Pasek rozrządu - swoisty rekord
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pasek rozrządu - swoisty rekord
Zasiedziałem się troche czytajac stare posty, trafiłem na te dotyczące paska rozrządu. Kilka godzin temu wróciłem z serwisu mojego przyjaciela, dokad udałem się celem wymiany w.w elementu, tudzież płynów eksploatacyjnych. Teza potwierdzajaca że MK II to ostatnie solidne auto. 126 tys. km; 16 lat a po zdjeciu pokrywy rozrządu oczom moim ukazał sie oryginalny pas rozrządu !! Cechowny zielonymi znakami VW Audi stary, poczciwy, żylasty Pirelli. Zewnetrznie wygladał wręcz tragicznie, sparciały i spękany, wyślizgany od napinacza, ale od wewnetrznej stony wyglada wciaż stabilnie. Żywotność paska obliczona jest na 90 tys. km lub 5 lat. W dzisieszych silnikach 1.8 T 130 KM, pasek przewiduje się, a własciwie przewidywało na 150 tys. Z uwagi na dużą liczbe awarii napedu rozrządu, VW wprowadził limit 90 tys. dla wszystkich silników (tak na marginesie: jako OEM stosuje się paski Contitech)
I już jako czysta ciekawosta, a jednocześnie potwierdzenie wspomnianej tezy szczęki hamulcowe SBS zostawiłem "w rozliczeniu" bo moje oryginały wciąż są w dobrej kondycji(NITOWANE), na cylinderkach ani śladu wycieku, najwiekszym zaskoczeniem była wymiana płynu hamulcowego, a właściwie brunatnej mazi, złożyłem klucz na odpowietrznik, krótkie uderzenie dłonią i... odkręcony. 16 lat !! Zakładam sie o co chcecie że za 16 lat w Octavii II wymiana odpowietrznika bedzie możliwa tylko z komplecie z belką
I już jako czysta ciekawosta, a jednocześnie potwierdzenie wspomnianej tezy szczęki hamulcowe SBS zostawiłem "w rozliczeniu" bo moje oryginały wciąż są w dobrej kondycji(NITOWANE), na cylinderkach ani śladu wycieku, najwiekszym zaskoczeniem była wymiana płynu hamulcowego, a właściwie brunatnej mazi, złożyłem klucz na odpowietrznik, krótkie uderzenie dłonią i... odkręcony. 16 lat !! Zakładam sie o co chcecie że za 16 lat w Octavii II wymiana odpowietrznika bedzie możliwa tylko z komplecie z belką
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
ja tez jestem zaskoczony swoim vw:) ma coprawda 14 lat bo z listopada 90 i przebieg 140tys, ja zrobiłem 7 tyś od kupna, czyli od poczatku lipca. i pieknie śmiga wszystko. jak go mechanik obejrzał znajomy to sie puknoł w głowe i powiedział ze niema co zmieniać bno wszystko jak nowe, pasek rozrzadu praca silnika świece rpzewody, linki itp posprawdzał i ponoć jakby dopiero co wymieniane. a olej jak bursztyn:) taki piękny kolor:)
jak oglądałem podwozie i blacharke to też byłem w szoku, moze to dla tego ze jezdziłem z ojcem jego polonezem rocznik 96, co praweda tam pofdłogi nie zarło ale wszystko inne, niemówie juz o pracy układu napedowego i nietylko samochodu.
O 6 lat starszy golf z oryginalnymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi karoserii i podwozia do dzis ani sladu rudej:) a przewody hamulcowe, boże ja bym tylko chwalił:), jak by ktoś siedział i szmatką czyścił, podłoga bez odbić zabezpieczen itp. zaden przegub ani tylejka nie były zużyte, byłem w szoku. Spodziewałem sie ze wymieni epołowe zawiesenia i bede miał z silniczkiem przeprawe:) jednak auta z niemiec maja to do siebie ze są w nienajgorszym stanie, ja trafiłem na bdb egzemplaż, jak go gdzieś na drzewie nie zostawie, odpukać, to mam nadzieje ze pojeżdze długo nim:)
Pozdrawiam wszystkich wielbicieli VW, ja jestem nim od lipoca i sie to nie zmieni prędko. Golf górą:)
jak oglądałem podwozie i blacharke to też byłem w szoku, moze to dla tego ze jezdziłem z ojcem jego polonezem rocznik 96, co praweda tam pofdłogi nie zarło ale wszystko inne, niemówie juz o pracy układu napedowego i nietylko samochodu.
O 6 lat starszy golf z oryginalnymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi karoserii i podwozia do dzis ani sladu rudej:) a przewody hamulcowe, boże ja bym tylko chwalił:), jak by ktoś siedział i szmatką czyścił, podłoga bez odbić zabezpieczen itp. zaden przegub ani tylejka nie były zużyte, byłem w szoku. Spodziewałem sie ze wymieni epołowe zawiesenia i bede miał z silniczkiem przeprawe:) jednak auta z niemiec maja to do siebie ze są w nienajgorszym stanie, ja trafiłem na bdb egzemplaż, jak go gdzieś na drzewie nie zostawie, odpukać, to mam nadzieje ze pojeżdze długo nim:)
Pozdrawiam wszystkich wielbicieli VW, ja jestem nim od lipoca i sie to nie zmieni prędko. Golf górą:)
Mk3 GTI 16V ABF
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 330 gości