Wszystko wymienione a temp 100 i kipie woda. Help.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: wt maja 02, 2006 09:28
- Lokalizacja: Wolin / Koszalin
- Kontakt:
Wszystko wymienione a temp 100 i kipie woda. Help.
Witam serdecznie. Nie wiem co sie stalo z moim golfikiem. Otoz jade sobie ostatnio z Koszalina do Wolina ( 130 km ) w dosc ladna pogode (jakies 20 stopni ) i po odcinku 60 km temperatura wzrosla do ponad 100 i zapalila sie kontrolka od wodu. Wiec zjechalem na pobocze, patrze w zbiorniczek a tu sucho. Odczekalem swoje, dolalem z 1,5 litra wody i niby ok. Po jakis 20 km ta sama sytuacja. Znow zalalem uklad i stwierdzilem ze nie puszcza mi wody na duzy obieg. Wiec mysle termostat. Po dluuuuuugiej podrozy jakos dojechalem do Wolina. Nastepnego dnia kupilem nowy termostat, nowy czujnik temperatury, nowy termowlacznik i przy okazji nowe czujniki cisnienia oleju. Wszystko wymienialem, zalalem uklad i kicha.... Ogolnie woda idzie na chlodnice, termowlacznik nawet raz zalaczyl wentylatory ale dopiero przy temperaturze na czujniku 100. Sytuacja jest taka ze przy takiej temperaturze woda idze do gory i wywala nie calego litra na zieme przez zbiorniczek. Trzyma temperature lekko powyzej 100 i wywala wode. Uklad odpowietrzalem po zalaniu wody. Ogrzewanie jest i to konkretne ale dalej wywala wode i temperatura 100. Nie wiem oco chodzi. Moze ktos mial juz taka sytuacje. Juz mi rece opadaja i kompletnie nie wiem co sie dzieje.
Fakt tez jest taki ze golf jest rok czasu w kraju i w niemczech w serwisie mial wymianiana uszczelke pod glowica. Ja nie zauwazylem aby cos sie dzialo z uszczelka. Na bagnecie nie ma zadnych sladow wody, a w zbiorniczku nie ma oleju.
Tylko przy wymianie termowlacznika zauwazylem ze byl zaolejony. Tak sobie mysle czy moze byc to ze uszczelka byla walnieta, olej sie dostal do chlodnicy, w niemczech wymienili uszczelke ale nie wyczyscili ukladu ??
Prosze o jakies podpowiedzi co robic dalej.
Z gory slicznie dziekuje...
Fakt tez jest taki ze golf jest rok czasu w kraju i w niemczech w serwisie mial wymianiana uszczelke pod glowica. Ja nie zauwazylem aby cos sie dzialo z uszczelka. Na bagnecie nie ma zadnych sladow wody, a w zbiorniczku nie ma oleju.
Tylko przy wymianie termowlacznika zauwazylem ze byl zaolejony. Tak sobie mysle czy moze byc to ze uszczelka byla walnieta, olej sie dostal do chlodnicy, w niemczech wymienili uszczelke ale nie wyczyscili ukladu ??
Prosze o jakies podpowiedzi co robic dalej.
Z gory slicznie dziekuje...
tak to jest u mnie faza1 gotowanie i wyrzucanie wody , faza 2 nie dało sie uruchomić silnika po pomiarze , diagnoza uszczelka lub głowica , a dla czego nie ma reguły , wadliwa uszczelka , przegrzanie , w TD za duże doładowanie , jeśli uszczelka to śruby od głowicy też wymień koszt ok 24PLN (komplet), uszczelka metalowa ok 90 PLN + ewentualne planowanie głowicy ok 70 PLN jeśli głowica to koszta radykalnie rosną spawanie lub wymianaprochu pisze:A co dziwne wczesniej nie bylo wiekszych problemow z nim.
[ Dodano: 29 Kwi 2008 11:22 ]
Wiec czas sie wybrac na pomiar kompresji... A czy ewentualna wymiana uszczelki pod glowica jest skomplikowana operacja? Czy lepiej zostawic to "fachowca" ?
