O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ile razy gaznik w VW doprowadzil Cie do rozstroju nerwowego :) ??

Czas głosowania minął ndz cze 11, 2006 00:27

ani razu
7
37%
1-5 razy
7
37%
6-10 razy
0
Brak głosów
stracilem rachube :)
3
16%
nawet nie chce mi sie nad tym zastanawiac :)
2
11%
 
Liczba głosów: 19

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » ndz kwie 27, 2008 10:18

Czyli jazda na benzynie, w aktualnym stanie Twojego gaźnika nie jest możliwa?

Ktoś ma pomysł(albo wie ;) ) jakie przeróbki należało by zrobić w Weberze by mógł być gaźnikiem ciśnieniowym? Uszczelnienie komory pływakowej wchodzi w grę?

[ Dodano: 27 Kwi 2008 10:19 ]
Czy może cały gaźnik trzeba by zabudować?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz kwie 27, 2008 18:53

Siemacie. No temat turbo ucichł u mnie z dwóch powodów

1. trudności w znaleźieniu Turbo pod kolektorem wydechowym
2. rozwaliłem Golfa i inne wydatki z tym związane :/

ale co do uturbienia silnika gaźnikowego mam taką konwencje.

- Gaźnik przed turbo
- gaźnik zamontowany na specjalnie przedłużonej kryzie, kryza zamontowana w tosamo miejsce
- gaźnik przesunięty w lewo (lub prawo) miejsce nad którym był gaźnik nad kolektorem ssącego pozostaje wolne
- w to miejsce dospawujemy kolanko przez które idzie ciśnienie bezpośrednio z turbinki
- do kryzy pod gaźnikiem dospawujemy kolanko przez które turbina zasysa powietrze z mieszanką.

ot i tyle.

Jak poskładam golfa to pewnie powróce do projektu.

pozdrawiam


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » ndz kwie 27, 2008 19:59

No właśnie, ale czy istnieje możliwość sensownego zamontowania IC w takim układzie? Czy czasem nie będzie za gorąco dla mieszanki w turbinie?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn kwie 28, 2008 17:05

Marszall pisze:ale co do uturbienia silnika gaźnikowego mam taką konwencje.

- Gaźnik przed turbo
- gaźnik zamontowany na specjalnie przedłużonej kryzie, kryza zamontowana w tosamo miejsce
- gaźnik przesunięty w lewo (lub prawo) miejsce nad którym był gaźnik nad kolektorem ssącego pozostaje wolne
- w to miejsce dospawujemy kolanko przez które idzie ciśnienie bezpośrednio z turbinki
- do kryzy pod gaźnikiem dospawujemy kolanko przez które turbina zasysa powietrze z mieszanką.
A gdzie IC?? :goof:



Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » wt kwie 29, 2008 11:09

Marszall pisze:ale co do uturbienia silnika gaźnikowego mam taką konwencje.

- Gaźnik przed turbo
- gaźnik zamontowany na specjalnie przedłużonej kryzie, kryza zamontowana w tosamo miejsce
- gaźnik przesunięty w lewo (lub prawo) miejsce nad którym był gaźnik nad kolektorem ssącego pozostaje wolne
- w to miejsce dospawujemy kolanko przez które idzie ciśnienie bezpośrednio z turbinki
- do kryzy pod gaźnikiem dospawujemy kolanko przez które turbina zasysa powietrze z mieszanką.

ot i tyle.
Ja bym dla świętego spokoju dorzucił jeszcze coś w rodzaju nawiewu na turbinkę (żeby choć trochę ją schłodzić).

Bazuje tutaj na wiedzy osób z tego forum, bo pomysł ten wydaje się całkiem logiczny:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=188211&c=78&f=25


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt kwie 29, 2008 11:18

ja mam pytanie z innej beczki. czy jesli poluzowal mi sie od gaznika silownik otwierajacy drugi przelot tak ze mozna bylo nim poruszac na boki to moglo to spowodowac spadek mocy?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » śr kwie 30, 2008 11:31

Zawsze nim można trochę poruszać;) Rozbierz siłownik i zobacz czy guma jest cała. 3 czy 4 śrubki wystarczy odkręcić, no i dolot jeśli zawadza.

[ Dodano: 30 Kwi 2008 11:32 ]
A jakbyś miał uszkodzony to mam w domu zapasowy siłownik:) PW jak co

[ Dodano: 01 Maj 2008 00:16 ]
Wygląda na to że rozwiązałem problem ssania w 1.3 . W 1.6 pewnie podobnie da się to zrobić:)


Co potrzeba:

wiertło 1 mm
wiertarka(najlepiej stołowa)
dysza rozruchowa z malucha(90)
szlifierka stołowa(może być pilnik do metalu)
szpikulec (albo wiertło około 1,2 mm, choć to już raczej tak bardzo nie stanowi)
przydało by się wykręcić wcześniej dyszę z weberka rozruchową(150)

By trochę rozjaśnić wprowadziłem swoje nazewnictwo;) :

otwory dolne - cztery otwory znajdujące się na ścianie bocznej dyszy na jednej wysokości, umieszczone co 90* na obwodzie. Znajdują się w dyszach z malca i kanta.

otwory górne - w dyszy z malca są dwa. Jeden nad drugim, dolny z nich znajduje się na takiej samej wysokości jak w dyszy z dużego fiata.
W dyszy z dużego fiata otwory górne są podobnie jak dolne - 4 rozmieszczone co 90* na ścianie bocznej, na jednej wysokości.

1. Bierzemy dyszę z malczana, szlifujemy(pilnikiem bądź szlifierką) jej zgrubienie między otworkami górnymi a dolnymi.

2. Następnie w ruch wiertarka z wiertłem 1mm - wywiercamy otworki górne w dyszy z małego fiata by upodobnić ją do dyszy z dużego, a więc co około 90 * na jednej wysokości(odpowiadającej wysokości takiej na której teraz umieszczony jest dolny z dwóch górnych otworów;) ) . Następnie wywiercone otwory powiększamy delikatnie szpikulcem, bądź jak mamy wiertło 1,2(to tak na oko ;) ) to od razu nim wiercimy.

Teraz nasza dysza przypomina już dyszę z dużego fiata - ma 9 otworów na ścianie bocznej(ta z dużego fiata ma 8 ).

3. Rozwiercamy otwór na spodzie dyszy(ten który POWINIEN** mieć 0,9 mm w dyszy z malucha, a w dyszy z kanta ma 1,5) wiertłem 1mm

** u mnie dla przykładu wyglądał na jakieś 0,5

W moim silniku działa(sprawdzone niestety tylko przy temp. otoczenia około 15 stopni, choć różnica jest znaczna - nie dusi się po dodaniu gazu, jak to miało zwyczaj przy dyszy standardowej z kaszla, a obroty trzyma równo na 2000 przy zimnym silniku) , choć pewnie część zabiegów jest bezcelowych. Przeglądając rysunki techniczne nie mogłem dokładnie dojść jak paliwo jest 'zasysane' przez otwory na ścianie bocznej więc imo lepiej dać do wszystkich 'dojście'(punkt 1) i zbliżyć naszą dyszę do oryginału(punkt 2).

Po tych zabiegach powinniśmy otrzymać dyszę z malucha z praktycznie identycznym rozkładem otworów jak dysza z webera 34 dchd , lecz z ważną dla nas średnicą równą 1mm.

Nie zdziwi mnie jak odpowiedniejszą średnicą będzie 1,1 może 1,2 mm.
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 17:15 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt maja 02, 2008 08:49

A co bez IC turbina nie pojedzie??
Na małym ciśnieniu??

Zastosowanie IC do układu jaki wymyśliłem raczej byłby niebezpieczne bo mogła by się w nim gromadzić mieszanka.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » pt maja 02, 2008 12:20

A swoją drogą, co z blow offem w przypadku gaźnika przed turbo ?


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » pn maja 12, 2008 19:41

brakuje mi 1 szpilki w weberze czy to bedzie problem ? :crazy:



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » śr maja 14, 2008 00:35

yolmen pisze:brakuje mi 1 szpilki w weberze czy to bedzie problem ? :crazy:
w sensie zeby przykrecic do kryzy? jesli nie zalapie falszywego powietrza to to nie problem, moim zdaniem, ale dla pewnosci skombinuj brakujaca ... :bajer:

[ Dodano: 14 Maj 2008 17:32 ]
ja w miedzyczasie wracam do webera z mechanicznie otwierana druga przepustnica - w tym z silownikiem membrana jest ok, tylko sie blokuje cos na osce .... i nie ma poweru :crazy:
wrzuce tamtego a tego z silownikiem sprobuje doprowadzic do lepszego stanu :bajer:

[ Dodano: 14 Maj 2008 19:25 ]
zwiazku ze zmiana na webera(konkretnie to FOS chyba), paliwowe dysze to 120 i 140 oraz powietrzne ok 200.
rurki emulsyjne nie wiem - jedna ma w sumie 16 dziur (4 x 4) - F30? na drugiej ktos zalutowal 2 gorne (od gwintu patrzac) a pisze na niej F35. ktora na pierwszy przelot? moze 'udroznic' ta F35? pomozcie :crazy:

[ Dodano: 15 Maj 2008 12:00 ]
jezdzil ktos na 1.6 na przelotach 25/27 i wiekszych dyszach? lub 24/26 i wieksze dysze niz 120/140? bo szukam wiecej mocy :bajer:
Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 02:16 przez Gashkas, łącznie zmieniany 1 raz.


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt maja 16, 2008 10:43

do 1.6 większe gardziele nie mają sensu, mocy nie przybywa zabardzo za to spalanie a i owszem.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » pn maja 26, 2008 08:15

elo chlopaki zalozylem u siebie weberka wkoncu :grin: moze ktos powiedziec jak ten gaznik wyregulowac bo na benzynie cos jest nie tak zadlawia sie i gasnie chodzi nie regularnie.na gazie dobrze :) jakby byla jakas serwisowka to rafsys@op.pl dzieki



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt maja 27, 2008 18:21

yolmen pisze:elo chlopaki zalozylem u siebie weberka wkoncu :grin: moze ktos powiedziec jak ten gaznik wyregulowac bo na benzynie cos jest nie tak zadlawia sie i gasnie chodzi nie regularnie.na gazie dobrze :) jakby byla jakas serwisowka to rafsys@op.pl dzieki
a jakie masz przeloty i dysze zalozone? co do gazu to sie nie znam ale na benzynie to metoda 'macajewa' tzn na wyczucie reguluje mieszanka, potem po przejechaniu kilku - kilkunastu km sprawdzam jak wyglada swieca i to by bylo na tyle chyba ...


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 290 gości