Problem z gaźnikiem Pierburg 2E lub czymś innym - obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

chojna87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 23:56
Lokalizacja: Poznań

Problem z gaźnikiem Pierburg 2E lub czymś innym - obroty

Post autor: chojna87 » czw kwie 10, 2008 16:18

Jak w temacie - posiadam ten gaźnik 2E w silniku RF. Problem polega na tym że na wolnych obrotach strasznie faluje i trzęsie mi całym autem, czasem nawet zgaśnie mi gdy wrzucę na luz podczas jazdy. Odnoszę takie wrażenie tak jakby ten gaźnik się siłował z czymś, nie wiem czy paliwem, czy powietrzem. Próbowałem mu wyregulować mieszankę, ale gdy zakręciłem na max śrubę to nic było żadnych reakcji i gdy wykręciłem prawie do końca to też bez reakcji było. Na wysokich obrotach pracuje za to normalnie i przy dodawaniu gazu też. Świece można wykluczyć bo są sprawdzone. Co to może być i co można z tym zrobić?



Dram
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pt lut 16, 2007 18:13
Lokalizacja: Polanica Zdrój
Kontakt:

Post autor: Dram » czw kwie 10, 2008 18:15

Po pierwsze sprawdź wszystkie wężyki, często gęsto gaźniki biorą lewe powietrze i ksztuszą się.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=179008 - były projekt, biały
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=377545 - nowy projekt mk1. Swap, nisko i szeroko ]:->

chojna87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 23:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chojna87 » czw kwie 10, 2008 20:36

a jak można je sprawdzić?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 10, 2008 20:56

na pracującym na woilnych silniku psikasz dezodorantem po gaźniku i pod gaźnik, chwilowy wzrost obrotów oznacza nieszczelnośćDram, nie wspomniał o podstawce pod gaźnikiem które b. często pęka.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw kwie 10, 2008 21:48

Witam
Na poczatek dodam ze ten gaznik jest naprawde nieprzewidywalny.
Do rzeczy . Nalezy sprawdzic kilka rzeczy:
1) dysze pod śruba składu meiszanki- lubi sie zatkac gdyz na koncu jej jest otwór grubości włosa.
Objawy : strasznie nierówne obroty, gaśniecie na wolnych obrotach, strzały z wydechu.

2)Membrane wzbogacenie mieszanki
Objawy: zbyt bogata mieszanka , falowanie obrotów.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

chojna87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 23:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chojna87 » czw kwie 10, 2008 22:32

właściwie to jak kolega Maćkooo wspomniał to mam też takie lekkie strzelanie z tłumika, a szczególe gdy dodam gazu i spadają obroty - podczas spadków obrotów są takie lekkie strzały.
Można tą dyszę jakoś odetkać? np igłą lub czymś podobnym? Czy wymaga to jednak rozbiórki gaźnika?
Oczywiście też się zabiorę za sprawdzenie wężyków

[ Dodano: 10 Kwi 2008 22:44 ]
mam jeszcze kilka innych problemów z autem więc jeśli ktoś ma czas, może spojrzeć i zna odpowiedź to tu są linki
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=162215
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=162208
z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony czw kwie 10, 2008 22:34 przez chojna87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt kwie 11, 2008 13:44

chojna87 pisze:Można tą dyszę jakoś odetkać? np igłą lub czymś podobnym
Mozna , ale najpierw trzeba ja wyjąć. Znaduje się pod "masztem" od ustawiania składu mieszanki. Trzeba odkrecic śrube i ukaże sie mosiężna dysza z nacieciem na wkretak. Odkrecasz ja i teraz przeżuj gume :grin: i nałóż ja na mały śrubokręt dotknij do dyszy i wyciągnij ją. Na samym dole dyszy jest dziurka grubości włosa. Odetkaj ją.
To najczęstsza przyczyna nierównych obrtów na biegu jałowym i wydmuchów z wydechu. :bigok:


