Kopci na niebiesko i bierze olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Kopci na niebiesko i bierze olej

Post autor: pudel_łdz » pt kwie 11, 2008 18:40

Witam. Kolega sobie zakupił ost golfa II 1.6 TD silnik SB :) Autko śmiga mu bardzo ładnie silniczek chodzi równo i normalnie nie bierze oleju ani nie kopci czasami na czarno puści dymka jak każdy TD ale jak stoi długo w korku głownie w ciepłe dni to przy włączeniu wentylatora oraz przy ruszaniu zakopci mu na niebiesko ( nie aż tak bardzo ale widać w lusterku) i po kilku takich staniach w korkach ubywa oleju na bagnecie.I moje pytanie czego może być to przyczyną ? Czy może jest to normalne ?Pozdrawiam


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » pt kwie 11, 2008 18:59

Moze do turbiny sie dostaje olej.


MK2 JP lubi OR :D

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » pt kwie 11, 2008 19:06

ale to wydaje mi się że by kopcił bardziej przy intensywnej jeździe a w tedy właśnie nie kopci bo przecież przy staniu w korku silnik chodzi na wolnych obrotach


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » pt kwie 11, 2008 19:25

podobmnie miałem i ja, choć nie ten sam motorek to także kopcił na niebieskawo, przyczyna: te gumowe uszczelniacze przy zaworach, nie wiem jak to się nazywa bo nie ja je wymieniałem :)
Przy tym była sciągana głowica więc i planowanie było :)


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pt kwie 11, 2008 19:29

hmm, przez uszczelniacze to mi dymi, ale to się dizeje tylko przy odpalaniu zimnego samochodu.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » pt kwie 11, 2008 19:36

Te uszczelniacze to i tak chyba najmniejszy koszt ? bo jak nie to to co ? Pierścienie, trzeba by sprawdzić kompresje.
U mnie kopcił i na zimnym i na ciepłym, nie pamiętam teraz bo to było jakiś czas temu ale na rozgrzanym to chyba bardziej dymił, no w każdym razie mechanik stwierdził że to uszczelniacze i po wymianie wszystko wróciło do normy :)


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » pt kwie 11, 2008 20:00

też myślałem że pierścienie ale silnik był rozbierany ponieważ ciekło z pod uszczelki od głowicy i głowica od razu była planowana i pierścienie są zdrowe podobno zero rys tak mechaników mów bo kolega chciał robić i powiedział mu że nie ma sensu.Moim zdaniem to jest trochę przewrażliwiony ponieważ po staniu w korkach kilka razy w sumie stał z 4h jak nie lepiej i po przejechaniu ok 2,5 tyś km to z bagnetu minimalnie ubyło oleju


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » pt kwie 11, 2008 20:25

pudel_łdz pisze:po przejechaniu ok 2,5 tyś km to z bagnetu minimalnie ubyło oleju
wiesz co, no w sumie to od wymiany do wymiany zdrowy motor nie powinien brać oleju, u mnie brał, wymieniłem te uszczelniacze i przestał braćod wymiany do wymiany ani kropli (no za wyjątkiem wycieku spod miski olejowej ale to już jest zrobione :) )


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » pt kwie 11, 2008 21:14

no niby też racja a ile kosztują te uszczelniacze i jakie są koszty robocizny ?


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » pt kwie 11, 2008 21:58

ło ciężko powiedzieć ale raczej to nie będzie droga sprawa tylko że na 90% trzeba do tego zrzucić głowice a to już koszt....


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » pt kwie 11, 2008 22:36

aha rozumiem a to raczej jest usterka która trzeba zrobić jakoś w miarę szybko te uszczelniacze ? I czy jest to możliwe jak mechanik ściągał głowicę by tego nie zauważył ? I chociaż jak byś mógł przedstawić orientacyjne koszty od do.Pozdrawaim


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » ndz kwie 13, 2008 19:38

Czy mechanik mógł nie zrobić tego przy wymianie uszczelki hm... to zależy co było mu zlecane, mój mechanik jak jadę do niego z jakąś robotą to zawsze ogląda autko i mówi co przy danej robocie można zrobić przy okazji... a co do kosztów to naprawde ci nie pomoge bo po prostu nie pamiętam, najlepiej podjedź do warsztatu to ci powiedzą...


Jak się nie da jak się da

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości