Lewe powietrze - ciąg dalszy walki...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Lewe powietrze - ciąg dalszy walki...
Witam kolegów.
Od jakiegoś czasu próbuję uporać się z wolnymi obrotami w moim mk2, 1.3 MH na gaźniku 2E3 plus do tego LPG. Podejrzewałem lewe powietrze. Zmieniłem podstawę gaźnika, wymieniłem przewody podciśnieniowe, siłownik pull-down, siłownik przepustnicy II przelotu. Było tak, że jak zatkałem mikser ręką, to żadnej reakcji nie było. Silnik chodził sobie nadal, nie zmieniły się nawet obroty. Teraz po wymianie tych części jak zatkam ręką mikser, to silnik się trochę przydusza, ale chodzi nadal, tyle że na wolniejszych obrotach. Robiłem próbę z dezodorantem i nigdzie w około nic się nie dzieje oprócz miejsca wokół miksera. Nawet słychać że gdzieś tam ciągnie powietrze.
I teraz moje pytanie: czy pomiędzy mikserem a korpusem gaźnika musi być szczelność? Założyłem tam w sumie oring, ale to nic nie pomogło. Może by to na silikonie dać? Sprawdzałem to na benzynie, bo na gazie jak zdejmę pokrywę filtra powietrza to ledwo chodzi i gaśnie.
Od jakiegoś czasu próbuję uporać się z wolnymi obrotami w moim mk2, 1.3 MH na gaźniku 2E3 plus do tego LPG. Podejrzewałem lewe powietrze. Zmieniłem podstawę gaźnika, wymieniłem przewody podciśnieniowe, siłownik pull-down, siłownik przepustnicy II przelotu. Było tak, że jak zatkałem mikser ręką, to żadnej reakcji nie było. Silnik chodził sobie nadal, nie zmieniły się nawet obroty. Teraz po wymianie tych części jak zatkam ręką mikser, to silnik się trochę przydusza, ale chodzi nadal, tyle że na wolniejszych obrotach. Robiłem próbę z dezodorantem i nigdzie w około nic się nie dzieje oprócz miejsca wokół miksera. Nawet słychać że gdzieś tam ciągnie powietrze.
I teraz moje pytanie: czy pomiędzy mikserem a korpusem gaźnika musi być szczelność? Założyłem tam w sumie oring, ale to nic nie pomogło. Może by to na silikonie dać? Sprawdzałem to na benzynie, bo na gazie jak zdejmę pokrywę filtra powietrza to ledwo chodzi i gaśnie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Powinno być szczelnie. Głównie dlatego żeby nieprzefiltrowane powietrze nie leciało. Małe nieszczelności w tym miejscu nie mają żadnego wpływu na pracę na benie, ale na gazie pewne mają, bo jest on na lewe powietrze bardziej wrażliwy . Często nawet zmiana filtra powietrza powoduje konieczność regulacji wolnych na LPG.
Silikon odradzam, wpadnie trochę do gaźnika i pozatyka dysze. Uszczelka gumowa wystarczy plus dokręcenie miksera śrobkami do gaźnika lub chociaż dobrze trzymająca klamra druciana od góryna lewe powietrz
Silikon odradzam, wpadnie trochę do gaźnika i pozatyka dysze. Uszczelka gumowa wystarczy plus dokręcenie miksera śrobkami do gaźnika lub chociaż dobrze trzymająca klamra druciana od góryna lewe powietrz
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 22:23 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Tak podejrzewałem, bo w sumie mieszanka robi się w mikserze, a skoro bierze powietrze spod miksera, to zubaża mieszankę, która powstała ciut wyżej - tak mi się wydaje przynajmniejPaweł Marek pisze:Małe nieszczelności w tym miejscu nie mają żadnego wpływu na pracę na benie, ale na gazie pewne mają, bo jest on na lewe powietrze bardziej wrażliwy
No właśnie dałem taki oring, ściągnięty z innego gaźnika, ale to nic nie pomogło. Co do skręcenia, to brakuje mi tam jednej śrubki, ale za nic w świecie nie mogłem dopasować żadnej z tych co miałem. Jakiś dziwny gwint tam jest czy co? Może ktoś wie jaka tam śrubka ma być? Poza tym mikser ma 4 dziurki, a śrubki mogą być trzy. Mam dwie śrubki, jedna dziura jest wolna bo nie ma śrubki, a jedna nie wiem po co. W sumie to wziąłem nawet zatkałem te dwie wolne taśmą izolacyjną.Paweł Marek pisze:Uszczelka gumowa wystarczy plus dokręcenie miksera śrobkami
Byłem na regulacji u gazowników, niby wolne obroty dobre, ale się trochę wahają, czasami nawet spadną na 300-400 ale silnik nie gaśnie.Paweł Marek pisze:a co do tej niewłaściwej pracy to próbowaleś zwyczajnej regulacji?
Zmieniałem też kable, kopułkę i palec.
A może mikser jest jakiś takiś nie pasujący do tego gaźnika, że dobrze nie przylega...
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 22:36 przez MiSzOn, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Raczej na LPG. Na benzynie też trochę, ale to już inna bajka, bo nie mogę doprowadzić pracy silnika na PB do porządku. Jak mu depnę gaz to ma takie lekkie zdławienie a potem się wyrywa. I pali tyle że boję się sprawdzać ile dokładnie, bo jak pojadę jakiś kawałek to wskazówka ucieka w oczach normalnie. Chciałem wyregulować skład na benie, ale nigdzie nie chcą mi tego zrobić. Jedynie gaz wyregulują na analizatorze. Nie wiem czy na benzynie nie ma czasem za bogatej mieszanki, ale nie wiem w którą stronę kręcić śrubką od regulacji żeby zmniejszyć dawkę.Paweł Marek pisze:czy problem masz na obu paliwach czy tylko na LPG
Z tymi wolnymi obrotami na LPG to jest jeszcze tak, że jak było zimno, to bardziej się wahały te obroty szczególnie w kierunku niższych, tak że aż w środku wszystko dostawało wibracji. Takie niskie były gdy wyłączyło się ssanie, ale jeszcze silnik nie złapał 90 st. C. Jak się zagrzał to już miał dobre obroty, tyle że tak jak teraz - pływają.
Zresztą, fakt faktem, pomiędzy mikserem a gaźnikiem ma być szczelnie, więc to zrobię, a potem będę myślał co dalej jeżeli nie pomoże.
A benzynę też kiedyś muszę doprowadzić do porządku, ale jeszcze nie wiem jak się za to zabrać.
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 22:59 przez MiSzOn, łącznie zmieniany 1 raz.
Uporaj się z lewym powietrzem, a później jak dalej będzie coś za nisko spadał na obrotach na LPG to można będzie sprobować wyregulować. Znajdź tą śrubkę i przykręć wszytko jak należy. Może wtedy ten oring co masz wystarczy, może to przez to że tylko dwoma śrubami skręcasz powoduje, że gdzieś jest jakaś nieszczelność.
Z zapłonem masz wszytko dobrze bo może za późny albo świece, kabelki. Nie znam Twojego silnika więc to taka luźna myśl
Z zapłonem masz wszytko dobrze bo może za późny albo świece, kabelki. Nie znam Twojego silnika więc to taka luźna myśl
dekoracje weselne, florystyka -> prv
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
No właśnie to chcę zrobić najpierw. Potem regulacja na pewno będzie potrzebna, ale żeby nie marnować kasy na regulowanie co chwilę zrobię to powietrze i wtedy dopiero wyreguluję. Myślę, że powinno wystarczyć.sle pisze:Uporaj się z lewym powietrzem
Świece były wymieniane jakieś 10 tys. temu, kable około 3 tys. temu. A zapłon jest jak na razie na oko, ale za niedługo kolega ma mi podrzucić lampę to sobie wyreguluję tak jak ma być, co by wykluczyć też winę zapłonu.sle pisze:Z zapłonem masz wszytko dobrze bo może za późny albo świece, kabelki
Dzięki chłopaki za zainteresowanie. Punkciki dla Was już poszły.
Jeśli dawno nie wymieniałeś filtru powietrza to też wymień przy okazji przed tym jak pojedziesz do gazowników na regulację.MiSzOn pisze:Potem regulacja na pewno będzie potrzebna, ale żeby nie marnować kasy na regulowanie co chwilę zrobię to powietrze i wtedy dopiero wyreguluję.
Masz pierwszą generację, tak?
Dzięki.
dekoracje weselne, florystyka -> prv
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 554
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
- Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
- Kontakt:
Filtr wymieniałem jakieś 9 tys. temu, gdy zmieniałem olej. Za niedługo będę wymieniał znowu olej to i filtr powietrza i przy okazji filterek gazu też zmienię. Po wymianie wszystkiego jak zrobię coś z tym lewym powietrzem to wtedy pojadę na regulację.sle pisze:Jeśli dawno nie wymieniałeś filtru powietrza to też wymień przy okazji przed tym jak pojedziesz do gazowników na regulację.
Tak - I generacja, instalka firmy Lovato.sle pisze:Masz pierwszą generację, tak?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 335 gości