Dzisiaj wymieniłem regulator napięcia. Musiałem szybko kupić i jedyny jaki dostałem na stacji benzynowej to KAE. I tu pojawia się problem. Kontrolka ładowania po odpaleniu cały czas się świeci aż do momentu gdy silnik przekroczy 2000 obr/min. Potem gaśnie i już się nie zapala aż do kolejnego odpalenia. Pomiary ładowania wykazały po odpaleniu mam 13.86 V, gdy włącze światła drogowe 16.67 V, dołączamy radyjko i wewnętrze oświetlenie i otrzymuje 13.41 V. Dodam jeszcze że na poprzednim regulatorze były zbyt krótkie szczotki ale cały alternator chodził tak jakby zamienił się w ogromny wiatrak. Na nowym regulatorze ten dźwięk znikł.
Czytałem na forum że podobno te KAE to jakiś szajs, czy zmienić na jakiś inny, a może jest jakiś inny powód. Bo te dźwięki na starym regulatorze to chyba nie łożysko skoro na nowym się wyciszył. A i jeszcze jedno zauważyłem że przy włączonym silniku pasek od alternator mi lekko faluje na boki i niewiem co może być przyczyną czy źle spasowana pompa wodna czy coś innego.
Coś z ładowaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:49
- Lokalizacja: Kościerzyna
- Dyziu14021991
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
- Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
- Kontakt:
napewno masz takie duże ladowanie ?? Jak tak to zmieni jak najszybciej regulator... napiecie ladownia powinno być w granicach 14-14.4 V i mozesz mieć juz pierscienie ślizgowe wytarte spr. czy masz pasek dobrze naciągnięty.tomek-bielawa pisze:gdy włącze światła drogowe 16.67 V
RAJEK
[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]
[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:53
- Lokalizacja: Lublin
Przede wszystkim naciągnij pasek a w razie konieczności wymień na nowy. Nie wiem jakiej jakości jest regulator KAE, ja mam firmy Hella.
Takie same ojawy z lekko żarzącą się kontrolką ładowania miałem u siebie, też zmieniłem regulator, kontrolka żarzyła się nadal. Jeździłem tak przez miesiąc aż pewnwgo dnia na skrzyżowaniu silnik zgasł, a po kilku próbach odpalenia padł też aku. Okazało sie, że konieczna była wymiana łożysk i mostka w alternatorze. Koszt to ok 200 PLN ale przynajmniej teraz nie ma problemu.
pozdro
Takie same ojawy z lekko żarzącą się kontrolką ładowania miałem u siebie, też zmieniłem regulator, kontrolka żarzyła się nadal. Jeździłem tak przez miesiąc aż pewnwgo dnia na skrzyżowaniu silnik zgasł, a po kilku próbach odpalenia padł też aku. Okazało sie, że konieczna była wymiana łożysk i mostka w alternatorze. Koszt to ok 200 PLN ale przynajmniej teraz nie ma problemu.
pozdro
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Moim zdaniem to nie regulator napięcia. Może i ta marka to przysłowiowy szajs ale skoror dopuszczono ją do obrotu to przez pewien okres powinna działać.
Na przyszłość polecam regulator firmy Hella - 50zł.
Przyczyną tego może być pasek klinowy. Przy alternatorze masz naciąg. Popuszczasz śrubę przy głowicy(te górną). :Potem bierzesz klucz 13 płaską i podciągasz śrubę od naciągu z ząbkami. Ugięcie powinno wynoisić na środku odległości pomiędzy 2 kołami pasowymi 10-15mm.
Moim zdaniem to nie regulator napięcia. Może i ta marka to przysłowiowy szajs ale skoror dopuszczono ją do obrotu to przez pewien okres powinna działać.
Na przyszłość polecam regulator firmy Hella - 50zł.
Przyczyną tego może być pasek klinowy. Przy alternatorze masz naciąg. Popuszczasz śrubę przy głowicy(te górną). :Potem bierzesz klucz 13 płaską i podciągasz śrubę od naciągu z ząbkami. Ugięcie powinno wynoisić na środku odległości pomiędzy 2 kołami pasowymi 10-15mm.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 374 gości