koszty remontu disla....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szypowski1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
Lokalizacja: brzeg
Kontakt:

koszty remontu disla....

Post autor: szypowski1 » pn kwie 28, 2008 22:03

witam...z przykrościa musze stwierdzic ze moj golfik wymaga remontu....po tym jak poprzedni własciciel pokazał wyobraznie i wpakował w niego jaies nowe patenty.....mianowicie ....auto kopci na zimnym jak i rozgrzanym silniku...bierze olej....po tym jak przyklejono mu głowice na slikon bierze tez płyn chłodniczy......w tej puszcze gdzie jest filter powietrza jest tez olej ....solnik od strony kolektora wydechowego jest cały zajechany olejem....
nie wiem czy warto sie pchac w remont tego co prawda auto spisywało sie bardzo dobrze....ze spalanie byłem zadowolony......
pozdrawiam i prosze o pomoc



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn kwie 28, 2008 22:11

Pamiętaj, że lepiej jest dokonywać remontu na swoim silniku niż czasem szukać innego. Po drugie zrób mu standardową diagnostykę silnika. Ciśnienie w cylindrach, ciśnienie oleju itp. Być może zakres prac nie będzie aż taki wielki a eliminując fuszerki poprzedniego właściciela przywrócisz mu pełną sprawność.

Zacznij zatem od diagnostyki a potem rozpocznij kalkulacje.

PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

greg

Post autor: greg » pn kwie 28, 2008 22:11

no to czapa w górę i oglądamy - pomiar (honowanie) cylindrów + sprawdzenie szczelności głowicy - wtedy wyjdzie co trzeba robić i czy jest to opłacalne



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn kwie 28, 2008 22:15

greg pisze:no to czapa w górę i oglądamy - pomiar (honowanie) cylindrów + sprawdzenie szczelności głowicy - wtedy wyjdzie co trzeba robić i czy jest to opłacalne
Po co je honować bez obróbki cylindrów? :chytry:


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
szypowski1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
Lokalizacja: brzeg
Kontakt:

Post autor: szypowski1 » pn kwie 28, 2008 22:17

yyy ja sie nie znam za bardzo na tym....



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn kwie 28, 2008 22:36

Zleć mechanikowi pomiar ciśnienia w cylindrach. Zrobi to specjalnym przyrządem i dostaniesz wykresik. Zobaczysz na nim orientacyjny stan pierścieni i szczelności gniazd zaworowych.
Sprawdź ciśnienie oleju w układzie wkręcając zamiast czujnika ciśnienia oleju manometr. Pomiar ten wskaże stan łożysk wału korbowego, korbowodowych oraz wałka rozrządu.

Sprawa prosta, jeżeli cylindry lub gniazda są nieszczelne a ciśnienie oleju jest prawidłowe a mechanik nie wykryje stuków to do pracy masz tylko cylindry, pierścienie oraz ewentualnie obróbka gniazd zaworowych.

Natomiast złe wyniki próby olejowej wskażą na zbyt duże zużycie łożysk ślizgowych wału korbowego itp. a zatem konieczna będzie całkowita rozbiórka silnika, wymiana panewek, szlifowanie wału korbowego itp.

Wszystko zależy zatem od stosunkowo nieskomplikowanej diagnostyki.

PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
szypowski1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
Lokalizacja: brzeg
Kontakt:

Post autor: szypowski1 » pn kwie 28, 2008 22:39

a jaki koszt takiej diagnostyki??



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn kwie 28, 2008 22:42

Trudno mi powiedzieć ale każdy szanujący się mechanik powinien mieć w swoim warsztacie takie narzędzia więc to nie jest wielki problem.
Z tego co pamiętam za badanie ciśnienia w cylindrach znajomy dał 30 zł.
PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

greg

Post autor: greg » pn kwie 28, 2008 22:45

Buli fan VW pisze:Po co je honować bez obróbki cylindrów? :chytry:
- moze inaczej wytłumacze - robiąc pomiar jak przy honowaniu cylindrów - uzyskujemy informacje jak duże jest jego zużycie - i ja dlatego używam tego terminu bo niektórzy dokonują jednego pomiaru cylindra który nie daje faktycznego obrazu zużycia cylindra - honowanie - czyli samo już wykonanie końcowej obróbki (o czym akurat nie myślałem tylko pojechałem skrótem myślowym jak eee brat jednego małego ale mającego duże wpływy) wiadomo że by nie było jako samo wykonane.
Jeśli cylinder byłby bardzo owalny to biorąc pod uwagę jego największe rozmiary zużycia mogłoby się okazać że ma ponadwymiar ostatniego szlifu co w konsekwencji dałoby zmuszenie do tulejowania czyli kosztów a jak koszty przewyższą zakup dobrego silnika to bez sensu ta cała robota

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 10:47 pm ]
Buli fan VW pisze:Z tego co pamiętam za badanie ciśnienia w cylindrach znajomy dał 30 zł.
no ja dałem 50 + nowe podkładki termiczne bo jak założyć spowrotem wtryski?



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn kwie 28, 2008 22:50

No to teraz rozumiemy się całkowicie :)
Istotnie są tacy, którzy mierzą zużycie silnika wsuwając czujnik tylko raz do cylindra nie tylko nie obracając go jak wspomniałeś ale też tylko na jednej wysokości. Nie rozumiem jak taki pomiar może być miarodajny ale jednak można...
PozdraVWiam!

[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:53 ]
To był gaźnikowiec;)


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
szypowski1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
Lokalizacja: brzeg
Kontakt:

Post autor: szypowski1 » pn kwie 28, 2008 22:56

wiecie co ...bede jedził tak jak jest ....ile pociagnie to jego...jak sie zjebie...to trudno....



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn kwie 28, 2008 23:02

Nie szkoda Ci? Masz samochód, który stał się w naszym kraju popularniejszy od malucha. Części są szeroko dostępne a konstrukcja prosta i solidna. Możesz sprawić by Twoje autko służyło Ci wiernie jeszcze długo. Zrobisz go konkretnie i będziesz miał spokój. Przemyśl to...
PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
szypowski1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
Lokalizacja: brzeg
Kontakt:

Post autor: szypowski1 » pn kwie 28, 2008 23:09

szkoga mo go ale ja nie pracuje i nie mam pieniedzy na remont ktory znając zycie ....bedzie mnie kosztowac ....



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » pn kwie 28, 2008 23:12

Mimo tego bedę nudny. Zaprowadź go na tę diagnostykę i po kalkulacji z zaufanym mechanikiem podejmij ostateczną decyzję. Życzę powodzenia!


PozdraVWiam!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 286 gości