Amortyzatory Mk III

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomisk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 01:17
Lokalizacja: CGD

Amortyzatory Mk III

Post autor: tomisk » pn wrz 26, 2005 21:10

Witam
Dzis okazyjnie miałem możliwość zbadać swoje amorki. I wyszło przód 69%, tył 49% jednak kolega który to mierzył nie za bardzo wiedział czy to dobry wynik czy nie. Co o tym sądzicie czy narazie można smiało jeździc czy zacząc się rozglądać za nowymi.


Pozdrawiam Tomek

ignac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn lis 22, 2004 22:33
Lokalizacja: silesia
Kontakt:

Post autor: ignac » pn wrz 26, 2005 21:24

tył do wyrzucenia już,przód hmmm nienajlepszy rozgładaj sie.Pamietaj tu chodzi o bezpieczenstwo Twoje i nasze



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn wrz 26, 2005 22:37

moim zdaniem kierowca najlepiej czuje kiedy amorki są do wymiany.....te testy różnie wychodzą....ja im do końca nie wierzę......jeżeli autem nie buja, nie puka i ogólnie przyczepność na nierównościach jest dobra to spokojnie można jeździć.....jeżeli natomiast zacznie dziać się z amorami coś złego to poczujesz.....i wtedy wymień ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 27, 2005 00:28

Na stacji do której jeżdżę 70 % pokazuje dla nowych amorków, a poniżej 40% nakazuja wymiane. Te urzadzenia sa do d.... Wiecej wiadomo z "bujania" autem i wrażeń podczas jazdy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ignac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn lis 22, 2004 22:33
Lokalizacja: silesia
Kontakt:

Post autor: ignac » wt wrz 27, 2005 13:11

trzeba pamietac o tym ,ze amorki zuzywaja sie stopniowo i przyzwyczajamy sie do tego jeżdżąc ciagle naszym autem,dopiero po wymianie na nowe łapiemy się za głowe : jak ja moglem na tym jezdzić?



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » wt wrz 27, 2005 13:48

ignac pisze:trzeba pamietac o tym ,ze amorki zuzywaja sie stopniowo i przyzwyczajamy sie do tego jeżdżąc ciagle naszym autem,dopiero po wymianie na nowe łapiemy się za głowe : jak ja moglem na tym jezdzić?
tu się nie do końca zgodzę.....jeżeli amorki zaczynają już być niebezpiecznie zużyte yo nie da się tego nie zauważyć.....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt wrz 27, 2005 14:10

70% to pokazuje na nowych amorach, 40% to juz sie kwalifikuje do wymiany. a te urządzenia do mierzenia to pic na wode....


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » wt wrz 27, 2005 14:41

Pic na wode jeżeli pomiar jest przeprowadzony byle jak i nie są zapewnione odpowiednie warunki wstępne do pomiaru. Kiedyś po powrocie z wakacji musiałem następnego dnia jechać na przegląd techniczny (miałem wydany nowy dowód rej. po tym jak został mi skradziony stary a urzędnicy nie wpisali ważności przeglądu tech.). Pojechałem. Diagnosta wjechał na stanowisko pomiaru sprawności amortyzatorów, uruchomił je i ku mojemu zdziwieniu stwierdził, że amortyzatory są do wymiany. Stwierdziłem, że to niemożliwe, bo samochód miał dwa lata i przejechane 65tyś km. Zapytałem więc człowieka czy przed pomiarem sprawdził ciśnienie w oponach. Zamyślił się i po chwili odpowiedział zawstydzonym głosem: "...nooo nie". Po skontrolowaniu ciśnienia i ustawieniu prawidłowego (z przodu było wbite ponad 2,5 atm a z tyłu 3,1 zgodnie z instrukcją dla przewożenia pięciu osób z dużym bagażem - passat) okazało się, że amortyzatory są w pełni sprawne. Jak widać ustawienie ciśnienia w oponach ma zasadnicze znaczenie przy pomiarze. Jeśli jest złe pomiar będzie niewiarygodny (wyjdą głupoty). Jeśli wyszło Ci tak jak napisałeś przy odpowiednim ciśnieniu to tył wymieniaj. Na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać!


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Martinez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt maja 13, 2005 11:29
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Martinez » wt wrz 27, 2005 14:47

ja na swoich mam 83% a nie mam nowych jak mam to rozumiec??

silnik 1.8 adz



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt wrz 27, 2005 14:52

to co pisał Krembul - musi byc własciwe ciśnienie w oponach - 83% to prawie nie możliwe - chyba że jeździsz na samych springach - amortyzator musi choć troche pracowac.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » wt wrz 27, 2005 15:56

Pewnie miałeś za małe ciśnienie w oponach. Wtedy większość drgań przejmnie opona i pomiar nie będzie wiarygodny.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Martinez
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pt maja 13, 2005 11:29
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Martinez » wt wrz 27, 2005 16:55

cisnienie mialem na 100% ok, zaznacze jeszcze ze to są sportowe amorki i sprezyny a tył mialem 82%



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt wrz 27, 2005 22:56

no to trzeba od razu tak mowic - jakbyś sobie wstawił stalową belkę zamiast amortyzatora to miałbyś sprawność 100%


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości