czujnik temperatury a spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik temperatury a spalanie
siemano, czy niesprawny czujnik temp (niebieski) w mk II 1.6 PN moze miec wplyw na prace silnika i spalanie ??
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 02:09 przez golfik88, łącznie zmieniany 1 raz.
- grzegorz8319
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz paź 21, 2007 08:47
- Lokalizacja: Wrocław/OstróVW WLKP
- Kontakt:
Hej ja ostatnio miałem problemy z tym czujnikiem w swoim aucie (zaczynał przygasać i takie tam) Po wymianie jak ręką odjął koszt takiego czujnika nówka ok 20 zł a uzywany kupisz za 10
Golf Mk2 1.3 NZ na dobry początek - do sprzedania.
Golf Mk4 1.6 BCB Q-line kolejny nabytek
Passat B6 2.0 TDI BMP Comfortline
Poszukuje Golfa Mk1 w stanie dobrym!
Golf Mk4 1.6 BCB Q-line kolejny nabytek
Passat B6 2.0 TDI BMP Comfortline
Poszukuje Golfa Mk1 w stanie dobrym!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
Ostatnio zauważyłem że mój mkIII 1.4 abd zaczął więcej palić. Spalanie wzrosło o około 1,5l na 100km. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury i po powrocie z trasy zostawiłem go na jałowym biegu podniosłem maskę i odłączyłem ten czujnik. Wydaje mi się że obroty powinny wzrosnąć ale nie zauważyłem zadnej reakcji. Czy możliwe że ten czujnik jest walnięty?
nie tak, nie tak, nie tak ...
po odpięciu - komp uznaje że silnik jest nagrzany i wyłacza ssanie ... czyli jesli jest OK to obroty ci się nie zmienią ...
ten czujnik sprawdzasz tak:
-odpinasz go na zimnym zgaszonym silniku i mierzysz opór omomierzem (powinno być kilka tysięcy Ohm)
-zapinasz wtyczkę i śmigasz do zagrzania silnika, gasisz silnik
-odpinasz go na ciepłym silniku i mierzysz opór omomierzem (powinno być kilkaset Ohm
w mk3 możesz trafić na czujnik z 4 wyprowadzeniami - 2 są do sterowania kompem, 2 do wskaźników na desce
po odpięciu - komp uznaje że silnik jest nagrzany i wyłacza ssanie ... czyli jesli jest OK to obroty ci się nie zmienią ...
ten czujnik sprawdzasz tak:
-odpinasz go na zimnym zgaszonym silniku i mierzysz opór omomierzem (powinno być kilka tysięcy Ohm)
-zapinasz wtyczkę i śmigasz do zagrzania silnika, gasisz silnik
-odpinasz go na ciepłym silniku i mierzysz opór omomierzem (powinno być kilkaset Ohm
w mk3 możesz trafić na czujnik z 4 wyprowadzeniami - 2 są do sterowania kompem, 2 do wskaźników na desce
Ostatnio zmieniony śr mar 26, 2008 10:58 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.
TDPower
Tak, jak najbardziej. Ostatnio miałem, jak się okazało, przerwę na przewodach do czujnika. Przy odpalaniu go zalewało, trochę się "telepał" i nie ważne, czy był zimny czy gorący. A palił jak smok. Jadąc 80km/h na trasie spalił mi 10l/100. Silnik 2.0 AGG co prawda, ale bez przesady. ppoll27 jak go zdjąłem przy pracującym silniku to po jakiejś chwili mi zgasł mi silnik. Później miałem problem z odpaleniem, bo jak się okazało był zalany.
VAG wykazał tylko błąd czujnika.
VAG wykazał tylko błąd czujnika.
Niebieski jest od ssania, sygnał z niego idzie do kompa. Jeśli odepniesz go na ciepłym silniku to obroty powinny wzrosnąć. (opór max)golfik88 pisze:koledzy i kolezanki, ktory czujnik odpowiada za wskaznik na desce rozdzielczej bo juz sam do konca nie wiem , zawsze piszecie ze to ten niebieski a dlaczego jak sie zmostkuje czarna wtyczke to wtedy wskazowka wychyla sie na maksa ?? Od czego jest niebieski a od czego czarny
Czarny jest od wskaźnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości