Problem z N75 i nie tylko w Golf 3 1.9 TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

LOrd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw lut 24, 2005 22:20
Lokalizacja: CK

Problem z N75 i nie tylko w Golf 3 1.9 TDI

Post autor: LOrd » pt wrz 23, 2005 14:05

Witam, ostatnio zauważyłem ze czerwony wężyk dochodzący to zaworu N75 ma małe pęknięcie zaraz przy nasadzie na N75. Mam pytanie czy ten czerwony przewód jest na stałe przymocowany do N75 czy da sie go zdjąć? Bo próbowałem zdjąć i nic nie idzie a wygląda jakby był połaczony na stałe. Może ktoś zmieniał te wężyki kiedyś to mi pomoże. Z góry dzieki za pomoc. Mam silnik AHU.
Mam jeszcze jeden problem, zauważyłem że silnilnik sie zamulił troche od pewnego czasu. Nie ma już takiego odejśćia jak wejdzie powyżej 2000obr/min. Przedtem wyrażnie było czuć jak aż wciska w fotel. Na dodatek jak np. jade na 5 biegu do 120km/h samochod sie rozpedza, jak przekrocze 120 to jakby cos go przytrzymywało i straszny muł sie robi potem na wszystkich biegach. Jak zgasze i odpale samochód wszystko wraca do normy, az do momentu gdy znowu na którymś z biegów nie przekrocze pewnych obrotów. Jak ktos wie co to może być prosze o pomoc. pzdr


So run in, grab the money, later on, you and I can flow...

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pt wrz 23, 2005 15:18

Wężyk na pewno można zdjąć, nie jest na stałe przymocowany. Nie należy go ściągać, łatwo schodzi gdy go np. śrubokrętem zsuwać, nie zaciska się wtedy. Opisujesz klasyczny przypadek trybu awaryjnego, masz problem z ciśnieniem doładowania. Albo N75 nie ogranicza ciśnienia albo turbawka - zapieczone kierownice choć nie wiem czy akurat w AHU są łopatki ze zmienną geometrią.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt wrz 23, 2005 16:01

w AHU chyba jest zmienna geometria - taki gift od fabryki :), to wszystko co napisał figurel + sprawdź to podcisnienie - moze własnie przez tą dziure N75 głupieje.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

LOrd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw lut 24, 2005 22:20
Lokalizacja: CK

Post autor: LOrd » pt wrz 23, 2005 16:11

figurel pisze:Wężyk na pewno można zdjąć, nie jest na stałe przymocowany. Nie należy go ściągać, łatwo schodzi gdy go np. śrubokrętem zsuwać, nie zaciska się wtedy. Opisujesz klasyczny przypadek trybu awaryjnego, masz problem z ciśnieniem doładowania. Albo N75 nie ogranicza ciśnienia albo turbawka - zapieczone kierownice choć nie wiem czy akurat w AHU są łopatki ze zmienną geometrią.
Co masz na myśli pisząc że nie należy go ściągac? Moge coś uszkodzić??


So run in, grab the money, later on, you and I can flow...

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pt wrz 23, 2005 17:20

Może tak; nie należy go zdejmować poprzez ściąganie, nie należy go ciągnąć bo się zakleszcza. W wężyku jest oplot który przy rozciąganiu kurczy się zaś przy ściskaniu rozszerza. Należy go zsuwać naciskając od czoła, łatwo wtedy zejdzie; nic nie uszkodzisz, bez obawy.



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz wrz 25, 2005 12:57

a moze mo ktos dokładnie powiedziec lub dac fotke jak wyglada ten czujnik w silniku 1z i gdzie dokładnie sie znajduje??


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

LOrd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw lut 24, 2005 22:20
Lokalizacja: CK

Post autor: LOrd » ndz wrz 25, 2005 14:01

flanel pisze:Lord sprwadz jeszcze czy jakas rura od turbiny nie pękłą bo to czesta przyczyna w tych modelach i nie ma wtedy mocy a jaki ma przebieg twoje auto i czy cały czas jezdziło w polsce??
Mam przejechane 230tys, od roku w polsce, przedtem jezdzilo w raichu,

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2005 14:02 ]
aha, no i pekniecie czerwonego węzyka przy N75 usuniete ale nie pomoglo nic:/


So run in, grab the money, later on, you and I can flow...

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 25, 2005 18:04

Ćwikla tu masz N-75


Obrazek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

LOrd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw lut 24, 2005 22:20
Lokalizacja: CK

Post autor: LOrd » ndz wrz 25, 2005 18:09

A wie ktos moze jaka jest cena tego czujnika??


So run in, grab the money, later on, you and I can flow...

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz wrz 25, 2005 18:15

heyh dzieki.....chciałem sie upewnic ale bylem pewny ze to własnie ten:)


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » ndz wrz 25, 2005 19:44

150zl chyba



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 25, 2005 19:58

cena n-75 hmmm roooznie

mechanik polecil mi zakup nowego (bo to czesc non-stop pracujaca)

szukalem i tylko w ASO sie doszukalem, ale tam tez jest smiesznie.

W Wawie u Szewczyka koszt N-75 to 210 zl i trzeba czekac 2 dni. Natomiast w Bialymstoku koszt to 188 zl i jest od reki.

Moze ktos ma miejsce gdzie maja nowki taniej (bede przymierzal sie do zakupu i byloby milo nieduzo zaplacic za nowy oryginal)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 514 gości