ta kropka (ZZ) ?
Heh napisałeś 18 stopni przed GMP. GMP=ZZ czyli najwyżesz położenie tłoka. Kropka wybita oznacza własnie że tłok jest w najwyższym położeniu.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 30, 2008 00:51

Maćkooo pisze:nie będzie już wyższe gdyz max wynosi własnie 18 stopni.
18 stopni jest na wolnych, a na wyskoich ze 35-40 nie pamiętam już
Gashkas, taka dokładność nie jest potrzebna, a jeśli już chcesz koniecznie to z tyłu siłownika 3-położenioweho masz śróbę którą zmniejszysz obroty do takich jak chcesz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » śr kwie 30, 2008 00:59

Paweł Marek pisze: Gashkas, taka dokładność nie jest potrzebna, a jeśli już chcesz koniecznie to z tyłu siłownika 3-położenioweho masz śróbę którą zmniejszysz obroty do takich jak chcesz
czyli jesli obroty beda na poziomie 800, moze nawet 850-900 to moge ustawiac na 18 przed GMP?

nie mam w aucie juz takiego czegos jak silownik 3-polozeniowy, pierburga zastapil weber :bajer:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 30, 2008 01:08

Aha. możesz bo to niewleka różniica, na pewno będzie w granicach tolerancji. Poza tym to weber nie ma możliwośąci regulacjiobrotów wolnych? Nie wierzę. Ponadto do mk2 z pierwszych lat produkcji na gumowych poduszkach właśnie wyższe obroty około 950 mają zalecane żeby nie trzęsło budą od silnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » śr kwie 30, 2008 01:12

Paweł Marek pisze:Aha. możesz bo to niewleka różniica, na pewno będzie w granicach tolerancji. Poza tym to weber nie ma możliwośąci regulacjiobrotów wolnych? Nie wierzę. Ponadto do mk2 z pierwszych lat produkcji na gumowych poduszkach właśnie wyższe obroty około 950 mają zalecane żeby nie trzęsło budą od silnika.
Ma regulacje, tylko nie potrafie ich juz obnizyc pewnie z racji lewego powietrza. Mowisz da rady poprawnie ustawic gdy bedzie ok 900 nawet? Wg ksiazki jest 750 +-50 do korekty zaplonu. Nawet gdyby byly nizsze to i tak po ustawieniu ewentualnym wolne kolo 1000 sobie dam wlasnie zeby nie trzeslo :)


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr kwie 30, 2008 13:05

Paweł Marek pisze:18 stopni jest na wolnych, a na wyskoich ze 35-40 nie pamiętam już
Hmm wiele na ten temat szukałem i nigdy sie nie natknąłem na takie dane.
Spotkałem sie z wartości 16/18 stopni.
Spójrzcia na dole strony:
http://mk2.vwgolf.pl/dane3.html
30 stopni to jest dla regulatora odśrodkowego.

Co do ustawienia to najlpeiej tak jak opisałem ze zdjętym wężykiem od aparatu zaponowego. Wtedy na 6 stopnia i nie przejmujesz sie obrotami.
Tak to najprościej wygląda. >>
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 13:16 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 339 gości