ja umiesz kluczami sie posługiwać to pikuś
[ Dodano: 29 Kwi 2008 11:26 ]
pamiętaj że głowica to jedno a rozrząd to drugie jak masz pojęcie to spoko
[ Dodano: 29 Kwi 2008 11:32 ]
tak w sumie ciężko doradzić ja dłubie odkąd pamiętam decyzja należy do ciebie
- andrew.zbyrko
- Gadatliwa bestia
- Posty: 589
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
prochu, Wymieniaj tylko na metalową, ja już wymieniałem 2 razy zmieniłem mechanika, a ten mówi ze do tego silnika [aaz] producent przewiduje tylko uszczelke metalowa!! wymienili i jest ok no i można dalej podkręcać golfa
topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
jak sam to klucz do głowic komplet ok 25PLN +klucza dynamometryczny , ja nigdy nie używałem klucza dynamometrycznego i zawsze było ok , co do rozrządu na 1 ogień znaki(sprawdzenie przed rozłożeniem) no i blokada wałka rozrządu sztaba ok 4mm wsuwana w wałek na końcu sam zdecyduj , starałem się ci to przedstawić w skrócie jak wygląda ta operacja a decyzja jest twoja
sprawdz wcześniej korek od zbiorniczka wyrównawczego oraz szcelnośc układu chłodzenia. Jest to układ ciśnieniowy i gdy się rozszcelni to będzie gotować i wywalać płyn przy niższej temperaturce. Ostatnio miałem taki przypadek, zrobiła się dziurka w układzie chłodzenia i ten sam efekt, wywalanie płynu przy niby normalnej temperaturce na wskaźniku. Co do uszcelki to radze dobrze zdiagnozować żeby się nie okazało że niepotrzebna robota. Jaki jest płyn ?? czy widać jakieś tłuste plamy?? jaki olej ? kolor? Przeważnie jak pada uszcelka to poznać można po: olej w układzie chłodzenia, woda w oleju w misce( kawa z mlekiem), biały dym z rury, ewętualnie wyraźne pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym podczas pracy silnika. Szukaj nieszcelności w układzie chłodzenia!! Jak się zagrzeje to przy delikatnym odkręcaniu korka płynu powinno ujść ciśnienie sykkk.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: wt maja 02, 2006 09:28
- Lokalizacja: Wolin / Koszalin
- Kontakt:
Aktualnie uklad zalany jest woda destylowana. Ale wczesniej na plynie (zielony borygo) podczas pracy silnika widac bylo w zbiorniczku jak robila sie taka jakby delikatna pianka. Na bagnecie nie zauwazylem zadnego plynu, w zbiorniczku nie widac tez plam oleju. Olej bez zadnych przebarwien. Ale jak wspomnilem wczesniej w zbiorniczku pojawiala sie czasem taka pianka...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: wt kwie 29, 2008 13:46
- Lokalizacja: województwo wielkopolskie
Witam. Miałem w zeszłym roku podobny problem z moim Golfem 1,6 TD. Woda mi sie gotowała, wywalało przez zbiorniczek i nie mogłem dojść do ładu. Wszyscy, tak jak tu koledzy na forum doradzali mi kosztowną wymianę uszczelki pod głowicą. Jednak nie dałem za wygraną. Po dokładnej analizie objawów i zachowań samochodu (sprawdzenie załączania wentylatora, czujników itd.) okazało sie że Golf II i III ma ustawiony bardzo wysoki pułap załączania wentylatora (95 stopni). Przy nalanej wodzie w układzie, zanim włączy się wiatrak woda już się gotuje. Oto moja rada - spuścić wodę z układu, z dużego obiegu i z małego wężami z dołu (jeden od chłodnicy drugi z bloku silnika). Po wykonaniu tej operacji zacisnąć węże z powrotem szczelnie. Następnie wybrać dobry płyn chłodniczy, który ma temp. wrzenia powyżej 100 ° (Petrygo 105° lub Prestone 135°). Po wykonaniu tej operacji u siebie wszystko działa do dziś, woda się nie gotuje, jednym słowem wszystko jest ok. Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: wt maja 02, 2006 09:28
- Lokalizacja: Wolin / Koszalin
- Kontakt:
Mam nowe wiesci w sprawie mojego nieszczesnego golfa. Wyglada na to ze to nie uszczelka pod glowica. Zostawilem auto kumplowi ktory dzis porobil kilka testow. Wykrecil calkowicie termostat i smigal golfem 120 - 140 km/h i sie nie grzal. Temperatura utrzymywala sie w granicach 70-80 stopni. Sprawdzal chlodnice i okazalo sie ze chlodnica byla goraca tylko z lewej strony. Wychodzi na to ze nie ma pelnego obiegu w chlodnicy czyli jest zasyfiona. Przypuszczam ze jak kiedys poszla uszczelka to dostal sie do chlodnicy olej. Uszczelke wymienili ale ukladu chlodzenia nikt nie czyscil. Jak wspominalem wczesniej na starym termostacie i termowlaczniku widac bylo stary, gesty olej. Teraz mam pytanie. Czy istnieje jakis dobry srodek ktorym moglbym przeczyscic chlodnice z tego oleju??
Czy lepiej dac sobie spokoj i kupic druga??
Czy lepiej dac sobie spokoj i kupic druga??
Pianką bym się raczej nie przejmował, jak zagotuje wode w układzie to z układu chłodzenia lubi wywalić jakiś syf który jest normalnie poprzyklejany na ściankach ukladu. Pływa wtedy czasem nawet taka rdzawa woda w zbiorniczku. Uważam że masz problem ze szcelnością układu chłodzenia. Musisz to dokładnie oblukać na zapalonym autku. Szukaj wycieków lub parowania (ponieważ układ jest gorący wyciekająca woda będzie odrazu parować i będzie lekki dymek) Zwróć uwage czu otwiera się termostat(kiedy zaczyna sie robić ciepły wąż dolny od chłodnicy. Pozycz i zamień korek zbiorniczka wyrównawczego. Jakie sa węże wodne? powinny być dość twarde (porównaj twardość na otwartym układzie a na zamkniętym i rozgrzanym silniku). Jak nic nie znajdziesz to próba ciśnieniowa cylindrów.prochu pisze:Aktualnie uklad zalany jest woda destylowana. Ale wczesniej na plynie (zielony borygo) podczas pracy silnika widac bylo w zbiorniczku jak robila sie taka jakby delikatna pianka. Na bagnecie nie zauwazylem zadnego plynu, w zbiorniczku nie widac tez plam oleju. Olej bez zadnych przebarwien. Ale jak wspomnilem wczesniej w zbiorniczku pojawiala sie czasem taka pianka...
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 130 gości