Wałki Schrick
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wałki Schrick
Jakiś czas temu po głowie chodziły mi modyfikacje n/a i na forum wszyscy zachwalaja wałki SCHRICK'a
tylko teraz kwestia doboru takiego wałka. Do samych 8 zaworowych silników VW Schrick ma kilka typów wałków . Różnią sie one symetryczną / niesymetryczną budową i stopniami otwarcia i zamknięcia .
Są np:
268-276
252-276
268-268
itp..
Jak rozumiem różnią sie one charakterystyką i zastosowaniem . Ale które są do czego ??
Czy ktoś wie coś o tym ??
tylko teraz kwestia doboru takiego wałka. Do samych 8 zaworowych silników VW Schrick ma kilka typów wałków . Różnią sie one symetryczną / niesymetryczną budową i stopniami otwarcia i zamknięcia .
Są np:
268-276
252-276
268-268
itp..
Jak rozumiem różnią sie one charakterystyką i zastosowaniem . Ale które są do czego ??
Czy ktoś wie coś o tym ??
MK4 GTI 1.8 20vT - JEST
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO
Re: Wałki Schrick
268-276 jesli mowa o walku o nr 0014 01 681-02 to jest to zalecany TYLKO do G60
252-276 jesli to jest walek o numerze 0244 01521-00 to jest to walek do g40
268-268 jesli mowa o walku o nr 0014 01 681-01 to jest to walek przeznaczony do G60
Pod tym LINKIEM znajduje sie katalog Schricka.
252-276 jesli to jest walek o numerze 0244 01521-00 to jest to walek do g40
268-268 jesli mowa o walku o nr 0014 01 681-01 to jest to walek przeznaczony do G60
Pod tym LINKIEM znajduje sie katalog Schricka.
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 22:45 przez DaroS, łącznie zmieniany 2 razy.
Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Dzięki za katalog
Teraz jeszcze takie pytanie jak sprawa sie ma z użyciem ostrzejszych wałków i jazdą na co dzień w mieście i na trasach , Czy ostrzejsze wałki to hartcore jeżeli chodzi o spalanie i charakterystyke silnika ??
Teraz jeszcze takie pytanie jak sprawa sie ma z użyciem ostrzejszych wałków i jazdą na co dzień w mieście i na trasach , Czy ostrzejsze wałki to hartcore jeżeli chodzi o spalanie i charakterystyke silnika ??
MK4 GTI 1.8 20vT - JEST
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO
jesli to dupowoz to kupuj tuningowe (ok 268st) wtedy auto normalnie jezdzi bez problemów ale musisz wysterować ecu, jeśli ostre to porting głowicy, krótsza skrzynia biegów co za tym idzie spalanie wyższe, powyżej 276 st powinno się zastosować sportowe sprężynki zaworowe które do 8v kosztują coś ok 120 euro plus wysyłkaMiłek pisze:Teraz jeszcze takie pytanie jak sprawa sie ma z użyciem ostrzejszych wałków i jazdą na co dzień w mieście i na trasach , Czy ostrzejsze wałki to hartcore jeżeli chodzi o spalanie i charakterystyke silnika ??
Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
No to już wszystko wiem zwykłe grzeczne autko do normalnej codziennej jazdy . Jedyne właśnie co będzie to standard: markowy dolot , wydech i pewnie te wałki czyli schrick 268 - Powinny dawać rade .
Czy do tych wałków należałoby jeszcze jakieś modyfikacje wykonywać oprócz strojenia ??
Czy do tych wałków należałoby jeszcze jakieś modyfikacje wykonywać oprócz strojenia ??
MK4 GTI 1.8 20vT - JEST
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO
Wogole to do jakiego motoru chcesz zakladac walek?
Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro
Do remontowanego 2e 2.0 8v
To chyba nie problem
To chyba nie problem
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 15:37 przez Miłek, łącznie zmieniany 2 razy.
MK4 GTI 1.8 20vT - JEST
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO
jeśli bez portingu to gdzieś miedzy 262 st a 268 stMiłek pisze:Do remontowanego 2e 2.0 8v
To chyba nie problem
Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)
w 2E dobrze jezdzi 288
mniej wiecej zaczyna jechać jak 16V , od 4000rpm
mniej wiecej zaczyna jechać jak 16V , od 4000rpm
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
- olafart
- Corrado VR6 VSR
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
- Lokalizacja: VWarszawa
- Kontakt:
Ale mówiśz tu o wlozeniu wałka 288, strojeniu kompa oraz portingu glowicy, czy sam walek i strojenie, i auto bedzie jechalo jak ABF?GTO pisze:w 2E dobrze jezdzi 288
mniej wiecej zaczyna jechać jak 16V , od 4000rpm
tez się tym interesowałem tym tematem do swojego 2E, ale u samego światka do tego silnika przewidzianych jest 5 rodzajów wałków... http://www.swiatek.com.pl/walkisportowe.php
Jak widać- 262,266,274 oraz 280 - i tez w koncu nie ogarniam jakie beda roznice np. w krzywej wykresu, czy spalaniu... Do tych 2 ostatnich "wymagany jest montaz popychaczy z trzpieniem regulacyjnym 65zł/szt", a przy walku 262 napisali ze "przeznaczony do codziennej eksploatacji"
własnie znalazłem takie coś, ciekawego w tym temacie:
Uogólniając można przyjąć, że im dłuższe fazy otwarć zaworów, tym silnik osiąga większa moc przy dużych obrotach, ale kultura pracy na niskich obrotach będzie gorsza. O czasach otwarcia zaworów, właśnie decyduje kształt krzywek na wałku.Wsród wałków można dokonać podziału na wałki: sportowe, rajdowe i wyścigowe.Wałki sportowe w połączeniu z modyfikacjami głowicy mają za zadanie poprawę przyspieszenia samochodu choć sama prędkość maksymalna może nie wzrosnąć. Przy wałkach rajdowych czasy otwarcia zaworów są już znacznie dłuższe i przyrost mocy jest dość wyraźny przy średnich i wysokich obrotach jednak pogarsza się praca w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika. Wałki wyścigowe praktycznie pozbawiają samochody elastyczności poniżej 3500-4000 obr. Dopiero powyżej tego zakresu samochód zaczyna porządnie ciągnąć, uzyskując maksymalną moc przy bardzo wysokich obrotach. Wałki te jednak nie nadają się całkowicie do jazdy ulicznej.
Jak wspomniano operacja wymiany wałka na dłuższy ma sens w przypadku kompleksowej modyfikacji silnika. Modyfikacje mechaniczne aut na ulicę polegają na korekcie kształtu i powierzchni głównie takich elementów jak zawory, gniazda zaworowe, kanały głowicowe oraz same kolektory ( rurowe). Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze konieczność zmiany przełożeń skrzyni biegów na krótsze i ciaśniej zestopniowane.
Aby wszystko razem ze sobą współgralo należy jeszcze pamiętać,że w autach z wtryskiem paliwa wymiana wałka zazwyczaj powoduje konieczność zestrojenia wtrysku i zapłonu czyli tzw. tuning elektroniczny ( np. Unichip, Motec czy Autronic) i to najlepiej przeprowadzony na hamowni.
pozdr
Ostatnio zmieniony czw kwie 17, 2008 08:51 przez olafart, łącznie zmieniany 2 razy.
tak jest mozliwe by 2E jechał lepiej jak ABF
portingi,walek,strojenie z robotą to wydatek ok 4 - 4.5 tyś zł.
portingi,walek,strojenie z robotą to wydatek ok 4 - 4.5 tyś zł.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
Ale to chyba kosztem sporo gorszego dolu tak?GTO pisze:tak jest mozliwe by 2E jechał lepiej jak ABF
Ostatnio zmieniony pt kwie 18, 2008 09:46 przez exec, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości