Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk

Post autor: abrover » ndz kwie 27, 2008 20:50

Witam.

Z chęci eksperymentu i z chęci obalenia mitu, i z faktu, iż mam w mieście mechanika starej daty który 30 lat naprawia samochody i jeździ peugeotem 505 78' na oleju syntetycznym 5W40, zmieniam olej z mineralnego na pełny syntetyk.

Olej syntetyczny przy 100*C ma lepkość podobną lub nawet wyższą niż mineralny.

Mit o zakazie zmiany z mineralnego na syntetyk powstał chyba wśród kiepawych mechaników, którzy sugerują się gęstością (szybkością wypływania z butelki) w temperaturze pokojowej i myślą, że olej mineralny jest taki gęsty cały czas i nie wyleci przez niesprawności uszczelnień.

Aktualnie silnik (M40 - 290 000 km lub więcej) ciśnienie oleju ma powiedzmy że w miarę przyzwoite, wycieków zewnętrznych brak, kopcenia zero i zużycie oleju mineralnego niecałe 2 litry na 10 000 km w zależności od stylu jazdy a dźwigienki zaworowe zaczynają klepać od 4000 RPM oraz przy przytrzymywaniu na obrotach i lekkim ich upuszczeniu. Generalnie stan silnika średni, i dobrze, bo jeżeli nie stanie się nic jemu, to również nie stanie się nic wielu wielu silnikom samochodów tego forum, po takiej operacji.

Z oleju Mobil Super M 15W40 przechodzę na LOTOS SYNTETIC spełniający normę BMW LongLife-98 Oils.

Wymiany dokonuję jutro z rana, a w tym temacie dla zainteresowanych będę pisał czy z silnika nie zaczyna cieknąć, jak chodzi (dźwiękowo), jak jeździ i jak wygląda stan na bagnecie, jak wygląda rozruch itp.

Ten Lotos spełnia normę BMW i tylko to mnie interesuje.

Informację na forum VW podaję jako ogólną, dla informacji. Pozdrowienia od ekipy BMW :bigok:

Samochód w jakim tego dokonuję to BMW E30 318i silnik M40B18
Ostatnio zmieniony ndz kwie 27, 2008 20:54 przez abrover, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz kwie 27, 2008 20:55

Bardzo jestem ciekaw efektów :bigok:


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk

Post autor: raf1al » ndz kwie 27, 2008 21:07

abrover pisze:Witam.

Z chęci eksperymentu i z chęci obalenia mitu, i z faktu, iż mam w mieście mechanika starej daty który 30 lat naprawia samochody i jeździ peugeotem 505 78' na oleju syntetycznym 5W40, zmieniam olej z mineralnego na pełny syntetyk.

Olej syntetyczny przy 100*C ma lepkość podobną lub nawet wyższą niż mineralny.

Mit o zakazie zmiany z mineralnego na syntetyk powstał chyba wśród kiepawych mechaników, którzy sugerują się gęstością (szybkością wypływania z butelki) w temperaturze pokojowej i myślą, że olej mineralny jest taki gęsty cały czas i nie wyleci przez niesprawności uszczelnień.

Aktualnie silnik (M40 - 290 000 km lub więcej) ciśnienie oleju ma powiedzmy że w miarę przyzwoite, wycieków zewnętrznych brak, kopcenia zero i zużycie oleju mineralnego niecałe 2 litry na 10 000 km w zależności od stylu jazdy a dźwigienki zaworowe zaczynają klepać od 4000 RPM oraz przy przytrzymywaniu na obrotach i lekkim ich upuszczeniu. Generalnie stan silnika średni, i dobrze, bo jeżeli nie stanie się nic jemu, to również nie stanie się nic wielu wielu silnikom samochodów tego forum, po takiej operacji.

Z oleju Mobil Super M 15W40 przechodzę na LOTOS SYNTETIC spełniający normę BMW LongLife-98 Oils.

Wymiany dokonuję jutro z rana, a w tym temacie dla zainteresowanych będę pisał czy z silnika nie zaczyna cieknąć, jak chodzi (dźwiękowo), jak jeździ i jak wygląda stan na bagnecie, jak wygląda rozruch itp.

Ten Lotos spełnia normę BMW i tylko to mnie interesuje.

Informację na forum VW podaję jako ogólną, dla informacji. Pozdrowienia od ekipy BMW :bigok:

Samochód w jakim tego dokonuję to BMW E30 318i silnik M40B18


ja zmieniłem z 15Wcastrol na 10W lotos i lepiej w zimie pali :) efektów ubocznych brak oleju nie trzeba dolewać przejechane około 20000km
na 15W40 strasznie waliły popychacze (na zimnym) teraz już nie stukają!!
albo olej pomógł albo coś już sie tam całkiem zrypało :)
auto jeździ OK plam nie ma po oleju!!



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz kwie 27, 2008 21:49

Lootos to ja lałem do poloneza nie był zły ale norm nie spełnia


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » ndz kwie 27, 2008 21:51

grandilodz pisze:Lootos to ja lałem do poloneza nie był zły ale norm nie spełnia
no teraz zastanawiam sie nad 10W40 ale Mobila lub s powrotem castrol tylko nie wiem który lepszy!



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz kwie 27, 2008 21:55

Wypłucze wszystkie nagary , auto będzie jechało jak gdyby straciło połowę mocy i tyle jusz 8lat temu takowy eksperyment przeprowadziłem z kolegą na FIACIE CINQUECENTO 700



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » ndz kwie 27, 2008 21:56

Lotos sam sobie nie może przyznać BMW LongLife-98 Oils :chytry:



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » ndz kwie 27, 2008 22:12

abrover pisze:Ten Lotos spełnia normę BMW i tylko to mnie interesuje.
ja to myślałem że LOTOS to spełnia normy co najwyżej ZAZ tavria



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » ndz kwie 27, 2008 22:21

kiss pisze:
abrover pisze:Ten Lotos spełnia normę BMW i tylko to mnie interesuje.
ja to myślałem że LOTOS to spełnia normy co najwyżej ZAZ tavria
LOTOS SYNTETIC spełnia ACEA A3-98 / B3-98 / B4-98, MB 229.3, BMW LongLife-98 Oils, PORSCHE, VW 502.00/505.00 wyd. 01/97, OPEL GM-LL-B-025



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » ndz kwie 27, 2008 22:35

Poczekamy zobaczymy efekt takiej zmiany :chytry:


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » ndz kwie 27, 2008 22:46

i słusznie ... bo wszyscy tylko marudzą że nie można
a niech mi pokażą przynajmniej 1 osobę której zmiana na syntetyk rozwaliła silnik ...
Ostatnio zmieniony ndz kwie 27, 2008 22:49 przez zoso8894, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

Post autor: CzapCzap » ndz kwie 27, 2008 23:08

tomcio pisze:ci, jaki przebieg ma to BMW?
290 000 lub wiecej


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » ndz kwie 27, 2008 23:16

Mechanior co jeździ tym Peugeotem mówił, że jak leci z silnika to dolewać albo wymienić uszczelkę/i a nie wlewać coraz to gęstszy olej który tylko katuje silnik z rana. Mój ojciec mgr inż mechanik nawet w Ładę 2107 wlewał półsyntetyki :bajer:

Silnik M40 kosztuje około 800 zł, więc co najwyżej tyle zapłacę poświęcając się dla społeczności internetowej :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 233 gości