Czarny płyn chłodniczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Czarny płyn chłodniczy

Post autor: Feniks333 » sob kwie 19, 2008 11:42

Witam

Mam pewien problem. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi, ale ostatnio zauważyłem że płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest czarny. Ale nie jest to chyba wina oleju, bo nie ma osadu na ściankach zbiorniczka, ani ten płyn nie jest też tłusty.
Możliwe jest że płyn już się tak zużył?? Musze go wymieniać szybko, czy mogę jeszcze na nim pojeździć??
Dodam jeszcze że nie ma żadnych spadków mocy, ani silnik się nie grzeje bardziej niż dotychczas.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob kwie 19, 2008 18:32

Feniks333, moim zdaniem ja bym ten płyn chłodzący wymieni natychmiast!! Napewno stracił już swoje właściwości, po drugie na czystym płynie sprawdzisz czy faktycznie nie puściła uszczelka. Na odpalonym silniku sprawdz czy nie bombluje ci woda!!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » sob kwie 19, 2008 19:22

Nie patrzyłem dzisiaj i jakoś tak nic nie bąbluje.

Powiedzcie Mi jeszcze jak spuścić stary płyn i czy układ trzeba będzie jakoś przepłukać, albo coś w tym stylu??

O i jeszcze ile tam wchodzi płynu??



Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » sob kwie 19, 2008 20:01

Feniks333, witam, odłącz środkowy przewód przy pompie oraz dolny przewód przy rurze zbiorczej (dochodzący do pompy), jeśli nie wiesz które to przewody na rys. bedzie to przewód 13 idacy do pompy i tam przy pompie go odkręcisz, ale zanim do tego wszystkiego przystąpisz to daj na nawiewie na "grzania" tzn na max czerwone pole, następnie odkręć korek ze zbiorniczka, tylko uważaj jeśli silnik bedzie b. rozgrzany to mozesz sie poparzyc, ale czynność ta wykonuj przy cieplym silniku. Jesłi juz to wszystko zrobisz to wlej płyn do zbiorniczka do poziomu max. następnie odpal silnik i niech chodzi az sie wentylator z chłodnicy właczy, wtedy trzymaj go na obrotach tak ok 2500-3000 tys, w zbiorniczku zacznie ubywac ci plynu ale to jest normalne bo wykonujesz odpowietrzanie układu, jak zacznie ubywać dolewaj do max. powtórz tą czynność aż ustąpi ubywanie płynu w zbiorniczku. Powodzenia ;]

Obrazek


MK2 JP lubi OR :D

kudlaty64
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:54
Lokalizacja: sucha beskidzka

Czarny płyn chłodniczy

Post autor: kudlaty64 » ndz kwie 20, 2008 01:38

przypomnij sobie czy czasami nie przegrzales silniczka troszku


hejka

Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » ndz kwie 20, 2008 10:39

Dzięki Bananicho w przyszły weekend sie za to będę musiał wziąć.


A z tym przegrzaniem silnika to nawet bardzo możliwe, ostatnio sporo jeździłem po Łodzi w godzinach szczytu a teraz tam są niezłe korki i temperatura trochę skakała do góry, ale jakiś większych problemów przy tym nie było.



Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » ndz kwie 20, 2008 10:56

Feniks333, wymień od razu termostat, koszt ok. 25 zl a bedziesz pewny ze wszytko z chlodzeniem bedzie ok. Tam jak jest na rys przewód 13 idac do silnika, łaczy sie z obudową termostatu, są tam dwie śruby chyba na klucz 13, wyjmujesz obudowe i termostat wychodzi razem z nią, zarazem wylejesz płyn chlodzący i w tym przypadku mozesz robić całą operacje na zimnym silniku. Powodzenia. :bajer:


MK2 JP lubi OR :D

Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » pt maja 02, 2008 15:19

Dobra płyn zmieniony i jak narazie wszystko jest dobrze ;)

A jeszcze małe pytanko Ile wam wchodzi do układu chłodzenia płynu??
Ja dzisiaj wlałem prawie 5.5l



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 144 gości