Od czego ten przewód? Dziwny gwizd i spore spalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grabtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 23:12
Lokalizacja: Białystok

Od czego ten przewód? Dziwny gwizd i spore spalanie

Post autor: grabtom » pn kwie 21, 2008 09:20

Witam,

pod maską mam coś takiego co widać na zdjęciu. Jak widać jeden przewód jest ucięty w połowie i nie mam pojęcia do czego ma być podłączony lub do czego był kiedyś podłączony. W warsztatach też nie mają pojęcia co to jest. Poradzili żeby sprawdzić w golfie z takim samym silnikiem, ale nie mam drugiego takiego pod ręką.

Czasem jak przy zimnym silniku przycisnę troszkę pedał to powyżej 2 tys. obrotów słyszę jakiś gwizd. Może to z tego przewodu? Ale to jest chwilowe i przechodzi po kilku sekundach, potem już nie ma żadnych dolegliwości.

Dodam jeszcze, że golfik pali mi po mieście 8-9 litrów, a poza tym wolno dochodzi do magicznych 90 stopni. W mieście zajmuje mu to około 12-15 minut jazdy (jakieś 8-9 km w mieście).

Będę wdzięczny za wskazówki.

Fotka poniżej:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 09:21 przez grabtom, łącznie zmieniany 1 raz.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn kwie 21, 2008 10:08

Widzę że masz model z klimatyzacją więc te przewody które idą do wnętrza odpowiadają za sterowanie obiegu powietrza w kabinie sprawdz czy to działa?Klawisz drugi obok climy.



grabtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 23:12
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grabtom » pn kwie 21, 2008 10:56

Pyton50 pisze:Widzę że masz model z klimatyzacją więc te przewody które idą do wnętrza odpowiadają za sterowanie obiegu powietrza w kabinie sprawdź czy to działa?Klawisz drugi obok climy.
Jak wcisnę przycisk wewnętrznego obiegu powietrza, to kontrolka na przycisku się świeci, a czy obieg autentycznie się zamyka to nie wiem. Chociaż z tego co pamiętam to w zimie przy włączonym zamkniętym obiegu szyby mi bardzo zachodziły parą, więc chyba to działa.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn kwie 21, 2008 11:19

To słychać na włączonym wentylatorze uderzenie klapki,bo tam jest siłownik pneumatyczny i on zamyka otwiera.Działa na uruchomionym silniku.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn kwie 21, 2008 11:26

chłopaki to nie ma nic wspólnego z klimą, to jest silnik 1,9 TD AAZ z turbiną KKK więc te przewody to przewody ciśnieniowe od turbiny.


Obrazek

grabtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 23:12
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grabtom » pn kwie 21, 2008 12:40

Sztomel pisze:chłopaki to nie ma nic wspólnego z klimą, to jest silnik 1,9 TD AAZ z turbiną KKK więc te przewody to przewody ciśnieniowe od turbiny.
Czyli rozumiem, że powinienem znaleźć jakieś miejsce w turbinie gdzie mógłbym przyłączyć ten ucięty przewód. Tak więc ten krótkotrwały świst pochodzi zapewne z tego przewodu.

Brak podłączenia tego przewodu może mieć jakiś wpływ na spalanie lub szybkość nagrzewania się silnika?

EDIT:

Pogrzebałem trochę na allegro i znalazłem kilka TD'eków z takimi przewodami.
W tych trzech drugi przewód idzie gdiześ między te dwie rury wychodzące spod szyby. Więc może jest to coś od klimy?
ObrazekObrazekObrazek

A tutaj przewód idzie do jakiegoś elementu, którego nie ma u mnie pod maską.
Obrazek


Jakieś nowe pomysły?
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 15:08 przez grabtom, łącznie zmieniany 3 razy.



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn kwie 21, 2008 22:33

Ustaliłeś czy obieg powietrza działa otwiera ,zamyka?To są przewody na bank od tego!Wszystko co związane z turbem zamyka się do komory silnika.Temat gdzieś nawet był poruszany z tym obiegiem. :bajer:



grabtom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 23:12
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grabtom » wt kwie 22, 2008 09:40

Problem rozwiązany. Faktycznie przewód był od tego zamkniętego obiegu powietrza. Jak włączałem ten przycisk to przewód zasysał powietrze. Między tymi dwoma ruramii które widziałem na innych fotkach był taki "pypek". Wetknąłem do niego ten przewód i teraz jak wcisnę przycisk zamkniętego obiegu powietrza słychać wyraźną różnicę.

Dzięki za pomoc Pyton50



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 22, 2008 15:14

zwracam honor chłopaki, zasugerowałem się tym, że klapka od obiegu wewnętrznego powietrza jest jak w Mk4 sterowana elektrycznie a okazuje się, że w Mk3 jednak pneumatycznie !


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości