koszty remontu disla....
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
koszty remontu disla....
witam...z przykrościa musze stwierdzic ze moj golfik wymaga remontu....po tym jak poprzedni własciciel pokazał wyobraznie i wpakował w niego jaies nowe patenty.....mianowicie ....auto kopci na zimnym jak i rozgrzanym silniku...bierze olej....po tym jak przyklejono mu głowice na slikon bierze tez płyn chłodniczy......w tej puszcze gdzie jest filter powietrza jest tez olej ....solnik od strony kolektora wydechowego jest cały zajechany olejem....
nie wiem czy warto sie pchac w remont tego co prawda auto spisywało sie bardzo dobrze....ze spalanie byłem zadowolony......
pozdrawiam i prosze o pomoc
nie wiem czy warto sie pchac w remont tego co prawda auto spisywało sie bardzo dobrze....ze spalanie byłem zadowolony......
pozdrawiam i prosze o pomoc
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Pamiętaj, że lepiej jest dokonywać remontu na swoim silniku niż czasem szukać innego. Po drugie zrób mu standardową diagnostykę silnika. Ciśnienie w cylindrach, ciśnienie oleju itp. Być może zakres prac nie będzie aż taki wielki a eliminując fuszerki poprzedniego właściciela przywrócisz mu pełną sprawność.
Zacznij zatem od diagnostyki a potem rozpocznij kalkulacje.
PozdraVWiam!
Zacznij zatem od diagnostyki a potem rozpocznij kalkulacje.
PozdraVWiam!
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Zleć mechanikowi pomiar ciśnienia w cylindrach. Zrobi to specjalnym przyrządem i dostaniesz wykresik. Zobaczysz na nim orientacyjny stan pierścieni i szczelności gniazd zaworowych.
Sprawdź ciśnienie oleju w układzie wkręcając zamiast czujnika ciśnienia oleju manometr. Pomiar ten wskaże stan łożysk wału korbowego, korbowodowych oraz wałka rozrządu.
Sprawa prosta, jeżeli cylindry lub gniazda są nieszczelne a ciśnienie oleju jest prawidłowe a mechanik nie wykryje stuków to do pracy masz tylko cylindry, pierścienie oraz ewentualnie obróbka gniazd zaworowych.
Natomiast złe wyniki próby olejowej wskażą na zbyt duże zużycie łożysk ślizgowych wału korbowego itp. a zatem konieczna będzie całkowita rozbiórka silnika, wymiana panewek, szlifowanie wału korbowego itp.
Wszystko zależy zatem od stosunkowo nieskomplikowanej diagnostyki.
PozdraVWiam!
Sprawdź ciśnienie oleju w układzie wkręcając zamiast czujnika ciśnienia oleju manometr. Pomiar ten wskaże stan łożysk wału korbowego, korbowodowych oraz wałka rozrządu.
Sprawa prosta, jeżeli cylindry lub gniazda są nieszczelne a ciśnienie oleju jest prawidłowe a mechanik nie wykryje stuków to do pracy masz tylko cylindry, pierścienie oraz ewentualnie obróbka gniazd zaworowych.
Natomiast złe wyniki próby olejowej wskażą na zbyt duże zużycie łożysk ślizgowych wału korbowego itp. a zatem konieczna będzie całkowita rozbiórka silnika, wymiana panewek, szlifowanie wału korbowego itp.
Wszystko zależy zatem od stosunkowo nieskomplikowanej diagnostyki.
PozdraVWiam!
PozdraVWiam!
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
- moze inaczej wytłumacze - robiąc pomiar jak przy honowaniu cylindrów - uzyskujemy informacje jak duże jest jego zużycie - i ja dlatego używam tego terminu bo niektórzy dokonują jednego pomiaru cylindra który nie daje faktycznego obrazu zużycia cylindra - honowanie - czyli samo już wykonanie końcowej obróbki (o czym akurat nie myślałem tylko pojechałem skrótem myślowym jak eee brat jednego małego ale mającego duże wpływy) wiadomo że by nie było jako samo wykonane.Buli fan VW pisze:Po co je honować bez obróbki cylindrów?
Jeśli cylinder byłby bardzo owalny to biorąc pod uwagę jego największe rozmiary zużycia mogłoby się okazać że ma ponadwymiar ostatniego szlifu co w konsekwencji dałoby zmuszenie do tulejowania czyli kosztów a jak koszty przewyższą zakup dobrego silnika to bez sensu ta cała robota
[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 10:47 pm ]
no ja dałem 50 + nowe podkładki termiczne bo jak założyć spowrotem wtryski?Buli fan VW pisze:Z tego co pamiętam za badanie ciśnienia w cylindrach znajomy dał 30 zł.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
No to teraz rozumiemy się całkowicie
Istotnie są tacy, którzy mierzą zużycie silnika wsuwając czujnik tylko raz do cylindra nie tylko nie obracając go jak wspomniałeś ale też tylko na jednej wysokości. Nie rozumiem jak taki pomiar może być miarodajny ale jednak można...
PozdraVWiam!
[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:53 ]
To był gaźnikowiec;)
Istotnie są tacy, którzy mierzą zużycie silnika wsuwając czujnik tylko raz do cylindra nie tylko nie obracając go jak wspomniałeś ale też tylko na jednej wysokości. Nie rozumiem jak taki pomiar może być miarodajny ale jednak można...
PozdraVWiam!
[ Dodano: 28 Kwi 2008 22:53 ]
To był gaźnikowiec;)
PozdraVWiam!
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości