[MK2] Wspomaganie, jaki plyn dolac??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
[MK2] Wspomaganie, jaki plyn dolac??
jak w temacie . plynu mam ok 2mm ponizej min i nie wiem co dolac, prosze o porade. plyn ktory tam jest zalany wyglada na jakis zielony. co to za plyn?? gdzie kupic i ile kosztuje??
Ostatnio zmieniony pn lis 06, 2006 00:12 przez daaroo, łącznie zmieniany 1 raz.
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Jeśli zielony, to oryginał VW, z tego co pamiętam febi robi takie płyny, nie dolewaj przypadkiem czerwonego (bo jest gęstrzy i możesz skrócić żywotność pompy). Jeśli go nie będziesz mógł dostać w sklepach moto, podjedź do serwisu skody (taniej mają niż w VW).
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
ja jezdzilem 2 lata na czerwonym texaco i wszystko bylo w porzadku a zreszta do wszystkich samochodow leje wlasnie taki i nie zauwazylem jakichs negatywnych zmian w ukladzie kierowniczym[pompa,kolumna]. qmpel nawet probuje hipol atf i stwierdzil ze jak na hipol to jest kozak i nie ustepuje jakoscia np texaco a kosztuje ok 13 zeta za litr
A czy ten płyn się wymienia?
Przez dwa miesiące mój golfik stał w warsztacie i teraz kręcąc kółkiem w miejscu zaczeło mi wspomaganie delikatnie 'buczeć'. Ponoć to normalne jak autko długo stoi i miało mu przejść po kilku dniach, a tu nic - dalej buczy.
Może coś jest nie tak z tym płynem, albo wspomaganie siada?
pozdr.
Przez dwa miesiące mój golfik stał w warsztacie i teraz kręcąc kółkiem w miejscu zaczeło mi wspomaganie delikatnie 'buczeć'. Ponoć to normalne jak autko długo stoi i miało mu przejść po kilku dniach, a tu nic - dalej buczy.
Może coś jest nie tak z tym płynem, albo wspomaganie siada?
pozdr.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam.
Ja wymieniałem tydzień temu, zawiozłem autko do znajomego mechanika i za wszystko zapłaciłem 30 z. Zielony Febi, ale w cenie hurtowej (tam się warsztat zaopatrza).
Na pytanie "czy płyn się wymienia" powiem, że u mnie wspomaganie chodziło dość ciężko i pompa zaczęła minimalnie bzyczeć. Po wymianie chodzi neico lżej, a mechanik powiedział, że błyn miał konsystencję błota i czegoś takiego ejszcze nie widział. Wspomaganie po wymianie działa lżej, całkowicie przestało zgrzytać przy skręcaniu.
Napewno co jakiś czas trzeba wymienić, podczas tarcia w pompie powstaja metalowe zanieczyszczenia (mikrospopijne opiłki) które przyspieszają proces zużycia pompy, przewodów. Jeśli wspomaganie zgrzyta, lub płyn jest bardzo zanieczyszczony, to najlepiej wymienić płyn 2 raz po kilku dniach, tak, aby mieć pewność, że układ się wyczyścił. Przecież to minimalny koszt, porównywalny do kosztów przejechania 100 km po mieście (benzyniakiem) .
Pozdrawiam
[ Dodano: 10 Gru 2006 11:46 ]
Pozdrawiam.
Ja wymieniałem tydzień temu, zawiozłem autko do znajomego mechanika i za wszystko zapłaciłem 30 z. Zielony Febi, ale w cenie hurtowej (tam się warsztat zaopatrza).
Na pytanie "czy płyn się wymienia" powiem, że u mnie wspomaganie chodziło dość ciężko i pompa zaczęła minimalnie bzyczeć. Po wymianie chodzi neico lżej, a mechanik powiedział, że błyn miał konsystencję błota i czegoś takiego ejszcze nie widział. Wspomaganie po wymianie działa lżej, całkowicie przestało zgrzytać przy skręcaniu.
Napewno co jakiś czas trzeba wymienić, podczas tarcia w pompie powstaja metalowe zanieczyszczenia (mikrospopijne opiłki) które przyspieszają proces zużycia pompy, przewodów. Jeśli wspomaganie zgrzyta, lub płyn jest bardzo zanieczyszczony, to najlepiej wymienić płyn 2 raz po kilku dniach, tak, aby mieć pewność, że układ się wyczyścił. Przecież to minimalny koszt, porównywalny do kosztów przejechania 100 km po mieście (benzyniakiem) .
Pozdrawiam
[ Dodano: 10 Gru 2006 11:46 ]
No nieładne podejście do sprawy A jeśli kupisz nowsze autko od kogoś kto sobie tak samo pomyślał ??? Myślę, że 2 mm poniżej min. to nic się nei dzieje, przecież ustalali to min z jakimś zapasem.daaroo pisze:a pojezdze jeszcze z pol roku i zmieniam na nowszego golf to co tam
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 273 gości