Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » ndz kwie 20, 2008 22:49

luzipower, no nie do końca jest tak jak myślis z- dam ci przykłąd rakczek - on miał zegary z mfa z numerem 919 ale auto jest z lipca 1999 i zegary pomimo ze są bez CAN to sama wiązka CAN jest pociągnięta z kompa silnika i dlatego też mógł spokojnie wsadzić zegary z numerem 920 - jedyny mankament - trza wygasić kontrolkę airbag bo przed 2000 rokiem sterownik airbag jest bez CAN

[ Dodano: Nie Kwi 20, 2008 10:50 pm ]
luzipower pisze:01.05.99
od tego dnia zgodnie z wiedzą ETKA - wprowadzono CAN na kompa :bigok:

[ Dodano: Nie Kwi 20, 2008 10:52 pm ]
luzipower, najprościej - podszybie weg - masz na środku komp silnika - widoczne 2 wtyczki - jedna szersza - wypinasz ja poprzez odsunięcie takiego prostokątnego zaczepu z boku wtyczki - potem odpinasz podważając 2 ząbki - osłonę kabli z tej wtyczki - jak widzisz 2 kable pomarańczowe - takie o średnicy 0,35mm to jest ok



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » ndz kwie 20, 2008 23:10

dzięki śliczne - jutro z samego rana będę szpekał ! w połowie już mam banana na gębie (jedynie, że 01.05.99 to data 1 rejestracji, a to nie to samo co produkcji :-( ) ale zobaczymy jutro !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

greg

Post autor: greg » ndz kwie 20, 2008 23:15

luzipower, daj numer VIN na pw to ci powiem kiedy wyprodukowali



Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » pn kwie 21, 2008 02:15

greg pisze:jedyny mankament - trza wygasić kontrolkę airbag bo przed 2000 rokiem sterownik airbag jest bez CAN
I wlasnie z Gregiem poradzilem sobie z tym tez.

Pialsem wczesniej ze przelutowalem inna kontrolke po to by na przegladzie nie czepiali sie braku jej. Rozwiazanie bylo jakies ale w razie czego nie wiedzialbym ze z poducha cos sie zle dzieje.

Zrobilismy wiec tak ze podpielismy sygnal od poduchy pod kontrolke od klockow hamulcowych,nastepnie sama kontrolke przenioslem w prawidlowe miejsce czyli tam gdzie poduszka podswietla sie.
Widac na zdjeciach diode i kableki.

Dioda jest w prawidlowym miejscu ale zasilanie bierze z diody od klockow-ta odlutowalem to znaczy wylaczylem Obrazek Obrazek

No i wszystko teraz w 100% gra



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn kwie 21, 2008 13:37

sprawdziłem dzisiaj podszybie i niestety jak mówił greg - nie mam żadnych pomarańczowych ! jest jedynie żółto/czarny, a to nie to samo !

Obrazek

ok - teraz pytanie czy z benzyny zegary będą pasowały do diesela ! jeden koleś z allegro twierdzi, że będą pasowały tylko muszę przełożyć tarcz obrotomierza, żeby dobrze odczytywać ! drugi mówi, że przełożenie nic nie da, bo właśnie wtedy będą błedne odczyty prze ze mnie i jedyna opcja to zostawić od benzyny i pamiętać, że od 5000 jest czerwone pole ! (albo dorobić tacz z podziałką od beny, ale z progiem czerwonym od klekota !)

ktoś się orientuje jak z tym tematem ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 17:26 przez luzipower, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » pn kwie 21, 2008 13:46

Proponowalbym nie ryzykowac i kupic benzyne do benzyny albo deasla do deasla...

Moim zdaniem sa inaczej wyskalowane i bedzie bledny odczyt



Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » pn kwie 21, 2008 14:36

ale skoro ja mialem predkosciomierz do 220 a teraz mam do 260 i mi dobrze pokazuje predkosc to dlaczego inaczej mialoby byc z obrotomierzem? przeciez wszystko idzie impulsowo



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn kwie 21, 2008 14:43

no właśnie tak samo myślę ! ktoś ma od beny w dieselu ?


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » pn kwie 21, 2008 18:39

predkosciomierz bedzie działał poprawnie bo masz sygnal brany ze skrzyni i to nie robi roznicy
co do obrotomierza to niestety wskazania z benzyny w liczniku diesla beda nieprawidlowe i odwrotnie ;/



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn kwie 21, 2008 19:35

no i się nie dogadałem z tym kolesiem ! strzelił mi negatywem, więc pozostało mi tylko odpowiedzieć tym samym :green_fuck: czyli trzymam się diesela ! dziękówka !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn kwie 21, 2008 21:28

zaprzal pisze:u Cinka bylo wyciagane sprzetem z Elprosys ktory kosztuje nieco wiecej niz chinski vagtacho z allegro...
ale to nie o mnie chodzi ? bo u mnie elpro nie grzebał:)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 21, 2008 22:35

ale to nie o mnie chodzi ? bo u mnie elpro nie grzebał:)
nie o Ciebie chodzi :green_fuck:

o Cinka Marcinka ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » sob kwie 26, 2008 22:01

Ostatnio przeglądałem allegro i znalazłem liczniki do MK4 Diesel bez CAN (bez FIS ale z MFA) numer 1J0 919 880 D
oto linki:
licznik1
licznik2

oraz nieznany numer, ale sprzedający pisze, że ma MFA i pasuje do MK4 98rok
licznik3

może ktoś poluje na takie:)


pozdrawiam
seti

greg

Post autor: greg » sob kwie 26, 2008 22:46

seti, a co powiesz na to? http://cgi.ebay.de/Golf-4-Bora-Tacho-Ko ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Golf-4-Bora-Tacho-TD ... dZViewItem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 123 gości