Szarpie i nie przyspiesza po przekroczeniu 2000 obr/min

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bogussz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt kwie 11, 2008 15:22
Lokalizacja: Warszawa, Piaseczno

Szarpie i nie przyspiesza po przekroczeniu 2000 obr/min

Post autor: bogussz » pt kwie 11, 2008 15:40

Witam, proszę o pomoc.

Mam golfika3 1,9 SDI silnik AEY. rocznik 96, przebieg 194tyś.

Samochodem bardzo mocno szarpie, nie prześpiesza po przekroczeniu 2000 obrotów /min. trzymam gaz wciśnięty a golfik wręcz chamuje, nurkuje. Jak zmienie bieg na wyższy tak aby było mniej obrotów to już normalnie jedzie do czasu jak znowu wejdę powyżej 2000o/min.

Dzieję się tak dość często, przeważnie golfik przyśpiesza normalnie ale ogólnie chyba stracił sporo mocy.

Dodam że szukałem w tematach takich problemów jak moj ale nie znalazłem.

Dziękuję za wszelką pomoc :D
Ostatnio zmieniony sob kwie 12, 2008 12:44 przez bogussz, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt kwie 11, 2008 17:15

Pare tematów obok kolega napisał - może to być przyczyna brudnego filtra ropy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 11, 2008 23:30

Proponuję też wymienić filtr powietrza jesli dawno lub wcale go nie wymieniałeś.
bogussz pisze:Jak zredukuje bieg na niższy tak aby było mniej obrotów to już normalnie jedzie do czasu jak znowu wejdę powyżej 2000o/min.
cos mi tu nie pasuje, przecież jak redukuje się bieg z wyższego na niższy to obroty nie maleją lecz wzrastają więc coś chyba pomyliłeś :wink:


Obrazek

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » sob kwie 12, 2008 00:42

lekka wpadka z ta redukcja kazdemy moze sie zdarzyc xD redukujesz zwiekszasz obroty i przyśpieszasz


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

bogussz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt kwie 11, 2008 15:22
Lokalizacja: Warszawa, Piaseczno

Post autor: bogussz » sob kwie 12, 2008 12:48

tak, mała wpadka. Już poprawiłem:)
Wszystkie filtry zmieniałem w listopadzie. Od tamtej pory przejechałem około 8 tyś. km.
Ostatnio zmieniony sob kwie 12, 2008 12:49 przez bogussz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 12, 2008 13:19

a jak odłączysz wtyczkę od impulsatora na skrzyni to też szarpie :?:



bogussz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt kwie 11, 2008 15:22
Lokalizacja: Warszawa, Piaseczno

Post autor: bogussz » sob kwie 12, 2008 13:24

niestety nie wiem co to jest "impulsator na skrzyni". jak mi wytłumaczysz to napewno sprawdze :)



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob kwie 12, 2008 13:39

bogussz pisze:niestety nie wiem co to jest "impulsator na skrzyni". jak mi wytłumaczysz to napewno sprawdze :)
nie wiem , czy w SDI takie objawy są powodem zabrudzonego nastawnika ... ale można sprawdzić . Impulsator znajduje się na skrzyni biegów , jak spojrzysz tam to zobaczysz wystającą wtyczkę ze skrzyni ... po odłączeniu nie będziesz widział z jaką prędkością się poruszasz , ale jeżeli ustanie szarpanie to wina będzie leżeć po stronie nastawnika
Ostatnio zmieniony sob kwie 12, 2008 13:40 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
daniel_dyla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw mar 06, 2008 21:53
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: daniel_dyla » śr kwie 16, 2008 18:52

ja mialem taka sama reakcje tylko ze w moim TDI a nie SDi jak obroty dochodzily do 2500 to szarpalo jak by paliwa brakowalo i przyczyna byl dziurawy intercooler mechanik mi mowil ze wlaczal sie jakis tryb awaryjny czy cos podobnego. Zakleilem intercoolera i wszystko jest OK.


[url]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81346[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości