czemu swiatła nie świecą??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
czemu swiatła nie świecą??
witam
dzis pojawił sie taki problem...po umyciu ayta ...i silnika....przestały dzaiąłc mi swiatała mijania i dorgowe....są tylko postojowe....swiatłą dorgowe dzaiłają tylko w pozycji kiedy trzymam go w gurze...kiedy puszczam gasnie,,,gdzie normalnie powinien załączac swiatła drogowe....nie wiem gdzie jest problem.....przez myciem auta było oki....
prosze pomyzcie....
ozdrawiam
dzis pojawił sie taki problem...po umyciu ayta ...i silnika....przestały dzaiąłc mi swiatała mijania i dorgowe....są tylko postojowe....swiatłą dorgowe dzaiłają tylko w pozycji kiedy trzymam go w gurze...kiedy puszczam gasnie,,,gdzie normalnie powinien załączac swiatła drogowe....nie wiem gdzie jest problem.....przez myciem auta było oki....
prosze pomyzcie....
ozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2008 01:16 przez szypowski1, łącznie zmieniany 1 raz.
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
było więcej braków, ale kolega za moją poradą sprawdził wczoraj przekaźnik złącza X który okazał się trzaśnięty- po zmostkowaniu styków roboczych w skrzynce wróciły odbiorniki po złączu X poza światłami mijania i drogowymi- bezpiecznik w skrzynce wg szypowski1, są ok- stawiał bym na uszkodzenie(przypadkowe- nie związane z myciem) włącznika świateł, sprawdzał bym czy po zmostkowaniu styków 56 i X (przy sprawnym obwodzie X) lub mostkując styki 30 i 56 na włączniku (przy niesprawnym obwodzie X) powinny się włączyć mijania lub drogowe (w zależności od pozycji manetki) i powinna działać zmiana- , można by też ewentualnie sprawdzić (przy sprawnym obwodzie X) czy na przewodzie X przy właczniku świateł pojawia się w ogóle napięcie
co do samego mycia- miałem problemy z zalewaniem skrzynki w mk1(ten sam typ skrzynki co u kolegi) i ginęły mi różne rzeczy ale, aby tak razem światła mijania i drogowe ginęły przy sprawnym mrugnięciu- nie wiązał bym tego z ewentualnym przeciekiem do skrzynki
dawajcie pomysły bo siedziałem nad tym wczoraj korespondencyjnie z 3 godziny i mogłem sie przypadkiem zapędzić w jakąś ślepą uliczkę, świeże podejście mile widziane, bo mogłem się utwierdzić w jakimś błędnym przekonaniu i teraz w to brnę
co do samego mycia- miałem problemy z zalewaniem skrzynki w mk1(ten sam typ skrzynki co u kolegi) i ginęły mi różne rzeczy ale, aby tak razem światła mijania i drogowe ginęły przy sprawnym mrugnięciu- nie wiązał bym tego z ewentualnym przeciekiem do skrzynki
dawajcie pomysły bo siedziałem nad tym wczoraj korespondencyjnie z 3 godziny i mogłem sie przypadkiem zapędzić w jakąś ślepą uliczkę, świeże podejście mile widziane, bo mogłem się utwierdzić w jakimś błędnym przekonaniu i teraz w to brnę
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
witam dzis posprawdzałem wszystko...połaczenia bezpieczników ...przełączniki.....wszystko było....przynajmniej wygladało dobrze....włozyłem ten przekaznik ze spostkowanymi stykami roboczymi dalej to samo...tylko postojówki i dłogie gdy trzymam przełącznik w górze....wyjołem ten przełącznik koło liczników....zmostkowałem styki 30 i 56....nic....
zmostkowałem styki 56 i X...swiatła dzaiłały....dłogie normalniesie właczały....mijania tez....rozebrałem ten przełącznik...wszystko w nim wyglada na sprawne....wiec gdzie jest problem??? i czo moge jezdzic z mostkowanymi stykami?? czy cos moze sie przypalic??
pozdrawiam i prosze o pomoc
zmostkowałem styki 56 i X...swiatła dzaiłały....dłogie normalniesie właczały....mijania tez....rozebrałem ten przełącznik...wszystko w nim wyglada na sprawne....wiec gdzie jest problem??? i czo moge jezdzic z mostkowanymi stykami?? czy cos moze sie przypalic??
pozdrawiam i prosze o pomoc
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Przyjrzyj się dokładnie tym dwóm blaszkom co dotykają styków na obudowie przełącznika. Zobacz czy nie są nadpalone, i czy styki na tych blaszkach nie są jakby za krótkie. Jeżeli tak, to podegnij w blaszce te miejsca które chodzą po takich jakby prowadnicach na obudowie przełącznika. Chodzi właściwie o jedną z tych blaszek, bo druga jest chyba tylko od postojowych i się praktycznie nie zużywa.szypowski1 pisze:rozebrałem ten przełącznik...wszystko w nim wyglada na sprawne
Ja tak miałem właśnie, że po prostu się przełącznik skończył. Oczywiście jeżeli winny całemu zamieszaniu jest przełącznik.
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
przekaźnik złącza X nowy, włącznik koło licznika nowy, przełącznik w manetkach na 100% sprawny a jednak problem nadal istnieje- siedziałem wczoraj do 1 w nocy próbując rozwiązać sprawę rozmawiając na gg z szypowski1, a nie przyszło mi do głowy, że może być problem ze sterowaniem przekaźnika X- czyli wina może leżeć po stronie choćby kostki stacyjki ( ale tak to jest jak się nie grzebie w kablach tylko robi się coś korespondencyjnie na odległość 100 kilometrów w środku nocy)- będę myślał dalej be teraz to już i mnie sprawa nie daje spokoju- pewnie jest to jakaś drobnostka która robi wielki cyrk
weźcie pod uwagę nowy włącznik i przekaźnik ( i brak reakcji przekaźnika na przekręcanie stacyjki)- instalacja elektryczna tzw stary typ, może jakieś pomysły jeszcze przyjdą Wam do głowy
weźcie pod uwagę nowy włącznik i przekaźnik ( i brak reakcji przekaźnika na przekręcanie stacyjki)- instalacja elektryczna tzw stary typ, może jakieś pomysły jeszcze przyjdą Wam do głowy
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
- szypowski1
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz sty 27, 2008 00:07
- Lokalizacja: brzeg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 300 gości