Gdzie podłożyć podpory?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Gdzie podłożyć podpory?
We wszystkich poradnikach dotyczących napraw znajduje się wzmianka o konieczności zabezpieczenia samochodu przed opadnięciem za pomocą podpór warsztatowych.
Niestety żaden z autorów nie pomyślał o tym, że jeżeli podniosę samochód za pomocą podnośnika to nie mogę już podłożyć podpory w miejscu wskazanym przez producenta bo zajmuje je łapa podnośnika! Jednocześnie producent zastrzega, że podnoszenie samochodu za elementy zawieszenia lub nadwozia w innych miejscach jest zabronione!
Dotychczas nie miałem tego problemu, w naprawach wystarczyło zdjęcie jednego koła. Jednak co zrobić gdy muszę zdjąć obydwa koła jednej osi?
Czy można bez ryzyka podnieść samochód za np. mocowanie wahacza do nadwozia?
Dysponuję podnośnikiem hydraulicznym typu >żaba< i trójnożnymi, regulowanymi podporami.
Nie chcę wgnieść progu ani też uszkodzić zawieszenia a jednocześnie nie chcę odbierać sobie przyjemności samodzielnych napraw.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i rady. PozdraVWiam!
Niestety żaden z autorów nie pomyślał o tym, że jeżeli podniosę samochód za pomocą podnośnika to nie mogę już podłożyć podpory w miejscu wskazanym przez producenta bo zajmuje je łapa podnośnika! Jednocześnie producent zastrzega, że podnoszenie samochodu za elementy zawieszenia lub nadwozia w innych miejscach jest zabronione!
Dotychczas nie miałem tego problemu, w naprawach wystarczyło zdjęcie jednego koła. Jednak co zrobić gdy muszę zdjąć obydwa koła jednej osi?
Czy można bez ryzyka podnieść samochód za np. mocowanie wahacza do nadwozia?
Dysponuję podnośnikiem hydraulicznym typu >żaba< i trójnożnymi, regulowanymi podporami.
Nie chcę wgnieść progu ani też uszkodzić zawieszenia a jednocześnie nie chcę odbierać sobie przyjemności samodzielnych napraw.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i rady. PozdraVWiam!
PozdraVWiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Przyznaję, że z deską jeszcze nie ćwiczyłem myślę że może to być to. Dziękuję. Zatem tył miałbym już podniesiony i grzecznie stojący na podporach.
A co z przodem? Aż korci by podłożyć pod tylne mocowanie przedniego wahacza, opodal belki, która przenosi energię kolizji na belkę podsiedzeniową. Co o tym sądzicie Koledzy?
A co z przodem? Aż korci by podłożyć pod tylne mocowanie przedniego wahacza, opodal belki, która przenosi energię kolizji na belkę podsiedzeniową. Co o tym sądzicie Koledzy?
PozdraVWiam!
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Przód podobnie.
Możesz też podnieść jedną stronę i podstawić podstawki wkładając krótkie deski pomiędzy podłogę a podstawkę - rozłożenie obciążeń.Analogicznie drugą i całe autko masz w górze.
Lokujesz to zaraz za złożeniem progu z podłogą na możliwie płaskim odcinku - i nic się nie dzieje.
Możesz też podnieść jedną stronę i podstawić podstawki wkładając krótkie deski pomiędzy podłogę a podstawkę - rozłożenie obciążeń.Analogicznie drugą i całe autko masz w górze.
Lokujesz to zaraz za złożeniem progu z podłogą na możliwie płaskim odcinku - i nic się nie dzieje.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 10:06
- Lokalizacja: KATOWICE (Brynów-Ligota-Centrum)
- Kontakt:
ja na lewarku warsztatowym auto podnoszę za progi wkładam tylko kawałek gumy (oczywiście jak są zdrowe) a kobyłki wstawiam pod mocowania wahaczy. Spokojnie możesz podnosić auto za wszystkie sztywne elementy zawieszenia oczywiście w granicach rozsądku i nie w miejscach gdzie możesz np uszkodzić jakieś gwinty, nakrętki itp.Wszelkie podłużnice tylne belki są bdb dobre do takich operacji.
Ostatnio zmieniony pn kwie 28, 2008 16:02 przez kanius1, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=200][b]Bear Lock do VW[/b][/size] - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1896184#1896184
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ogólnie to producent samochodu przewiduje zawsze conajmniej podnoszenie samochodu na dwa sposoby - albo lewarkiem za próg, albo podnośniekiem i wtedy przy każdym kole są miejsca do podnoszenia podnośnikiem. Kobyłkę powinieneś podstawić właśnie tam, a samochód możesz wcześniej podnieść zwykłym lewarkiem, znajdującym się na wyposażeniu samochodu.
- i włąśnie te wycięcia są po to, żeby podnieść lewarkiem za próg, potem podstawiasz kobyłkę w miejsca do podnoszenia na podnośniku kolumnowym.Buli fan VW pisze:Problem jednak w tym, że w wozie za który się zabieram próg jest osłonięty od dolnej krawędzi drzwi po całą szerokość dolnej części progu plastikowym fartuchem, rodzajem plastikowej osłony z wycięciami w odpowiednich miejscach na łapę podnośnika.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Dzięki za radę Lipek81,
Przypomniałeś mi, że w książce napraw dotyczącej Audi 80 1986-1991 są podane miejsca dla podnośnika kolumnowego.
A czy któryś z Kolegów zna może punkty dla popularnych VAGowskich płyt podłogowych typu Polo 94' Golf II, Golf III, Golf IV, Golf V, Passat B4? Sądzę, że temat jest wystarczająco szeroki by ktoś, kto skorzysta z szukajki znalazł coś dla siebie.
PozdraVWiam!
Przypomniałeś mi, że w książce napraw dotyczącej Audi 80 1986-1991 są podane miejsca dla podnośnika kolumnowego.
A czy któryś z Kolegów zna może punkty dla popularnych VAGowskich płyt podłogowych typu Polo 94' Golf II, Golf III, Golf IV, Golf V, Passat B4? Sądzę, że temat jest wystarczająco szeroki by ktoś, kto skorzysta z szukajki znalazł coś dla siebie.
PozdraVWiam!
PozdraVWiam!
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
W golfie mkII z przodu masz podporę zaraz za przenim kołem, ale jeszcze przed końcem błotnika - od spodu jest wspawane takie jakby koło z blachy. Z tyłu, to jest miejsce, jak zaczyna się podłużnica tylna - o ile dobrze pamietam, to trzeba podstawić kobyłkę właśnie pod tą podłużnicę.
Jeżeli chodzi o podnoszenie lewarkiem - na progach są wytłoczone takie trójkąty-wskazówki, gdzie podstawiać lewarek. Lewarek musi być dopasowany do progu - czyli posiadać wgłębienie na kant progu.
Ogólnie dobrze, że w końcu ktoś poruszył ten temat - niby prosta sprawa podnoszenie samochodu - a jak patrzę, jak to robią w niektórych stacjach obsługi, to krew mnie zalewa - podstawiają wysięgniki podnośnika kolumnowego pod próg, lub nie w tych miejscach, co trzeba. Dziwię się im - załóżmy, że ktoś przyjedzie jakimś zdezelowanym, przerdzewiałym samochodem - niech gość podłoży podnośnik pod próg, zamiast pod punkt, w którym należy to zrobić - i niech łapa podnośnika wejdzie w przerdzewiały próg jak w masło - warsztat ma problem. A jeżeli podnosi prawidłowo - to po pierwsze ten punkt jest wytrzymalszy, a po drugie, nawet jak samochód byłby tak przeżarty, że i tam by podnośnik by "wszedł w samochód", to gość w razie czego jest chroniony - robił wszystko zgodnie ze sztuką.
Druga sprawa to te wszystkie nieoryginalne lewarki - czasami nie mają tego wgłębienia na kant progu - wtedy ten kant zostaje pogięty, często znajdujące się w nim otwory odpływowe zostają w ten sposób zatkane, warstwa chroniąca przed rdzą (baranek, bitex itp.) zostaje uszkodzone, w pogiętych zakamarkach zbiera się woda - i potem próg rdzewieje.
Jeżeli chodzi o podnoszenie lewarkiem - na progach są wytłoczone takie trójkąty-wskazówki, gdzie podstawiać lewarek. Lewarek musi być dopasowany do progu - czyli posiadać wgłębienie na kant progu.
Ogólnie dobrze, że w końcu ktoś poruszył ten temat - niby prosta sprawa podnoszenie samochodu - a jak patrzę, jak to robią w niektórych stacjach obsługi, to krew mnie zalewa - podstawiają wysięgniki podnośnika kolumnowego pod próg, lub nie w tych miejscach, co trzeba. Dziwię się im - załóżmy, że ktoś przyjedzie jakimś zdezelowanym, przerdzewiałym samochodem - niech gość podłoży podnośnik pod próg, zamiast pod punkt, w którym należy to zrobić - i niech łapa podnośnika wejdzie w przerdzewiały próg jak w masło - warsztat ma problem. A jeżeli podnosi prawidłowo - to po pierwsze ten punkt jest wytrzymalszy, a po drugie, nawet jak samochód byłby tak przeżarty, że i tam by podnośnik by "wszedł w samochód", to gość w razie czego jest chroniony - robił wszystko zgodnie ze sztuką.
Druga sprawa to te wszystkie nieoryginalne lewarki - czasami nie mają tego wgłębienia na kant progu - wtedy ten kant zostaje pogięty, często znajdujące się w nim otwory odpływowe zostają w ten sposób zatkane, warstwa chroniąca przed rdzą (baranek, bitex itp.) zostaje uszkodzone, w pogiętych zakamarkach zbiera się woda - i potem próg rdzewieje.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 27, 2008 21:27 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
no w mk3 tez sa tkei miejsca podpór podnośnikiem poza tymi w progach? i drugie pytanko czy można w sytuacj alarmowej podlewarowac auto troch ebardzioe w strone srodka samochodu? od tego punku w którym trzeba zainstalwoac lewarek? (mam rozwarstwiony próg i wiem że to mi gdziez w warsztacie zafunodwali tylko nie wiem w którym a nie zosrtientowałem sie jak auto odbierałem:(
nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jeżeli chcesz podnieść samochód oryginalnym lewarkiem, to nie masz za bardzo innego wyjścia. Nie jestem pewien, czy w progu są w wyznaczonych miejscach jakieś wzmocnienia pod lewarek czy nie, no ale skoro masz pogięty kant, no to musisz trochę przesunąć lewarek, ważne, żeby był jak najbliżej miejsca, na który wskazują strzałki.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości