Ustawienie zaplonu 1.6 RF
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Gashkas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 687
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
- Lokalizacja: OKlahoma City
- Kontakt:
Ustawienie zaplonu 1.6 RF
Witam!
Odrazu zaznaczam, ze w szukajce nie znalazlem odp na moje pytanie. Z tego co wiem to zaplon ma byc ustawiony 18 stopni przed GMP na obrotach 750 +- 50. I moje pytanie brzmi -> czy da rady go ustawic poprawnie jesli obroty beda na poziomie 850 - 900 ? Lub jesli silnik nie bedzie calkiem goracy (wtedy trzymaja sie obroty na 750-800) - wskazowka przy zegarach prawie na polowie skali? Bo wg ksiazki ma byc 80 stopni i nie pisze czy to plyn ma miec tyle czy co.
Pozdrawiam!
Odrazu zaznaczam, ze w szukajce nie znalazlem odp na moje pytanie. Z tego co wiem to zaplon ma byc ustawiony 18 stopni przed GMP na obrotach 750 +- 50. I moje pytanie brzmi -> czy da rady go ustawic poprawnie jesli obroty beda na poziomie 850 - 900 ? Lub jesli silnik nie bedzie calkiem goracy (wtedy trzymaja sie obroty na 750-800) - wskazowka przy zegarach prawie na polowie skali? Bo wg ksiazki ma byc 80 stopni i nie pisze czy to plyn ma miec tyle czy co.
Pozdrawiam!
vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam kolege
Więc sprawa wygląda w ten sposób. PRzy 750 obr./min powinien być zapłon na 18 stopnia z nałożonym wężykiem od aparatu. Z tego co mnie wiadomo zapłon jest przyspieszany w RF-ce max do 18 stopni. Więc jeśli obroty będą większe to i przyspieszenie nie będzie już wyższe gdyz max wynosi własnie 18 stopni. Wiec teporetycznie mozna by i nawet przy 1000 obr./min ustawiać. Jednak dla pewności zrób tak. Zapłon w RF jak juz pisałem z nałozonym wezykiem ma miec 18 stopni przed ZZ=GMP=OT. Gdy węzyk aparatu jest zdjęty ma miec 6 stopni. Zakładam że patrzysz na znak na kole . Akurat jest tam wybity znak dla 18 stopni. Wiec robisz tak . ODmierzasz odległośc znaku zapłonu od znaku ZZ. Jest to jesli dobrze pamietam 36 mm. Dzielisz odcinek na 3 czesci aby wyszło dla 6 stopni. Bedzie to 12mm. A wiec od kropki która wskazuje na kole znak ZZ odmierzasz 12 mm w lewo- jest to znak dla 6 stopni zrób tam kropke/kreske fraba biała . Tak wiec odłaczasz wezyk od aparatu i ustawiasz na znaku który dopiero co stworzyłes. . Potem dla formalnosci podłacz wezyk i sprawdz czy na 18 jest tez dobrze ustawione.
To na tyle.
Więc sprawa wygląda w ten sposób. PRzy 750 obr./min powinien być zapłon na 18 stopnia z nałożonym wężykiem od aparatu. Z tego co mnie wiadomo zapłon jest przyspieszany w RF-ce max do 18 stopni. Więc jeśli obroty będą większe to i przyspieszenie nie będzie już wyższe gdyz max wynosi własnie 18 stopni. Wiec teporetycznie mozna by i nawet przy 1000 obr./min ustawiać. Jednak dla pewności zrób tak. Zapłon w RF jak juz pisałem z nałozonym wezykiem ma miec 18 stopni przed ZZ=GMP=OT. Gdy węzyk aparatu jest zdjęty ma miec 6 stopni. Zakładam że patrzysz na znak na kole . Akurat jest tam wybity znak dla 18 stopni. Wiec robisz tak . ODmierzasz odległośc znaku zapłonu od znaku ZZ. Jest to jesli dobrze pamietam 36 mm. Dzielisz odcinek na 3 czesci aby wyszło dla 6 stopni. Bedzie to 12mm. A wiec od kropki która wskazuje na kole znak ZZ odmierzasz 12 mm w lewo- jest to znak dla 6 stopni zrób tam kropke/kreske fraba biała . Tak wiec odłaczasz wezyk od aparatu i ustawiasz na znaku który dopiero co stworzyłes. . Potem dla formalnosci podłacz wezyk i sprawdz czy na 18 jest tez dobrze ustawione.
To na tyle.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Gashkas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 687
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
- Lokalizacja: OKlahoma City
- Kontakt:
Dzieki za wypowiedz dluga Ale niestety nie bardzo wiem o co chodzi z tymi znaczkami i kropeczkami. Myslalem, ze wystarczy sciagnac ta zaslepke z obudowy skrzyni i tam juz bedzie jakis fabryczny znak nabity czy cos
vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
No tak o tym znaku cały czas pisze. NApisałem "na kole" - kole zamachowym przy skrzyni. Sa tam znaki. Ten zapłonu jest jakby wybity przecinakiem, kropka to ZZ.Gashkas pisze:Myslalem, ze wystarczy sciagnac ta zaslepke z obudowy skrzyni i tam juz bedzie jakis fabryczny znak nabity czy cos
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Gashkas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 687
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
- Lokalizacja: OKlahoma City
- Kontakt:
Aha, czyli lampe ustawic na 18 i szukac tego wciecia czy jak to nazwac?:>
Kurde, poprosze kumpla, mi sie to zlewa wszystko bo jeszcze tego nie robilem, chcialbym chociaz sprawdzic jaki jest teraz i czemu az tak przestawiony
Tak zapytam z ciekawosci - co to ta kropka (ZZ) ?
Kurde, poprosze kumpla, mi sie to zlewa wszystko bo jeszcze tego nie robilem, chcialbym chociaz sprawdzic jaki jest teraz i czemu az tak przestawiony
Tak zapytam z ciekawosci - co to ta kropka (ZZ) ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 29, 2008 17:59 przez Gashkas, łącznie zmieniany 1 raz.
vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Heh napisałeś 18 stopni przed GMP. GMP=ZZ czyli najwyżesz położenie tłoka. Kropka wybita oznacza własnie że tłok jest w najwyższym położeniu.Gashkas pisze:co to ta kropka (ZZ) ?
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
18 stopni jest na wolnych, a na wyskoich ze 35-40 nie pamiętam jużMaćkooo pisze:nie będzie już wyższe gdyz max wynosi własnie 18 stopni.
Gashkas, taka dokładność nie jest potrzebna, a jeśli już chcesz koniecznie to z tyłu siłownika 3-położenioweho masz śróbę którą zmniejszysz obroty do takich jak chcesz
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Gashkas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 687
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
- Lokalizacja: OKlahoma City
- Kontakt:
czyli jesli obroty beda na poziomie 800, moze nawet 850-900 to moge ustawiac na 18 przed GMP?Paweł Marek pisze: Gashkas, taka dokładność nie jest potrzebna, a jeśli już chcesz koniecznie to z tyłu siłownika 3-położenioweho masz śróbę którą zmniejszysz obroty do takich jak chcesz
nie mam w aucie juz takiego czegos jak silownik 3-polozeniowy, pierburga zastapil weber
vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Aha. możesz bo to niewleka różniica, na pewno będzie w granicach tolerancji. Poza tym to weber nie ma możliwośąci regulacjiobrotów wolnych? Nie wierzę. Ponadto do mk2 z pierwszych lat produkcji na gumowych poduszkach właśnie wyższe obroty około 950 mają zalecane żeby nie trzęsło budą od silnika.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Gashkas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 687
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
- Lokalizacja: OKlahoma City
- Kontakt:
Ma regulacje, tylko nie potrafie ich juz obnizyc pewnie z racji lewego powietrza. Mowisz da rady poprawnie ustawic gdy bedzie ok 900 nawet? Wg ksiazki jest 750 +-50 do korekty zaplonu. Nawet gdyby byly nizsze to i tak po ustawieniu ewentualnym wolne kolo 1000 sobie dam wlasnie zeby nie trzesloPaweł Marek pisze:Aha. możesz bo to niewleka różniica, na pewno będzie w granicach tolerancji. Poza tym to weber nie ma możliwośąci regulacjiobrotów wolnych? Nie wierzę. Ponadto do mk2 z pierwszych lat produkcji na gumowych poduszkach właśnie wyższe obroty około 950 mają zalecane żeby nie trzęsło budą od silnika.
vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Hmm wiele na ten temat szukałem i nigdy sie nie natknąłem na takie dane.Paweł Marek pisze:18 stopni jest na wolnych, a na wyskoich ze 35-40 nie pamiętam już
Spotkałem sie z wartości 16/18 stopni.
Spójrzcia na dole strony:
http://mk2.vwgolf.pl/dane3.html
30 stopni to jest dla regulatora odśrodkowego.
Co do ustawienia to najlpeiej tak jak opisałem ze zdjętym wężykiem od aparatu zaponowego. Wtedy na 6 stopnia i nie przejmujesz sie obrotami.
Tak to najprościej wygląda. >>
Ostatnio zmieniony śr kwie 30, 2008 13:16 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości