czunik temp od świec

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

czunik temp od świec

Post autor: vwlubek » ndz kwie 20, 2008 11:43

Który z czujników temperatury w silniku SB odpowiada za długość grzania świec i jak sprawdzić poprawność jego działania??

Z góry dzięki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz kwie 20, 2008 11:47

Jak otwierasz maskę to po prawej stronie głowicy masz plastikowy króciec, do którego podłączony jest wąż do chłodnicy. W tym króćcu masz 2 czujniki: jeden od grzania świec a drugi od wskaźnika temperatury cieczy na desce rozdzielczej. Najprościej zamiennie popodłączać wtyczki i zobaczyć czy będzie taki sam efekt jak wcześniej.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » ndz kwie 20, 2008 11:49

sprawdzic jego rezystancje przy odp temp. Obrazek


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » ndz kwie 20, 2008 13:53

jeśli wartości podane w tabeli tyczą się też dwustykowego czujnika i jest to ten w poziomie a nie w pionie to ma ok 6350ohm,czyli niby dobrze...ten pionowy w tym samym czasie ma ok1700...



Olaf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob sty 14, 2006 20:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Post autor: Olaf » ndz kwie 20, 2008 13:57

U mnie to ten po prawej (stojąc przodem do auta) - umieszczony jest prawie poziomo. Drugi umieszczony pionowo jest odpowiedzialny - jak słusznie powiedział Kolega Benito - za wskazanie temperatury cieczy chłodzącej (czyli za wskazania na tablicy zegarów).

Poprawność jego działania sprawdzisz w następujący sposób :
1. Przy obecnej temperaturze na dworze po przekręceniu kluczyka na ZIMNYM silniku świece powinny grzac ca 7/8 sekund (tyle powinna świecić żółta żaróweczka).
2. Gdy silnik uzyska temperature roboczą przy każdym kolejnym jego włączaniu kontrolka nie powinna się zapalać.

Jeżeli tak jest u Ciebie to jest wszystko w porządku. W przeciwnym razie warto kupić nowy czujnik - wydatek 10 złotych ;)

Pozdrawiam :pub:


:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » ndz kwie 20, 2008 20:26

Pytałem dlatego,że na zimnym niezależnie od pory roku grzeje bardzo długo, potem za każdym razem też grzeje z tym,że kontrolka świeci się krócej...no i jeszcze ma tak,że po każdym odpaleniu świece grzeją jeszcze jakieś 2 min. Wiem,że występowały dwa zestawy przekaźników tzn długiego i szybkiego grzania, ale czujnik i tak powinien być sprawny...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 231 gości