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

chojna87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 23:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chojna87 » pt kwie 18, 2008 13:47

Wydaje mi się że to podstawka, minimalnie na moment wzrastają obroty gdy prysnę w pewne miejsce, które zaznaczyłem na zdjęciu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt kwie 18, 2008 13:50 przez chojna87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pt kwie 18, 2008 15:00

chojna87, to w takiam razie nie pozostaje Ci nic innego jak zdjac gaznik i sprawdzic jak wyglada ta podstawa pod gaznikiem.Zdjecie gaznika to kilka minut, nic latwiejszego. Zdejmujesz pokrywe filtra powietrza, i od gory gaznika bedziesz mial 3 sruby w obrysie trojkata na plaski klucz 10. Odkrecasz je. Nastepnie odpinasz wszystkie kabelki od gaznika i weze od wody. Ktore weze, to zobaczysz sobie. Gaznik jest podlaczony do dwoch wezy, jeden odlaczasz przy WAX elemencie, a drugi przy pokrywie sprezyny bimetalowej. Jak odlaczysz weze z woda i kabelki to zdejmujesz gaznik i masz juz cala podstawe pod gaznikiem. Musisz zobaczyc czy nie jest urwana, peknieta itd. Jak bedziesz ja mymienial, to jest przykrecona na 4 sruby 10. To wszystko. Jak zdejmiesz gaznik, musisz uwazac, aby nic nie wpadlo Ci do srodka silnika, bo po gazniku pozostanie spory otwor w kolektorze ssacym :chytry:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 18, 2008 15:57

Prawie napewno podstawka, ale tylko prawie, ponieważ z przodu też są wężyki przez które jeśli są dziurawe też silnikmoże zassać deo. Łatwiej ci będzie dokładnie ukierunkować strumień dezodorantu jeśli zrobisz próbę po zdjęciu plastyków z góry gaźnika.
Maćkooo pisze:Odkrecasz ja i teraz przeżuj gume i nałóż ja na mały śrubokręt dotknij do dyszy i wyciągnij ją.
no kurczę w życiu na to nie wpadłem, wyjmowałem wygiętym drócikiem :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » pt kwie 18, 2008 17:06

Paweł Marek pisze:no kurczę w życiu na to nie wpadłem, wyjmowałem wygiętym drócikiem
hehe gwarantuje że to działa.
A co do problemu to warto wymienic podstawke. Sam sie przekonałem że na starej obroty nieco falują. Nowa to nowa- gitara. Kolego kup podstawkę (25-50 zł)zależnie od producenta.
Aha zaniepokoiły nie wtyczki na twojej fotce , ktos tam niezle kombinował.Aha i jeszcze jedno , nie widac dokładnie ale jakby przewód od zielonej puchy był odłączony. Jak to w rzeczywsitości jest??


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

chojna87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 23:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chojna87 » sob kwie 19, 2008 02:16

Maćkooo pisze:nie widac dokładnie ale jakby przewód od zielonej puchy był odłączony. Jak to w rzeczywsitości jest??
idzie przewód do puchy, taki jakby biał a'la żółtawy, chyba nawet nie jest przeźroczysty, ten co widać od razu pod tymi dwoma przewodami idącymi od filtra. Tam ma być do tej puszki jeden podłączony tak?
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 02:20 przez chojna87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » sob kwie 19, 2008 11:29

chojna87 pisze:Tam ma być do tej puszki jeden podłączony tak?
Tak z puszki ma wychodzic 1 przewód i dochodzic do siłownika po prawej stronie gaźnika, konkretnie w górne wejście w siłowniku.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 19, 2008 11:46

ale najpierw ma trójniczek, jedno rozgałęzienie do siłownika a drugie poprzez zawór kierunkowy do serwa.
U dołu strony : http://www.ruddies.business.t-online.de ... sweise.htm


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 349 gości