Advance timing mod

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pt sty 04, 2008 05:01

zaprzal pisze:w nim ostatnia nadzieja :lol: ;)
TROCHIM słyszysz nasze głosy ??????????????
:grin: :grin: :grin:


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pt sty 04, 2008 10:13

To_mas pisze: no chyba jedyna osoba która by to mogła jakoś sensownie poskładać i sprawdzić
Hmm... a robił to już nie jeden raz :satan:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sty 04, 2008 11:18

euglen pisze:
To_mas pisze: no chyba jedyna osoba która by to mogła jakoś sensownie poskładać i sprawdzić
Hmm... a robił to już nie jeden raz :satan:
i tak i nie powiedzialbym :green_fuck: jednak szkoda, ze w TD nie mozna podlaczac vaga, duzo by to ulatwilo ;)
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 11:19 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt sty 04, 2008 11:35

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ale ubaw :P

jeżeli jeszcze tego tu nie było to można sobie poczytać ogólnie zasadzie działania pompy VE

http://www.freetrust.be/piaa1/BoschFuel ... ypeVE2.pdf


i jeszcze to

http://vincewaldon.com/index.php?option ... &Itemid=53


a wracając do tematu to w całym tym modzie chodzi o to aby zwiększyć wyprzedzenie kąta wtrysku na wysokich obrotach silnika - wiadomo :D
Poniżej na fotce widać, że fabrycznie już czas wtryskiwanego paliwa nie zmienia się już od ok 4100 obr a powyżej 4300 obr zmniejsza się. Teraz trzeba zrobić tak aby ta wartość nie zmniejszała się, jest na to oczywiście kilka sposobów:


1. zaopatrujemy się w pokrywę mechanizmu z takiego typu pompy

http://moto.allegro.pl/item287438582_fi ... _2_8d.html

wystarczy tylko przekręcić a nasz przestawiacz wtrysku będzie mógł pokonać dłuższą drogę niż w oryginale.

2. rozebrać pompę i stoczyć/ściąć (jak to tam woli i jak lubi) tuleje mechanizmu ok 5-6mm wystarczy bo i tak już dłuższej drogi to ustrojstwo nie pokona /przeszkadza w tym już budowa korpusu pompy/

3. bawić się w wymianę sprężyn podkładek i innych cudów tylko w tym wypadku wypadało by to zgrać z ciśnieniem wewnętrznym w pompie. Jak wszyscy wiemy /lub się dowiemy czytając troszkę te materiały z góry/ przestawienie kąta zależne jest od ciśnienia wewnętrznego w pompie a to zależne jest od prędkości obrotowej pompy i regulatora ciśnienia no i nie tylko bo wymyślono kilka tików co by w chwili największego obciążenie to ciśnienie zwiększyć co by nam się silnik lepiej wkręcał - i to cudo już jest fabrycznie w pompach vw także nic nie trzeba dodatkowo robić.

Poukładane wg stopnia trudności :)

oczywiście można sobie powymieniać podkładki i sprężyny tylko nie będzie wiadomo jak to do końca pracuje np. zmniejszając grubość podkładki oczywiście przeniesiemy wyżej maksymalny czas wtryskiwanego paliwa ale również w całym zakresie obrotów przyśpieszymy kąt wtrysku można by to zniwelować przestawiając (zmniejszając) statyczny kąt o wartość jaka przyśpieszyliśmy jak ktoś lubi to proszę bardzo :)


to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Nissan Patrol K160

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 04, 2008 11:54

Trochim pisze:to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze :P
Trochim pisze:to są tylko moje przemyślenia jak coś popsujecie to nie moja wina i nie koniecznie musi tak być jak pisze :P


podpuszczasz nas :PP hehe

a tak na poważnie to wg twoich przemysleń wychodzi na to ze najbezpieczniejszy jest sposób 1 i 2 A próbowałeś któregoś z tych spospobów ?? mowie o 1 i 2 bo o 3 to szkoda gadać za duzo problemów :chytry:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sty 04, 2008 12:24

To_mas, 1,2 Trochim robil na mojej pompie i .... pewnie dziala, nie wiem tego sie pewnie nie da sprawdzic ani odczuc "dupohamownia" :green_fuck: na pewno sie kreci wysoko

ale moim zdaniem do tego modu, zeby to miec super dobrze zrobione to trzeba to jakos mierzyc na stole tak jak Trochim wspomnial i wiedziec o jaka wartosc przy jakich obrotach najlepiej przyspieszac itp...
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 12:28 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pt sty 04, 2008 23:00

kurde co tu sie dzieje.... ale materiału, ale na ile jest to skuteczne? ile to daje km, Nm? tyle ze jest warte zachodu??


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pt sty 04, 2008 23:42

tomogolf2 pisze:ile to daje km, Nm? tyle ze jest warte zachodu??
...ziarnko do ziarnka, zbierze sie miarka... :jezor:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob sty 05, 2008 00:55

Jakby ktoś miał dojście do takich dekielków jak podał Trochim, to bardzo prosze zapodać :PPP chętnie sie w taki zaopatrzę :D
ventil pisze:tomogolf2 napisał/a:
ile to daje km, Nm? tyle ze jest warte zachodu??

...ziarnko do ziarnka, zbierze sie miarka...
kolega chciał napisać zakładaj :P jak przetrwasz to i za tobą pojdą inni (ja)



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob sty 05, 2008 12:22

To_mas pisze:kolega chciał napisać zakładaj :P jak przetrwasz to i za tobą pojdą inni (ja)
no no tak mysle ale musze miec wszytko zapiete na ostatni guzik, zebrac wystarczajaco duzo informacji zeby czegos nie skiepsicić, bo to roznie bywa w zyciu :bajer:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob sty 05, 2008 15:16

Takiego moda to bym samemu nie ruszał. Bałbym się coś sknocić. Sam zrobiłem sibie governor moda, niby jest wszystko ok ale jak ustawię zbyt dużą dawkę to mi wolno z obrotów schodzi :). Dajcie lepiej Trochim, zarobić a on to wam profesionalnie zrobi :D


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob sty 05, 2008 21:28

adam16v pisze:dużą dawkę to mi wolno z obrotów schodzi
mam to samo bez gova :grin:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » wt kwie 22, 2008 20:20

tak sobie czytam i czytam i..... :grin: :grin: :grin: ; a już miałem sprzedawać golfine ale widzę że może jeszcze go trochę pomodze. Opcja nr. mi pasi ale zdjęcie z tą pokrywą mi nie wchodzi - ale wnioskuję że wystarczy wymienić tą pokrywę czy jeszcze coś trzeba zrobić (proszę o zdjęcie pokrywy) :helm:


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
dzidzia24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: czw lis 01, 2007 10:43
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: dzidzia24 » śr kwie 23, 2008 01:17

Mi też nie wyświetla .No i przy okazji dobrze byłoby wiedzieć w jakich pompach szukać takich pokrywek :chytry:
Ostatnio zmieniony śr kwie 23, 2008 01:18 przez dzidzia24, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=134][color=red][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783997&highlight=#1783997]Moje MK3 AAZ POWER :-)[/url][/b][/color][/size]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości